  • 11. Data: 2005-07-13 22:05:48
    Temat: Re: praca w butiku a odpowiedzialność za towar
    Od: octavo <...@h...com>

    dan wrote:

    > Uzytkownik "octavo" <...@h...com> napisal w wiadomosci

    > Jak to nie ma? Ma caly towar na stanie.

    Idac ta teoria, to w Tesco nocna sprzataczka bedzie cale zycie na
    minusie, mimo ze nic nie ma nigdy na stanie. Jest to sprzeczne z...
    Karta ONZ zabraniajaca poddanstwa.

    > O "powierzonym" bedziemy mowic

    > No otrzymuje towar w wyniku powierzenia i inwentaryzacji. Co jeszcze wiecej
    > mialby "otrzymac"?

    Nie mozna powierzac hurtowo. Jak widzisz swoja teorie na przykladzie
    takiego Tesco?

    > Sklep z reguly ma stosowne mozliwosci zapewnienia pieczy nad mieniem.

    Wiec niech sklep (wlasciciel) przyjmuje odpowiedzialnosc, a nie pracownicy.

    > Tymczasem jakas paniusia w

    > Jak to nie ma? Przeciez jest sprzedawca.

    Bycie sprzedawca nie oznacza kontroli nad towarem. Ot chocby pracodawca
    a nieona ustala gdzie przedmiot bedzie eksponowany. Albo, czy klient ma
    prawo wziac do przymierzalni 7 zestawow na raz, bez dozoru pracownicy.
    A sprzataczka nocna juz nie ma zadnej kontroli nad towarem. A gdzie
    inwentaryzacja za kazdym razem?

    > Jak wyobrazasz sobie codzienna
    > "rotacje " towaru w sklepie bez wiedzy sprzedawcy? Tzn , ze wchodzidsz do
    > sklepu i zabierasz towar bez wiedzy sprzedawcy?

    To sprzedawca robi zaopatrzenie. Idac Twoja teoria, to musialby za
    kazdym razem pisemnie "powierzac" mienie. Przeciez zaden sklep nie pyta
    pracownika co ma zamowic i co wystawia. Mleko do sklepu przyworza
    codziennie rano.

    > Blednie to postrzegasz. Jak sobie wyobrazasz, ze sprzedawca mialby nie
    > ponoisic odpowiedzialnosci za towar w sklepie?

    Jego cyrk, jego malpy. Pracodawca ma kontrole nad towarem i to on ponosi
    straty z WLASNEJ kieszeni

    a konkrety?

  • 12. Data: 2005-07-13 22:27:36
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Idac ta teoria, to w Tesco nocna sprzataczka bedzie cale zycie na minusie,
    > mimo ze nic nie ma nigdy na stanie. Jest to sprzeczne z... Karta ONZ
    > zabraniajaca poddanstwa.

    W tesco sprzataczka jest osoba niezwiazana z dysponowaniem mieniem. Jej
    sytuacje reguluje par 4 ust 1 cyt rozporzadzenia.
    W sklepach samoobslugowych jak najbardziej dopuszczalne jest zawieranie
    takich umow o odpowiedzialnosci za mienie powierzone

    par 2 ust 2 cyt rozporzadzenia:
    W zakladach uslugowych, w zakladach zywienia zbiorowego oraz w sklepach
    samoobslugowych i preselekcyjnych pracownicy, poza wymienionymi w § 4 ust.
    1, moga przyjac wspólna odpowiedzialnosc materialna, jezeli ich liczba w
    miejscu powierzenia mienia nie przekracza 24 osób na jedna zmiane.

    > Nie mozna powierzac hurtowo. Jak widzisz swoja teorie na przykladzie
    > takiego Tesco?

    Co to znaczy nie mozna powoierzyc hurtowo. Przeprowadza sie inwentaryzacje z
    udzialem osob ktore podpisuja umowe o odpowiedzialnosci, okresla towar jaki
    jest na stanie i od tej chwili osoby te ponisz odpowiedzialnosc.

    > Wiec niech sklep (wlasciciel) przyjmuje odpowiedzialnosc, a nie
    > pracownicy.

    Wyglaszasz tu pobozne zyczenia nie majace nic wspolnego z prawem. Dodam
    tylko ze nieuzasadniona odmowa podpisania umowy o odpowiedzialnosci za
    mienie powierzone stanowi podstawe wypowiedzenia umowy o prace

    > Bycie sprzedawca nie oznacza kontroli nad towarem. Ot chocby pracodawca a
    > nieona ustala gdzie przedmiot bedzie eksponowany. Albo, czy klient ma
    > prawo wziac do przymierzalni 7 zestawow na raz, bez dozoru pracownicy.

    To jest kwestia stworzenia mozliwosci rozliczenia sie z mienia. Czy te
    mozliwosci zostaly stworzone oceni sad w razie sporu. Jesli uzna ze nie,
    pracownik zwolniony bedzie od odpowiedzialnosci, jesli uzna ze tak,
    odpowiedzialnosc te poniesie. Miejsce ekspozycji moze n ie miec znaczenia
    jesli np zainstalkowano kamery lub zapewniono taka ilosc obslugi, ze mogla
    sprawowac nalezyta piecze nad wystawionym towarem.

    > A sprzataczka nocna juz nie ma zadnej kontroli nad towarem. A gdzie
    > inwentaryzacja za kazdym razem?

    Sprzataczka nocna jest osoba wykonujaca prace nie zwiazana z dysponowaniem
    mieniem. Pracownicy odpowiedzialni musza wyrazic zgode na taka sprzataczke a
    pracodawca ma obowiazek zapewnic pracownikom nadzor nad mieniem w czasie
    wykonywania przez nia czynnosci - par 4 ust 2 cyt rozporzadzenia.

> [...]
    > razem pisemnie "powierzac" mienie. Przeciez zaden sklep nie pyta
    > pracownika co ma zamowic i co wystawia. Mleko do sklepu przyworza

    Pracownicy kwituja stany magazynowe. To wystarczy.

    > Jego cyrk, jego malpy. Pracodawca ma kontrole nad towarem i to on ponosi
    > straty z WLASNEJ kieszeni

    Kontrole maja wlasnie pracownicy. Pracodawca czesto nawet nie oglada swojego
    sklepu. Od tego ma pracownikow i za to im placi zeby interesu pilnowali.

    np. Niemcy i Francja.

  • 13. Data: 2005-07-13 22:46:31
    Od: octavo <...@h...com>

    dan wrote:

    > W tesco sprzataczka jest osoba niezwiazana z dysponowaniem mieniem.

    tak samo jak paniusia z butiku.

    > Jej
    > sytuacje reguluje par 4 ust 1 cyt rozporzadzenia.
    > W sklepach samoobslugowych jak najbardziej dopuszczalne jest zawieranie
    > takich umow o odpowiedzialnosci za mienie powierzone

    Butik tez jest samoobslugowy.

> [...]
    > 1, moga przyjac wspólna odpowiedzialnosc materialna, jezeli ich liczba w
    > miejscu powierzenia mienia nie przekracza 24 osób na jedna zmiane.

    Moze glupie, ale taka umowa narusza zasady wspolzycia spolecznego. To
    tak na poczatek.

    Moga, znaczy nie musza.

    > Co to znaczy nie mozna powoierzyc hurtowo. Przeprowadza sie inwentaryzacje z
    > udzialem osob ktore podpisuja umowe o odpowiedzialnosci, okresla towar jaki
    > jest na stanie i od tej chwili osoby te ponisz odpowiedzialnosc.

    No to powodzenia w sredniej wielkosci sklepie z 23 pracownikami na
    zmiane. Czy paniusia moze zabronic zabierania towaru do przymierzalni?
    Jezeli nie, to nie ma kontroli nad towarem, a zatem nie moze ponosic
    odpowiedzialnosci.

    > Wyglaszasz tu pobozne zyczenia nie majace nic wspolnego z prawem.

    To prawo raz po raz Strasbourg uznaje za nielegalne. Mimo ze ofajkowuje
    je taka gwiazda PRLu jak Gardocki Lech (prezio agencji topwarzyskiej
    zwanej Sadem Najwyzszym).

    > Dodam
    > tylko ze nieuzasadniona odmowa podpisania umowy o odpowiedzialnosci za
    > mienie powierzone stanowi podstawe wypowiedzenia umowy o prace

    Widac w Polsce brakuje prawdziwych prawnikow.

    > To jest kwestia stworzenia mozliwosci rozliczenia sie z mienia.

    Nie. KONTROLI mienia PRZEZ CALY CZAS PRACY. Na koniec dnia paniusi
    zamykamy towar w bezpiecznym miejscu.

    > Czy te
    > mozliwosci zostaly stworzone oceni sad w razie sporu.

    Nie. Nie mozna zwalac winy na pracodawce i liczyc na to ze go nie bedzie
    stac na walke o swoje prawa.

> [...]
    > jesli np zainstalkowano kamery lub zapewniono taka ilosc obslugi, ze mogla
    > sprawowac nalezyta piecze nad wystawionym towarem.

    Teoria nie majaca zwiazku z rzeczywistoscia.

    > Sprzataczka nocna jest osoba wykonujaca prace nie zwiazana z dysponowaniem
    > mieniem.

    Jak to nie. MOze zrobic z towarem co zechce podczas kiedy pracownicy
    smacznie spia.

    > Pracownicy odpowiedzialni musza wyrazic zgode na taka sprzataczke

    ROTLF

    > pracodawca ma obowiazek zapewnic pracownikom nadzor nad mieniem w czasie
    > wykonywania przez nia czynnosci - par 4 ust 2 cyt rozporzadzenia.

    W nocy, kiedy smacznie spia. Powodzenia!

    > Pracownicy kwituja stany magazynowe. To wystarczy.

    Raz, nie maja kontoli nad towarem.
    Dwa, nie kwituja. Duzy sklep z ciuchami rotuje 2-3 razy na tydzien.
    Mleko dowoza codziennie rano, kiedy pracownik jeszcze spi.

    > Kontrole maja wlasnie pracownicy.

    Nie maja. Ot chocby kiedy paru klientow przymierza pare ciuchow na raz,
    kiedyt pracodawca wymaga od pracownika obslugiwania kasy w drugim koncu.

    > Pracodawca czesto nawet nie oglada swojego
    > sklepu.

    I dlatego ryzykuje z wlasnej kieszeni za straty.

    > Od tego ma pracownikow i za to im placi zeby interesu pilnowali.

    Jezeli bedzie placicl za pilnowanie towaru i to pilnowanie zapewni, to tak.

    > np. Niemcy i Francja.

    Przepraszam, a scislej? Bo pierwszy raz slysze. Tylko prosze nie z
    gazet. Paragrafami.

  • 14. Data: 2005-07-13 23:17:25
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > tak samo jak paniusia z butiku.

    No nie tak samo, bo podstawowym obowiazkiem paniusi w butiku jest wydawanie
    towaru i inkasowanie za to ceny. Sprzataczka ma chyba inne zadania.

    > Butik tez jest samoobslugowy.>

    Tym bardziej dopuszczalne jest zawieranie takich umow w sklepach
    niesamoobslugowych. Wynika to wprost z przepisow.

    > Moze glupie, ale taka umowa narusza zasady wspolzycia spolecznego. To tak
    > na poczatek.

    Glupie i to bardzo. Jak mozna zarzucac naruszenie zasad wsp. spol. jesli
    takie zachowanie dozwolone jest przez przepisy rangi ustawowej i wydane na
    podstawie ustawy akty wykonawcze? Nie masz bladego pojecia o tym co mowisz.

    > Moga, znaczy nie musza.

    Nie musza. Jesli pracodawca nie zechce, pracownik podpisac nie musi.

> [...]
    > Czy paniusia moze zabronic zabierania towaru do przymierzalni? Jezeli nie,
    > to nie ma kontroli nad towarem, a zatem nie moze ponosic

    Jak to nie ma? Wydaje do przymiarki 2 pary spodni i jej swietym obowiazkiem
    jest dopilnowac zeby gosc oddal 2 2 pary spodni i nie wyszedl z zadna z nich
    bez zaplaty.

    > To prawo raz po raz Strasbourg uznaje za nielegalne.

    Jakis przyklad?

    Mimo ze ofajkowuje
    > je taka gwiazda PRLu jak Gardocki Lech (prezio agencji topwarzyskiej
    > zwanej Sadem Najwyzszym).

    Ocho, chyba wychodzi szydlo z worka.

    > Widac w Polsce brakuje prawdziwych prawnikow.

    Ty nim zostan ignorancie.

    > Nie. KONTROLI mienia PRZEZ CALY CZAS PRACY. Na koniec dnia paniusi
    > zamykamy towar w bezpiecznym miejscu.

    Umowe podpisuja wszyscy pracownicy. Nie ma obowiazku zamykania towaru
    podczas konczenia zmiany.

    > Nie. Nie mozna zwalac winy na pracodawce i liczyc na to ze go nie bedzie
    > stac na walke o swoje prawa.

    Pewnie miales na mysli pracownika. Mozna. Taki rozklad ciezaru dowodu
    wprowadza art.124 par 3 kp. Pracodxawca wykazuje tylko braki w mieniu
    powierzonym. Jesli pracownik chce sie zwolnic od odpowiedzialnosci musi
    wykazac okolicznosci ekskulpacyjne.

    > Teoria nie majaca zwiazku z rzeczywistoscia.

    Teoria oparta na obowiazujacych uregulowaniach prawnych. Zwiazku z
    rzeczywistoscia nie ma to co tu opowiadasz.

    > Jak to nie. MOze zrobic z towarem co zechce podczas kiedy pracownicy
    > smacznie spia.

    Dlatego wyrazaja na nia zgode i maja prawo nadzorowac to co robi.

    > ROTLF

    ????
    § 4. 1. Za pisemna zgoda pracowników, którzy przyjeli wspólna
    odpowiedzialnosc materialna, moga wykonywac prace lub okreslone czynnosci w
    miejscu powierzenia mienia:

    1) osoby wykonujace czynnosci nie zwiazane z dysponowaniem mieniem,

    2) osoby wykonujace prace dorywczo lub przez czas okreslony,

    (....)

    > W nocy, kiedy smacznie spia. Powodzenia!

    Moze byc nawet w dzien.

    > Raz, nie maja kontoli nad towarem.
    > Dwa, nie kwituja. Duzy sklep z ciuchami rotuje 2-3 razy na tydzien.
    > Mleko dowoza codziennie rano, kiedy pracownik jeszcze spi.

    Czlowieku. Podalem Ci stosowne przepisy, wykladnie (mniej lub bardziej
    rozlegla ale ugruntowana). A Ty dalej w zaparte twierdzisz, ze jest inaczej.
    Zadales sobie chociaz trud zagladniecia do tych przepisow? Opowiadasz tu
    brednie nie majace nic wspolnego z prawda. Jestes kompletnym ignorantem
    prawnym. Po co zabierasz glos w dyskucji, o ktiorej nie masz bladego
    pojecia. Widocznie w Polsce tak to juz jest , ze o prawie i medycynie maja
    najwiecej do powiedzenia Ci, ktorzy nic o tym nie wiedza. Ech ..

    > Przepraszam, a scislej? Bo pierwszy raz slysze. Tylko prosze nie z gazet.
    > Paragrafami.

    Sam sobie poszukaj. Dostales i tak za duzo wskazowek bo nie umiesz z nich
    korzxystac. Zycze powodzenia w gloszeniu utopijnych twierdzen i poboznych
    zyczen. No i skarg do Strasburga :) Mecenasie!

    Dan

  • 15. Data: 2005-07-13 23:48:00
    Od: octavo <...@h...com>

    dan wrote:

    > No nie tak samo, bo podstawowym obowiazkiem paniusi w butiku jest wydawanie
    > towaru i inkasowanie za to ceny.

    ale tez wymaga sie od niej pilnowania (skoro ma odpowiadac).

    > Sprzataczka ma chyba inne zadania.

    > Tym bardziej dopuszczalne jest zawieranie takich umow w sklepach
    > niesamoobslugowych. Wynika to wprost z przepisow.

    Przepisy tez pozwalaly na uczestnictwo prokuratora i sedziego bez
    oskarzonego. Nonsens prawny praktykowany do niedawna, czyli do kiedy
    Strasbourg zgnoil Gardockiego Lecha i jego agentki towarzyskie. I raptem
    "prawo" przestalo byc prawem.

> [...]
    > podstawie ustawy akty wykonawcze? Nie masz bladego pojecia o tym co mowisz.

    j.w.

    Kreuz w Strasbourgu na deser. To "prawo" to prcodawca moze sobie
    rozstrzaskac o (niepotrzebne skreslic ;-) ).

    > Jak to nie ma? Wydaje do przymiarki 2 pary spodni i jej swietym obowiazkiem
    > jest dopilnowac zeby gosc oddal 2 2 pary spodni i nie wyszedl z zadna z nich
    > bez zaplaty.

    Widze ze w butikach nie bywales...

    > Jakis przyklad?

    Jutro rano. Zreszta gdybys mial pojecie o czym piszesz, to bys nie pytal.

    > Ocho, chyba wychodzi szydlo z worka.

    Ktore i z ktorego? :-)

    > Ty nim zostan ignorancie.

    U mnie taki pracodawca butiku zostalby doprowadzony do bankructwa.
    Zapewniam. Samymi kosztami.

    > Umowe podpisuja wszyscy pracownicy. Nie ma obowiazku zamykania towaru
    > podczas konczenia zmiany.

    czyli nie ma mowy o kontroli. Koniec sprawy. Odpowiada ten kto ma
    kontrole, czyli pracodawca.

    > Pewnie miales na mysli pracownika.

    tak.

    > Mozna. Taki rozklad ciezaru dowodu
    > wprowadza art.124 par 3 kp.

    ten artykul to pracodawca moze sobie uzyc na hemoroidy.

    > Pracodxawca wykazuje tylko braki w mieniu
    > powierzonym. Jesli pracownik chce sie zwolnic od odpowiedzialnosci musi
    > wykazac okolicznosci ekskulpacyjne.

    Jakie? Pisz po polsku albo po innemu, ale nie po chicagowsku.
    Mienie powierzone, to takie mienie gdzie pracownik ma nad nim kontrole.
    Caly czas. Gumiaki do robot ziemnych dla przykladu.

    > Teoria oparta na obowiazujacych uregulowaniach prawnych. Zwiazku z
    > rzeczywistoscia nie ma to co tu opowiadasz.

    tak twierdzisz? A o uniewaznieniu przepisow szeregu polskich ustaw w
    Strasbourgu to pewnie nie slyszales? O,t taki Kreuz. Wlasnie zmieniono
    przepisy w wyniku tego przegranego procesu. Agentka towarzyska Gardocki
    Lech nie przyznaje sie do winy. Jak za jego dawnych dobrych czasow, PRLu.

    > Dlatego wyrazaja na nia zgode i maja prawo nadzorowac to co robi.

    W butiku z 10 pracownikami i 30 klientami na raz, kiedy jest skierowana
    w drugi koniec sklepu a towar wydany klientowi?

    > ????

    j.w

> [...]
    >
    > 1) osoby wykonujace czynnosci nie zwiazane z dysponowaniem mieniem,
    >
    > 2) osoby wykonujace prace dorywczo lub przez czas okreslony,

    nie udowodniles, ze pracownik ma obowiazek przyjecia odpowiedzialnosci
    za mienie nad ktorym z zalozenia nie bedzie mial ZADNEGO nadzoru.

    > Moze byc nawet w dzien.

    w sklepie gdzie jest 30 klientow na raz i pracownik jest skierowany do
    pracy w drugim koncu sklepu?

> [...]
    > pojecia. Widocznie w Polsce tak to juz jest , ze o prawie i medycynie maja
    > najwiecej do powiedzenia Ci, ktorzy nic o tym nie wiedza. Ech ..

    albo cwoki nie znajace ogolniejszych przepisow PRAWA. Vide Kreuz.

> [...]
    > korzxystac. Zycze powodzenia w gloszeniu utopijnych twierdzen i poboznych
    > zyczen. No i skarg do Strasburga :) Mecenasie!

    czyli przepisow na ktore sie powolujesz nie znasz? Gratulacje.

  • 16. Data: 2005-07-14 05:05:14
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    dan napisał(a):
    > Uzytkownik "octavo" <...@h...com> napisal w wiadomosci

    > Jak to nie ma? Ma caly towar na stanie.

    [ciach]

    Przykro to pisać, ale dyskusja z tym człowiekiem nie ma sensu.
    Ten gość siedzi gdzies w USA, i o ile zna się (zapewne) na prawie
    amerykańskim to jego wiedza na temat prawa polskiego jest beznadziejna.
    Jego wypowiedzi opierają się na przekonaniu o swej nieomylności i
    założeniu, że jak jakiś przepis jest dla kogos niekorzystny to jest
    sprzeczny z konstytucją, prawami człowieka i w ogóle.

    Trudno jest go rozpoznać, bo przy kazdej wizycie uzywa innego nicka i
    emaila, ale zawsze prędzej czy później zdradzi się nazywając sędziów
    prostytutkami, ubliżajac prof. Gardockiemu, czy tez wykazujac
    uwielbienie dla orzeczeń strasbourskich. Ale nie proś go o rozwinięcie
    wypowiedzi, bo za znalezienie i przetłumaczenie orzeczenia na które się
    powołuje każe sobie zapłacić. Zresztą nie wiem czy warto byłoby płacić
    czowiekowi, który twierdzi, ze Strasboug "unieważnia" ustawy albo ze
    jakis przepis jest "nieważny" bo jest niezgodny z konstytucją.

    Zastanawiałem się, czy też i tutaj wstawi orzeczenie Kreuz v Polska.
    Wstawił. Chyba je lubi, albo innych nie zna. Musze przyznać, że bawiło
    mnie dyskutowanie z nim, gdy twierdził, że Strasbourg zabronił w tym
    orzeczeniu pobierania wpisów procentowych.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 17. Data: 2005-07-14 07:02:32
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: dan [Wed, 13 Jul 2005 23:57:41 +0200]:

    > Jak to nie ma? Przeciez jest sprzedawca. Jak wyobrazasz
    > sobie codzienna "rotacje " towaru w sklepie bez wiedzy
    > sprzedawcy? Tzn , ze wchodzidsz do sklepu i zabierasz
    > towar bez wiedzy sprzedawcy?

    Hehe a zdziwilbys sie :-) Wspolpracowalam sobie przez miesiac
    z Pewna Duza I Znana Firma, i tam takie jaja byly na porzadku
    dziennym. Kierownictwo wpadalo sobie co chwile do magazynu,
    bralo co im potrzebne i sobie jechalo, to samo robili zreszta
    handlowcy, sprzedawcy mimo najszczerszych checi nie mieli jak
    sprawdzic co jest zabierane (zakaz zostawiania klientow samych
    na terenie salonu) -- a potem latali jak z pieprzem, dzwonili
    i ustalali co gdzie i kiedy wyszlo, bo rzecz jasna to oni
    byli za to wychodzenie odpowiedzialni :P

    Polska, Panie! Polska...

    Kira

  • 18. Data: 2005-07-14 07:42:14
    Temat: Odp: praca w butiku a odpowiedzialność za towar
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik Kira <c...@-...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:db52lp$elj$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > i ustalali co gdzie i kiedy wyszlo, bo rzecz jasna to oni
    > byli za to wychodzenie odpowiedzialni :P

    Polacy Pani, Polacy ...
    Volenti non fit iniuria
    Skoro pracownicy godzili sie na takie incydenty, to ich sprawa. Mogli
    skutecznie z tej przyczyny wypowiedziec umowe o odpowiedzialnosci
    materialnej, zazadać inwentaryzacji z ich udzialem. Odmowic zaplaty za braki
    w imieniu, a w razie sporu dowiesc, ze mienie nie bylo nalezycie
    zabezpieczone, bo nieograniczony dostep do magazynow mialy osoby nie objete
    umowa lub na ktore w umowie nie wyrazono zgody itp. Ja wiem, ze o prace
    trudno, ale skoro jest ona wazniejsza dla kogos, niz ponoszenie
    odpowiedzialnosci za braki spowodowane przez innych pracownikow, to juz
    sprawa tej osoby i nie mozna obarczac odpwiedzialnoscia za taka sytuacje
    uregulowan prawnych. Taka konstrukcja jest niezbedna, bo inaczej wszyscy
    pracownicy wynosiliby co sie da, jak w PRLu. Niektorym pewnie by to
    odpowiadalo.

    Dan

  • 19. Data: 2005-07-14 08:04:56
    Temat: Re: Odp: praca w butiku a odpowiedzialność za towar
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Dan [Thu, 14 Jul 2005 09:42:14 +0200]:

    > Skoro pracownicy godzili sie na takie incydenty, to ich sprawa.

    Alez ja wcale temu nie zaprzeczam. Miedzy innymi z powodu
    roznych innych rownie dziwnych praktyk ja ta wspolprace
    po miesiacu jednak definitywnie zakonczylam...

    Mowie tylko, ze to normalna praktyka nie tylko w malych
    firemkach, ale i w tych duzych firmach, zatrudniajacych
    dziesiatki tysiecy pracownikow.

    Zazwyczaj jak sie jest na dole, to sie po dupie dostaje.

    Kira

  • 20. Data: 2005-07-14 12:23:38
    Od: celeb <m...@w...pl>

    Bus sadowy z Lublina Otto Falkenstein wrote:

    > nazywając sędziów
    > prostytutkami, ubliżajac prof. Gardockiemu,

    A sprawe skandaly ZChNu z Wodzislawia to kto zaklepal jak nie Gardocki?
    A Strasbourg uznal ze Gardocki to jednak prostytutka. Gardocki pewnie
    myslal ze skoro mu te numery w PRLu przechodzily, to dlaczego nie teraz,
    kiedy przemalowal sie na sedziego.

    > Zastanawiałem się, czy też i tutaj wstawi orzeczenie Kreuz v Polska.
    > Wstawił. Chyba je lubi, albo innych nie zna.

    A Skolowski z Wodzislawia? Udajesz teraz glupiego, no bo jak przyznac
    sie do rutynowego gwalcenia praw obywatelskich przez prostytutki w togach.

    > Musze przyznać, że bawiło
    > mnie dyskutowanie z nim, gdy twierdził, że Strasbourg zabronił w tym
    > orzeczeniu pobierania wpisów procentowych.

    nie klam. Nie zabroni. Uznal ze takie nalicznie narusza prawa czlowieka.
    I wlasnie weszla nowa ustawa zgodnie z wyrokiem Strasbourgu.