  • 61. Data: 2010-06-30 20:46:27
    Temat: Re: OT, czyli art.2 Konstytucji, bylo: prawa autorskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jun 2010, Arek wrote:

    > Przecież to rząd zarządził ten atak.

    Czyli co, "wisi" tzw "hak" dla Trybunału Stanu?
    (bo jak rozumiem teza że "dziś" TS też się "nie wychyli"
    wygląda na prawdziwą)

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2010-06-30 21:19:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.06.2010 19:36), Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...i co ciekawsze - nikt nie widzi w tym nic zdrożnego.
    > "Nikt" w rozumieniu praktycznie całych massmediów, aparatu sprawiedliwości
    > (a chyba wydawałoby się, że naruszeniami prawa w postaci wybiórczego
    > stosowania prawa

    To nawet nie jest wybiórcze stosowanie prawa. Byłoby, gdyby kontrolowali
    w celu skontrolowania, ale nie wszystkich.

    Tutaj mamy użycie uprawnień organów państwa do działań do których te
    organy nie zostały powołane.

    p. m.

  • 63. Data: 2010-06-30 21:57:42
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Agaton pisze:

    > Jeżeli masz licencję to jesteś legalny. Określenie "lewy" Windows, czy
    > też inny program znaczy, że nie masz licencji.

    Właśnie stwierdziłeś, że brak umowy cywilnej jest przestępstwem ;->

  • 64. Data: 2010-06-30 22:00:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Agaton pisze:

    > Każda kopia jest nielegalna jeżeli nie możesz udowodnić prawa do jej
    > posiadania. Paragraf 75 pkt 1.

    Brednie. W polskim prawie (i w prawie każdego kraju poza skrajnymi
    reżimami) udowodnić należy winę, a nie niewinność.

    PS: jesteś wielbłądem. Udowodnij, że nie ;->

  • 65. Data: 2010-06-30 22:47:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Czyli co, "wisi" tzw "hak" dla Trybunału Stanu?
    > (bo jak rozumiem teza że "dziś" TS też się "nie wychyli"
    > wygląda na prawdziwą)

    No :) Albo ktoś wkurzony, ale 'bogaty z domu' pozwie np. naczelnika
    właściwego urzędu skarbowego o odszkodowanie za straty spowodowane
    nękaniem. Jak znajdzie młodego ambitnego wilczka spośród palestry,
    chętnego do zdobycia nazwiska, to... jazda!

    Z uwagi na ostrożność procesową, na czas ewentualnego procesu lepiej
    się udać do kraju, z którym nie mamy umowy o ENA np. RPA :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 66. Data: 2010-07-01 05:52:18
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 22:33:36 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Przypomnę: zrobienie backupu *w czasie kiedy jest się licencjobiorcą*
    > nie narusza PA. Jej zrobienie *nie* naruszało więc majątkowych
    > praw autorskich.

    Ale tu mowa nie o backupie, a o kopii wersji instalacyjnej.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 67. Data: 2010-07-01 06:35:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Henry(k) pisze:

    > Ale tu mowa nie o backupie, a o kopii wersji instalacyjnej.

    Ale taką też możesz wykonać.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 68. Data: 2010-07-01 07:53:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jul 2010, Henry(k) wrote:

    > Ale tu mowa nie o backupie, a o kopii wersji instalacyjnej.

    A to nie backup?
    Albo inaczej - jak sobie zrobiłem kopię legalnie posiadanej
    instalacji XP, to złamałem któryś przepis karny?
    Jeśli - wiedząc, że w niejednym przypadku kopia z CD/DVD na
    HDD i instalacja stamtąd "idzie" mierzalnie szybciej niż
    instalacja z tegoż CD/DVD - skopiuję instalację na HDD, to
    łamię jakiś przepis karny?
    (przypomnę, że na początek w tej gałęzi idzie o "nielegalność"
    kopii, czyli czynności które mogą dawać podstawę np. do "wjazdu"
    policji itede).

    > Pozdrawiam,

    wzajemnie! - Gotfryd

  • 69. Data: 2010-07-01 11:53:38
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 1 Jul 2010 09:53:53 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Albo inaczej - jak sobie zrobiłem kopię legalnie posiadanej
    > instalacji XP, to złamałem któryś przepis karny?

    Karny nie.

    > Jeśli - wiedząc, że w niejednym przypadku kopia z CD/DVD na
    > HDD i instalacja stamtąd "idzie" mierzalnie szybciej niż
    > instalacja z tegoż CD/DVD - skopiuję instalację na HDD, to
    > łamię jakiś przepis karny?

    Karny nie.

    > (przypomnę, że na początek w tej gałęzi idzie o "nielegalność"
    > kopii, czyli czynności które mogą dawać podstawę np. do "wjazdu"
    > policji itede).

    Jeżeli BSA poprosi Policję o odwiedziny u kogoś i zabezpieczenie
    dowodów na naruszenie posiadacza praw majątkowych do programu
    to dlaczego by nie mogli?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 70. Data: 2010-07-01 11:54:04
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Henry(k)" napisal:
    > Jeżeli BSA poprosi Policję o odwiedziny u kogoś i zabezpieczenie
    > dowodów na naruszenie posiadacza praw majątkowych do programu
    > to dlaczego by nie mogli?

    Czy ja mogę poprosić policję o odwiedziny w siedzibie BSA i zabezpieczenie
    dowodów na naruszenie... itd.? Mogę? I policja to zrobi?

    Bo jeżeli nie zrobi, to jest ewidentny przykład asymetrii traktowania
    i działania policji na zamówienie PRYWATNEJ organizacji.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek