  • 1. Data: 2006-06-12 16:01:28
    Temat: prawa ojczyma i dziecka...
    Od: "jarojk" <j...@o...pl>

    Witam - od razu mówie że szukałem w archiwum i nie znalazlem podobnego
    tematu, ajak juz to nie rozwiazywały problemu

    wziąłem ślub z dziewczyna która miała dziecko, dziecko to ma alimenty po
    ojcu, ale ojciec nie ma ograniczonych praw rodzicielskich - jeznakze jak
    jestesmy małzenstwem dwa lata.. a jak znamy sie ponad 3 i pól to ojciec
    biologiczny kontaktował sie z córka ( teraz juz prawie 8 letnia) 1 ( słownie
    jeden raz ) i to tylko chodzilo mu o spotkanie z moja zona po to by zdjela
    mu komornika ( nie chcial placic alimentow - zawsze byly z tym problemu
    wczesniej), czego oczywiscie nie uczynila, i teraz moje pytanie - jakie ja
    mam prawa wzgledem dziecka?? i jakie ma prawo dziecko wzgledem mnie??
    przykladowo jezeli mi cos by sie stało czy ono bedzie mialo po mnie rente??

  • 2. Data: 2006-06-12 16:53:22
    Temat: Re: prawa ojczyma i dziecka...
    Od: stern <s...@0...pl>

    jarojk napisał(a):

> [...]
    > mam prawa wzgledem dziecka?? i jakie ma prawo dziecko wzgledem mnie??
    > przykladowo jezeli mi cos by sie stało czy ono bedzie mialo po mnie rente??

    w zasadzie to masz tylko obowiązki, albo dokładniej możesz mieć.
    Tzn. sąd może zasądzić od Ciebie alimenty na rzecz dziecka (144 krio).

    nie wiem jakie masz relacje z dzieckiem, ale nie zastanawialiście się z
    żoną nad przysposobieniem (tzw. adopcją) (będzie potrzebna zgoda ojca
    biologicznego, ale uwolni go to od alimentów, więc szanse są spore).

    co do renty rodzinnej - akurat przysługiwałaby małej.
    Uprawnione są bowiem dzieci współmałżonka.

    pozdr.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-06-12 18:55:12
    Od: "jarojk" <j...@o...pl>

    > w zasadzie to masz tylko obowiązki, albo dokładniej możesz mieć.
    > Tzn. sąd może zasądzić od Ciebie alimenty na rzecz dziecka (144 krio).

    to akurat nie problem :-) bo ne planujemy rozwodu ( ale tak z innej beczki -
    moze miec zasadzone od ojca biologiczego i jednoczesnie odemnie ?? )
    > nie wiem jakie masz relacje z dzieckiem, ale nie zastanawialiście się z
    > żoną nad przysposobieniem (tzw. adopcją) (będzie potrzebna zgoda ojca
    > biologicznego, ale uwolni go to od alimentów, więc szanse są spore).

    hmm powiem tak - nie chcialbym tego "pomidor" zwalniac z tego obowiazku
    > co do renty rodzinnej - akurat przysługiwałaby małej.
    > Uprawnione są bowiem dzieci współmałżonka.

    o to mi chodzilo - to dobrze - a jeszcze jakas podst prawna??

  • 4. Data: 2006-06-13 02:05:36
    Od: stern <s...@0...pl>

    jarojk napisał(a):

    > to akurat nie problem :-) bo ne planujemy rozwodu ( ale tak z innej beczki -
    > moze miec zasadzone od ojca biologiczego i jednoczesnie odemnie ?? )

    zakazu nie ma

    > hmm powiem tak - nie chcialbym tego "pomidor" zwalniac z tego obowiazku

    :)

    > o to mi chodzilo - to dobrze - a jeszcze jakas podst prawna??

    ech, nie ma zaufania w narodzie:
    Ustawa o emeryturach i rentach z funduszu ubezpieczeń społecznych:

    Art. 67. 1. Do renty rodzinnej uprawnieni są następujący członkowie
    rodziny spełniający warunki określone w art. 68-71:
    1) dzieci własne, dzieci drugiego małżonka oraz dzieci przysposobione;
    2) przyjęte na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem pełnoletności
    wnuki, rodzeństwo i inne dzieci, w tym również w ramach rodziny zastępczej;
    3) małżonek (wdowa i wdowiec);
    4) rodzice.
    2. Za rodziców w rozumieniu ustawy uważa się również ojczyma i macochę
    oraz osoby przysposabiające.

    pozdr.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911