  • 1. Data: 2009-01-20 10:46:23
    Temat: Nagranie z czytelnymi numerami rejestracyjnymi - publikacja w TVN
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    W sprawie rqtee8p6puqe$.1ngd139drhq26$....@4...net
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/c2ec05597ad61226

    Chodziło o to, czy mogę publikować filmiki z czytelnymi numerami
    rejestracyjnymi pojazdów, także takich, gdzie łamane są przepisy ruchu
    drogowego. Chodziło o stronę nauki jazdy i edykacyjny wydźwięk tych
    filmików.

    Otóż małe weekendowe śledztwo ujawniło, iż dokładnie w ten sposób postępuje
    telewizja TVN Turbo w programie Jazda Polska. Publikują filmy z samochodami
    łamiącymi przepisy i dodatkowo wrednie to komentują, a w zasadzie szkalują
    kierowców.

    Oczywiście wszystkie tablice rejestracyjne są w pełni czytelne, nie
    zauważyłem nic zamazanego na filmie - twarzy nie było widać w zasadzie
    żadnych.

    Sądzę więc, że w praktyce kwestia jest rozwiązana przez prawników
    opłaconych przez TVN.

    Bardzo dziękuję wszystkim za opinie w tamtym temacie.

    Pozdrawiam
    Tony

  • 2. Data: 2009-01-20 11:01:51
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Tony wyskrobał(a):
> [...]
    > żadnych.
    >
    > Sądzę więc, że w praktyce kwestia jest rozwiązana przez prawników

    Nie widzę przeszkód. Numer rejestracyjny samochodu jeszcze nie zdradza kto
    nim kieruje, a nawet nagranie osoby kierującej niekoniecznie podpada pod
    naruszenie prawa.

    --
    .B:artek.