  • 1. Data: 2006-01-16 20:04:46
    Temat: sprzedaż domu, sprzedaż działki
    Od: "Wojtek Gross" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy ktoś może mi pomóc w uzyskaniu informacji, czy do sprzedaży działki
    budowlanej jest potrzebna wycena rzeczoznawcy. Czy może tylko do sprzedaży
    domu? A może dom też można kupić bez wyceny robionej przez rzeczoznawcę, a
    jedynie na podstawie ceny, którą strony sobie uzgodnią?

    pozdrawiam
    WG

  • 2. Data: 2006-01-22 15:05:54
    Temat: Re: sprzedaż domu, sprzedaż działki
    Od: "Xena" <t...@l...fm>

    W wiadomości:dqgu8v$34f$...@n...onet.pl,
    Wojtek Gross <w...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > do sprzedaży domu? A może dom też można kupić bez wyceny robionej
    > przez rzeczoznawcę, a jedynie na podstawie ceny, którą strony sobie

    Jeżeli sprzedaż odbywa się między dwiema osobami fizycznymi (chodzi mi o to,
    że nie wchodzą w grę przepisy np. kodeksu spólek handlowych czy np.
    samorzadowe) to wycena rzeczoznawcy nie jest do niczego potrzebna. Problem
    może pojawić się tylko wtedy, kiedy urząd skarbowy uzna, że cena zawarta w
    akcie notarialnym jest za niska - nie odpowiada typowym cenom na rynku
    lokalnym. Wtedy dobrze mieć wycenę rzeczoznawcy - o ile sprzedawany dom był
    w bardzo zlym stanie itp. W przypadku działki wycena nic nie da - jeśli US
    będzie chciał zakwestionować to i tak to zrobi. Jedynym ratunkiem jest np.
    słup energetyczny na działce, co i tak nie powoduje konieczności powolywania
    rzeczoznawcy.

    pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Z jakiej mąki są już zrobieni młodzieńcy na całym świecie,
    że choćby pokochali piękność pochodzącą prosto z nieba,