  • 1. Data: 2007-07-15 00:41:57
    Temat: praca w służbie zdrowia i problemy okoloprawne
    Od: "Piotr" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witajcie,

    moj Tato jest w trudnej sytuacji, pracuje juz 30 lat w sluzbie zdrowia jako
    sanitariusz/ratownik, od kilku lat szpital jest w dlugach, ale teraz
    opoznienie zwiazane z wyplatą wynagrodzen przeszlo wszelkie najczarniejsze wizje;

    1200zl na reke miesiecznie wyplacano zwykle w dwoch ratach: pod koniec
    miesiaca terminowo wyplacano 400zl, a reszte kiedys tam, predzej czy pozniej;

    jednak na chwile obecną szpital jest winny mojemu tacie i innym pracownikom
    pensje za polowe maja, czerwiec i lipiec, nie wiem z czego ludzie mają zyc ?

    Tato jest lekko podlamany, chce w zwiazku ze swoim stanem psychicznym ubiegac
    sie o zwolnienie na dwa tygodnie a moze i dluzej... dodatkowo od 1 sierpnia
    bedzie na wypowiedzeniu trzymiesiecznym z pracy (podpisal je 3ego lipca);

    czy moze podjac prace na umowe zlecenie/o dzielo lub jakakolwiek inna prace
    legalną podczas zwolnienia ? z czego trzeba przeciez zyc...

    z gory dziekuje za pomoc...

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2007-07-15 02:08:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > czy moze podjac prace na umowe zlecenie/o dzielo lub jakakolwiek inna
    > prace
    > legalną podczas zwolnienia ? z czego trzeba przeciez zyc...

    nie może.
    celem zwolnienia lekarskiego jest własnie zwolnienie od pracy. Skoro może
    pracować gdzie indziej to nie ma równiez przeciwskazań do pracy u obecnego
    pracodawcy.

    Natomiast skoro pracodawca nie wypłaca mu pensji, to niech weźmie zwolnienie
    lekarskie i w tym czasie po prostu szuka pracy, a jak znajdzie inną to może
    rozwiązać umowę o pracę bez okresu wypowiedzenia z art 55.1(1) . Przyczyną
    będzie brak wypłaty i jest to wystarczające, aby wynieść się z pracy z dnia
    na dzień. W takim przypadku wypłata za 3miesięczny okres wypowiedzenia i
    tak mu sie będzie należała.
    Radzę wziąć stówę w kieszeń i wyskoczyć do prawnika, bo tam są pewne
    drobiazgi związane z faktem, że to nie może być zaległa wypłata i takie tam
    inne pierdoły, więc dobrze byłoby tego nie skopać.