  • 1. Data: 2010-02-20 15:20:35
    Temat: Wycena nieruchomosci - kiedy dostepna?
    Od: KK <n...@i...com>

    Miasto zlecilo wycene nieruchomosic ktora dzierzawie od niego. Wycena ma
    date 26.01.2010 i zostala juz wykonana. Kiedy moge sie zwrocic o wglad
    do niej? dodam ze jestem osoba uprawniona...

  • 2. Data: 2010-02-21 11:16:23
    Temat: Re: Wycena nieruchomosci - kiedy dostepna?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    IMHO w każdej chwili.

    Kiedys niektóre urzedy zasłaniały się "prawami autorskimi" rzeczoznawcy do
    operatu szacunkowego.

    Ale pojawiło się później orzeczenie, że jest to dokument będący załącznikiem
    do decyzji, wobec czego obywatel ma prawo dostepu i robienia odpisów (w
    praktyce kopiowania).

    Poszperaj, także na stronach rzeczoznaców majątkowych.
    JaC

    ----

  • 3. Data: 2010-02-22 08:51:32
    Od: goła baba <n...@n...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał
> [...]
    > praktyce kopiowania).
    >
    > Poszperaj, także na stronach rzeczoznaców majątkowych.

    Tylko czy to jest postępowanie administracyjne? Moim zdaniem nie. Organ
    działa tu jak zwykły podmiot prawa cywilnego, nie bedzie tu wydana żadna
    decyzja, a więc nie jest to dowód w p-niu adm.

    --
    moni K.
    tu jest miejsce na Twoja reklamę

  • 4. Data: 2010-02-22 10:47:52
    Od: KK <n...@i...com>

    goła baba pisze:
    > Tylko czy to jest postępowanie administracyjne? Moim zdaniem nie. Organ
    > działa tu jak zwykły podmiot prawa cywilnego, nie bedzie tu wydana żadna
    > decyzja, a więc nie jest to dowód w p-niu adm.

    Sa orzecznictwa sadow w podobnych sprawach wiec wszystko jasne.
    Pozatym postepowaniem administracujnym jest sprzedaz nieruchomosci, a co
    za tym idzie trzeba ją wycenic

  • 5. Data: 2010-02-23 08:41:55
    Od: goła baba <n...@n...pl>

    Nie. Sprzedaż nieruchomości to czynnosć cywilnoprawna, a nie
    administracyjnoprawna. Wycena nieruchomości jest dowodem w p-niu
    administracyjnym, a wiec np. przy ustalaniu wysokości odszkodowania. Przy
    sprzedazy, kiedy mają miejsce negocjacje ceny ujawnianie swojej wyceny,
    jeśli jest robiona dla podmiotu publicznego, byłaby jakąś bzdurą. Jednostka
    samorządu czy administracji rządowej działa wtedy jak podmiot prawa
    cywilnego. Ma własną wycenę, tak jak każdy sprzedający, który sprzedaje
    nieruchomość może mieć jej wycenę. Wyjatkiem jest to, że podmiot publiczny
    musi ja mieć, ale nie ujawniać. Pamietajmy, ze nie każda czynność przez
    niego dokonywana ma charakter władczy przecież, a tylko wówczas mamy do
    czynienie z kpa. Orzecznictwo, które masz na mysli, dotyczy - przypuszczam -
    postępowań administracyjnych.