  • 31. Data: 2010-04-20 08:22:29
    Temat: Re: pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:

    > To akurat nieprawda, a bynajmniej nie zawsze.
    > W przypadku umowy na czas nieokreślony - wypowiedzenie musi być
    > uzasadnione. A jak się wymyśla przyczyny z głowy czy z księżyca to potem
    > sie przegrywa w sądzie pracy.

    Znaczy co - jak wypowiesz umowę o pracę, zgodnie z terminami i uzasadnisz :
    "nie widzę możliwości dalszej współpracy" to sąd pracy nakaże Ci
    zatrudnienie niechcianego pracownika?
    J.

  • 32. Data: 2010-04-20 08:25:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olgierd pisze:

    > Nie ma innego przepisu. Dlaczego o pracowniku mógłby gromadzić więcej
    > danych?

    Dlaczego nie mógłby? Czy jeśli mój pracodawca gromadzi dane o datach
    imienin pracowników, to łamie prawo?

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2010-04-20 08:27:46
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > Owszem, faktycznie, par. 14 rozporządzenia MI w sprawie szkolenia,
    > egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami,
    > instruktorów i egzaminatorów.
    Ale to dalej jest problem pracownika, nie pracodawcy. Pracodawca ma uzyskać
    tylko oświadczenie. Jedyną znaną mi grupą zawodową, za którą to pracodowca
    odpowiada za naruszenie norm przez pracownika, są pracownicy transportu,
    którzy na bieżąco powinni informować swoich pracodawców (także
    zleceniodawców) o czasie pracy, prowadzenia pojazdów, odpoczynkach itd.
    Kiedyś byli to także bodajże radiolodzy i laboranci, ale nie śledziłem tego.

  • 34. Data: 2010-04-20 08:32:22
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 08:15:53 +0000 (UTC), GK napisał(a):

    > Ale to problem pracownika, nie pracodawcy. :) Dopiero po wyborze pracownika
    > przekształca się to w problem jednego z pracodawców.

    Czyli jest to potencjalny problem, a zapobiegawczy pracodawca woli być
    przygotowanym na taką sytuację :)

    --
    marcin

  • 35. Data: 2010-04-20 08:34:06
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 10:25:40 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Dlaczego nie mógłby? Czy jeśli mój pracodawca gromadzi dane o datach
    > imienin pracowników, to łamie prawo?

    Ponieważ kodeks pracy zawiera *zamknięty* katalog danych pracowników,
    które chlebodawca może przetwarzać.

    "Polecenie pracodawcy nakładające na pracownika obowiązek udzielenia
    informacji (danych osobowych) niewymienionych w art. 22[1 ]§ 1 i 2 k.p.
    lub w odrębnych przepisach (art. 22[1 ]§ 4 k.p.) jest niezgodne z prawem
    (art. 100 § 1 k.p.) i dlatego odmowa jego wykonania nie może stanowić
    podstawy rozwiązania umowy o pracę w trybie art. 52 § 1 pkt 1 k.p." --
    wyrok SN z 5 sierpnia 2008 r., I PK 37/08

    "W zakresie innych danych pracowniczych, niż wymienione w art. 22 1 § 1-4
    k.p., zastosowanie mają przepisy ustawy o ochronie danych osobowych.
    Wypływa z tego następujący wniosek: pracodawca żąda jedynie tych danych,
    które wymaga od pracownika prawo pracy i pracodawca może żądać od
    pracownika także danych, które wymagane są przez inne przepisy prawa" --
    wyrok WSA w Warszawie z 27 listopada 2008 r., II SA/Wa 903/08

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 36. Data: 2010-04-20 08:34:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:52:49 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Pytanie następne: Czy pracodawca w trosce o jakość pracy nie może
    > narzucić takich limitów wewnętrznie? Bo jak mu przychodzi pracownik na
    > tokarkę po nocce w innej fabryce, to mu wypadkowość rośnie, wydajność
    > spada....

    Jesteś pierdolnięty totalnie.
    Co ty niewolnictwo chcesz oficjalnie wprowadzić??
    Może pracodawca miałby decydować że pracownik, po godzinach pracy nie może
    pójść do kina, i że spać ma się kłaść o 20:48. o piwie w środę ma
    zapomnieć, bo pracodafca sobie ustalił taki cykl.

    facet - idź się leczyć na paznokcie, bo na głowę to zdecydowanie za późno.

  • 37. Data: 2010-04-20 08:34:47
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 08:27:46 +0000, GK napisał(a):

    > Kiedyś byli to także bodajże radiolodzy i laboranci, ale nie śledziłem
    > tego.

    Oni nadal mają swoje normy, ale -- także w zakresie czasu pracy w ramach
    swojego ZOZ.

  • 38. Data: 2010-04-20 08:50:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olgierd pisze:

    > Ponieważ kodeks pracy zawiera *zamknięty* katalog danych pracowników,
    > które chlebodawca może przetwarzać.

    - Czy był pan wczoraj u klienta?
    - Nie powiem, kodeks pracy nie nakłada na mnie takiego obowiązku!

    > "Polecenie pracodawcy nakładające na pracownika obowiązek udzielenia
    > informacji (danych osobowych) niewymienionych w art. 22[1 ]§ 1 i 2 k.p.
    > lub w odrębnych przepisach (art. 22[1 ]§ 4 k.p.) jest niezgodne z prawem

    Informacja o innym miejscu pracy nie jest daną osobową.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2010-04-20 08:59:33
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 10:50:12 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > - Czy był pan wczoraj u klienta?
    > - Nie powiem, kodeks pracy nie nakłada na mnie takiego obowiązku!

    Hmm, jesteś pewien, że to dobry przykład?

    > Informacja o innym miejscu pracy nie jest daną osobową.

    O wybacz, oczywiście, że jest. I nie tyle o "innym", ile po prostu o
    zatrudnieniu.

  • 40. Data: 2010-04-20 08:59:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-20 10:50, Liwiusz pisze:

    > - Czy był pan wczoraj u klienta?
    > - Nie powiem, kodeks pracy nie nakłada na mnie takiego obowiązku!

    Ależ to jest związane z wykonywaną pracą więc musi powiedzieć. :)

    > Informacja o innym miejscu pracy nie jest daną osobową.

    Ale dotyczy innej pracy więc lepiej aby szef traktował to jako prywatną
    sprawę pracownika. :)

    --
    spp