  • 1. Data: 2009-01-20 11:33:15
    Temat: Pytanie dotyczace Zarzadu Wspolnoty Mieszkaniowej
    Od: "malkowidz" <m...@p...wp.pl>

    Witam,

    Czy ktos wie i moglby podzielic sie swoja wiedza, na jakiej podstawie Zarzad
    Wspolnoty Mieszkaniowej ma prawo odmowic wyrazenia zgody, aby firma
    zarzadzajaca nieruchomosciami przelala nadplate z funduszu remontowego na
    konto jednego z mieszkancow danej wspolnoty?
    Otoz wlasnie przed chwila otrzymalam informacje z firmy zrzadzajacej
    blokiem, w ktorym mam mieskzanie wlasnosciowe, iz zarzad ustalil sobie, ze
    nie moge otrzymywac zadnych zwrotow pienieznych na konto, tylko jakiekolwiek
    nadplaty powinnam odliczac od kolejnych platnosci, co jest dla mnie
    niedogodnoscia, gdyz musze edytowac zlecenie stale w moim banku, za co za
    kazdym razem place.

    Czy Zarzad moze ot tak sobei wprowadzac takie rozporzadzenie? Czy sa na to
    jakies odgorne przepisy?

    Dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2009-01-20 14:16:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    malkowidz wrote:

    > Czy Zarzad moze ot tak sobei wprowadzac takie rozporzadzenie? Czy sa na to
    > jakies odgorne przepisy?

    Wprowadzać to sobie może i tak nie ma znaczenia.
    Dyskusja już na ten temat była.
    Mają zwrócić bo to twoje pieniadze.

  • 3. Data: 2009-01-21 12:41:55
    Od: "IwonaW" <i...@o...pl>

    > Wprowadzać to sobie może i tak nie ma znaczenia.
    > Dyskusja już na ten temat była.
    > Mają zwrócić bo to twoje pieniadze.

    Nie czytalam wczesniejszej dyskusji ale spotkalam sie z opinia ze w takiej
    sytuacji (zwrotu funduszu) trzeba potracic podatek dochodowy?
    Czy to prawda?

  • 4. Data: 2009-01-21 19:18:44
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "IwonaW" <i...@o...pl> wrote in message
    > Nie czytalam wczesniejszej dyskusji ale spotkalam sie z opinia ze w
    > takiej sytuacji (zwrotu funduszu) trzeba potracic podatek dochodowy?
    > Czy to prawda?

    Przecież to nie dochód, tylko zwrot nadpłaty. Co innego, gdyby chodziło np.
    o zwrot kosztów wymiany okien z tegoż funduszu.

  • 5. Data: 2009-01-22 09:56:22
    Od: "IwonaW" <i...@o...pl>

    Użytkownik "strach" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "IwonaW" <i...@o...pl> wrote in message
    >
    > Przecież to nie dochód, tylko zwrot nadpłaty. Co innego, gdyby chodziło
    > np. o zwrot kosztów wymiany okien z tegoż funduszu.
    No wlasnie :-( Ja tez argumentowalam ze to zwrot a nie dochod, w dodatku
    gdyby chodzilo o zwrot funduszu z odsetkami to jeszcze ewentualnie od
    odsetek ..... Informacja pochodzi z zeszlego roku kiedy wspolnota zaezadzal
    ADM i oni takiej informacji udzielili

  • 6. Data: 2009-01-22 10:27:08
    Od: "strach" <s...@g...pl>

> [...]
    > odsetek ..... Informacja pochodzi z zeszlego roku kiedy wspolnota
    > zaezadzal ADM i oni takiej informacji udzielili

    Spytaj czy od reszty wydanej im w sklepie też biegną zapłacić podatek
    dochodowy ;)

  • 7. Data: 2009-01-22 11:35:16
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To nie takie proste, bo sporo osób korzystało z ulgi podatkowej od wpłat na FR.
    Trzeba przeszukać interpretacje urzedów.
    JaC

    -----