  • 1. Data: 2010-02-21 12:36:37
    Temat: [prasówka] Od razu bezpieczniej
    Od: "mi" <m...@o...pl>

    Nieustraszeni zatrzymywacze kompów trwają na straży Twojego bezpieczeństwa:
    http://www.dziennik.krakow.pl/pl/aktualnosci/na-biez
    aco/998519-zakladali-fikcyjne-konta-na-portalu-spole
    cznosciowym-grozi-im-5-lat-wiezienia.html

    Teraz proszę się trzymać, proszę państwa:
    http://webhosting.pl/Jak.zrujnowac.Nasza_klase.Wysta
    rczy.zalozyc.odpowiednio.wiele.fikcyjnych.kont

    Okazuje się, że:
    - dzieciaki wykorzystały luki regulaminu niezbyt rozważnie napisanego
    - podstawa prawna jest dość wątpliwa, szczególnie w kontekście działania zgodnie
    z regulaminem serwisu. Ale jak to zwykle bywa nie przeszkadza to nikomu zbierać
    haki w nadziei znalezienia czegoś mocniejszego czyli pirackiego softu.
    - dzieciaki już się przyznały do popełnienia przestępstwa, więc nasi wspaniali
    niezawiści i dyspozycyjni będą mieli mniej do roboty. Pal licho, czy
    rzeczywiście dzieciaki złamały prawo.

    btw, jak tam sprawa zabójstwa Papały albo Olewnika? Same się nie rozwiązały i
    nie bardzo wiadomo kto miałby je rozwiązać? Och, dobrze, że te kompy w domach z
    lewym softem stoją, bo by było, że nasze dzielne służby robią tylko ruchy
    pozorowane a prawdziwej przestępczości to mogą co najwyżej skoczyć.

    mi

  • 2. Data: 2010-02-21 12:59:22
    Temat: Re: [prasówka] Od razu bezpieczniej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > popełnienia przestępstwa, więc nasi wspaniali niezawiści i
    > dyspozycyjni będą mieli mniej do roboty. Pal licho, czy rzeczywiście

    a portal nasza-klasa stracił na ich działalnosci milion złotych. To jest
    dopiero strata....

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 3. Data: 2010-02-21 13:05:25
    Od: "mi" <m...@o...pl>

    > a portal nasza-klasa stracił na ich działalnosci milion złotych. To jest
    > dopiero strata....

    Kwota jest bardzo przemyślana i wynika z dokładnie tej samej metodyki co
    szacowanie strat wynikających z naruszenia praw autorskich:
    1. liczymy znane nam parametry
    2. wybieramy o największej wartości
    3. mnożymy przez wartość jednostkową wziętą z sufitu

    mi

  • 4. Data: 2010-02-21 15:49:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    mi wrote:

> [...]
    > http://www.dziennik.krakow.pl/pl/aktualnosci/na-biez
    aco/998519-
    zakladali-fikcyjne-konta-na-portalu-spolecznosciowym

    Na jakiej w ogóle postawie policja interweniowała? Moim zdaniem to się
    nadaje co najwyżej na pozew cywilny i to raczej przegrany...

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-02-21 15:59:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > 1. liczymy znane nam parametry
    > 2. wybieramy o największej wartości
    > 3. mnożymy przez wartość jednostkową wziętą z sufitu

    no toz wlasnie o tym mowie. :)
    Tylko punkt trzeci jest nieprawdziwy. Nie mnozy sie przez wartosc wzieta z
    sufitu tylko przez współczynnik ekspercki...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 6. Data: 2010-02-21 16:04:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    Budzik wrote:

    > no toz wlasnie o tym mowie. :)
    > Tylko punkt trzeci jest nieprawdziwy. Nie mnozy sie przez wartosc wzieta
    > z sufitu tylko przez współczynnik ekspercki...

    Skoro 90 kont to dla nich milion zł straty, to jak sądzę, chodzi o
    utracone korzyści, bo przecież nie o koszty utrzymania. Dlaczego więc
    sami ich sobie nie zakładają? Czysty zysk! 900 fikcyjnych kont to już 10
    milionów zł zysku.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-02-21 17:59:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@a...xyz napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > utracone korzyści, bo przecież nie o koszty utrzymania. Dlaczego więc
    > sami ich sobie nie zakładają? Czysty zysk! 900 fikcyjnych kont to już 10

    zapomniałem dodac, ze współczynnik ekspercki to "wartość jednostkową wziętą
    z sufitu"
    Nie zakładaja sami, bo potem ten zysk musieli by odzyskac od siebie. Czyli
    wyszliby na zero.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 8. Data: 2010-02-21 19:01:41
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4b815611$1@news.home.net.pl...
    > Na jakiej w ogóle postawie policja interweniowała? Moim zdaniem to się
    > nadaje co najwyżej na pozew cywilny i to raczej przegrany...

    dlatego warto powtarzac - truecrypt i zero innych nosnikow (cd\dvd,
    pendrajwa obowiazkowo szyfrowac) w domu!

    gdyby mieli sie wytlumaczyc z takiego najazdu w przypadku zaszyfrowanego
    kompa i zera plytek to byliby w glebokiej dupie (co nie znaczy ze nie
    rozeszlo by sie po kosciach, jak zwykle)

    a tak - kolejni piraci zatrzymani ;)

  • 9. Data: 2010-02-22 11:31:46
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 12:59:22 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > a portal nasza-klasa stracił na ich działalnosci milion złotych. To jest
    > dopiero strata....

    Czyli NK wykazała to w KP i odprowadzili z tego dochodówkę i VAT?
    Heheh :)))
    Strata ..... a nie przypadkiem brak potencjalnego zysku/dochodu?

  • 10. Data: 2010-02-22 12:37:50
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-02-21 13:36, mi pisze:
    [....]

    A więc kolejny serwis, na który należy wchodzić przez jakieś proxy lub
    sieć TOR. Kto ten system nazwał demokracją?