  • 1. Data: 2009-01-20 20:20:02
    Temat: pracownik staje się podfirmą firmy
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Chciałem założyć działalność i świadczyć usługi dla swojego aktualnego
    pracodawcy u którego jestem na etacie. Lecz on stwierdza iż jest to możliwe
    dopiero po 6 miesiącach. Czyli musiałbym się zwolnić, zostać bez środków do
    życia i dopiero potem. O co w tym chodzi?

  • 2. Data: 2009-01-21 08:17:30
    Temat: Re: pracownik staje się podfirmą firmy
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 21:20:02 +0100, zlotowinfo napisał(a):

> [...]
    > możliwe dopiero po 6 miesiącach. Czyli musiałbym się zwolnić, zostać bez
    > środków do życia i dopiero potem. O co w tym chodzi?

    Art. 22 par. 1(2) kp plus coś tam w ustawie o PIT.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-01-21 10:06:15
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 08:17:30 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Art. 22 par. 1(2) kp

    A skąd w nawiązaniu do tego zapisu wynika przywołany 6 miesięczny okres
    "karencji"?

    > plus coś tam w ustawie o PIT.

    To jest inna bajka. Po prostu nie będzie mógł korzystać z preferencyjnej
    "liniówki" czy tez uproszczonych form opodatkowania. Nie skorzysta także z
    "preferencyjnego ZUSu" ;)
    Ale to tylko przywileje a nie nakazy czy zakazy.

  • 4. Data: 2009-01-21 10:34:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 11:06:15 +0100, Herald napisał(a):

    > A skąd w nawiązaniu do tego zapisu wynika przywołany 6 miesięczny okres
    > "karencji"?

    A to z pomysłowości ludzkiej, gdzieniegdzie mówią o 12 miesiącach.

> [...]
    > z "preferencyjnego ZUSu"
    > Ale to tylko przywileje a nie nakazy czy zakazy.

    Nie znam się na podatkach, ale czy nie wynika z tego, że zmian względem
    układu etatowego wówczas nie ma żadnego postępu?

  • 5. Data: 2009-01-21 11:27:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 10:34:47 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > A to z pomysłowości ludzkiej, gdzieniegdzie mówią o 12 miesiącach.

    Dlaczego wobec takiej pomysłowości nie ma okresu np. "1 miesięcznego"?
    Pytam całkiem poważnie, bo wydaje mi się to absurdalne by komuś "ograniczać
    swobodę działalności gospodarczej" ;)
    W sumie to ten zapis z KP bardziej mi "pasuje" do zawierania umów o
    dzieło/zlecenie, by nie zawrzeć umowy o pracę ... ale wiadomo że nie
    nagłówek stanowi o RODZAJU umowy ;)
    A interpretując literalnie taki zapis i w razie OBAWY o współpracę ze swoim
    (byłym) pracodawcą, nie zawierałbym umowy o np. roboty budowlane - tylko
    zawarłbym KONTRAKT na wykonanie tego_i_tego ;)

    > Nie znam się na podatkach, ale czy nie wynika z tego, że zmian względem
    > układu etatowego wówczas nie ma żadnego postępu?

    Nie bardzo rozumiem o jaki postęp Ci chodzi.
    No wiesz ... pracownik (były) jest teraz Twoim kontrahentem - wybrał
    "ryczałt". Wiesz jakie to wspaniałe pole do popisu by powstało :)
    A jakie ruchy finansowe by się działy na linii były pracodawca - były
    pracownik.
    Dlatego są takie "wykluczenia" w relacjach (podatkowych) z byłymi
    pracodawcami ;)

  • 6. Data: 2009-01-21 13:04:33
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A skąd w nawiązaniu do tego zapisu wynika przywołany 6 miesięczny okres
    > "karencji"?

    zatem czy to wogóle prawda z tym okresem i jaki on faktycznie jest?

> [...]
    > "preferencyjnego ZUSu" ;)
    > Ale to tylko przywileje a nie nakazy czy zakazy.
    pal licho preferencje, chciałem przejść na działalność
    i bez problemowo wystawiać faktury

    pracuję jako inkasent energetyki
    montuję, demontuję, sprawdzam liczniki, odczytuje i wystawiam faktury za
    pobór energii elektrycznej

  • 7. Data: 2009-01-21 22:43:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał
    > pal licho preferencje, chciałem przejść na działalność
    > i bez problemowo wystawiać faktury

    No to problemu nie widać.
    Żadnego.
    Poza problemem ze znalezieniem właściwego księgowego, co to ostatnio
    czytał jakieś przepisy ;) (a nie bazuje na tym, co może zapodać, jak
    to określam: "z głowy czyli z niczego").

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-01-21 23:07:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > czytał jakieś przepisy ;) (a nie bazuje na tym, co może zapodać, jak
    > to określam: "z głowy czyli z niczego").

    Najlepszą strategia na początek jest być swoim własnym księgowym (oczywiście
    bazującym na przepisach, a nie na "z głowy" czy nie daj Boże "bo tak na
    logikę wychodzi").

    A dopiero potem, jak się rozrośnie, zatrudnić księgowego/ą i patrzeć mu na
    ręce (przynajmniej na początku) - do patrzenia na ręcę ten początkowy etap
    samodzielnego dziergania KPiR jest bezcenny.

    p. m.

  • 9. Data: 2009-01-22 18:27:24
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > ręce (przynajmniej na początku) - do patrzenia na ręcę ten początkowy etap
    > samodzielnego dziergania KPiR jest bezcenny.

    boję się tego bardzo, tego własnego księgowania
    a potem te zusy i usy mogą się dop... jak coś namotam