  • 1. Data: 2005-07-13 22:00:59
    Temat: Skradziona karta i pobrane pieniadze
    Od: "Łukasz Chmura" <lukasz@_tnij_chmura.biz.pl>

    Mam do szanownej grupy pytanie.

    Moja znajoma zostala okradziona w pokoju hotelowym.
    O calym zajściu zostalpowiadomiony Kierownik, który na miejsce zdarzenia
    wezwal policje.

    Przybyla na miejsce zdarzenia policja spisala stosowne notatki po czym
    zaprosiła znajoma na komisariat w celu złożenia zeznań.

    Zanim policja dojechała do hotelu znajoma zablokowała min. skradzione karty
    płatnicze. Okazało się, że nadaremnie gdyż portwelu poza karta miała także
    zanotowany PIN. Konto zostało dokładnie oczyszczone.

    Znamy dokładnie godzine tranzakcji (od pani z bankowej infolinii) i miejsce
    jej dokonania. Znajoma zgłosiła także ten fakt na policji.

    Znajoma zgłosiła się do banku z chęcią obejzenia materiałów video
    zarejestrowanych kamerą przy bankomacie.

    Robiąc wcześniejsze rozpoznanie dowiedzieliśmy się, ze najlepiej jest taką
    tranzakcję reklamować , wtedy bank musi pokazać nagranie.

    Niestety pan w banku powiedział, że został poinformowany o zdażeniu przez
    miejscową policje i takich materiałów nie pokaże i jedyną osobą która o
    takie materiały może wystąpić prokurator.

    Zważywszy na fakt, że hotel jest niewielki liczba podejżanych o kradzież
    osób jest bardzo wąska.
    Mozliwość przejżenia taśmy napewno doprowadziła by do złodzieja.

    W związu z tym moje pytania:
    - czy bank może odmówić pokazania taśm tak to motywując ?
    - czy istnieje inna możliwość wyciągnięcia nagrań z banku ?
    - jaki jest okres rozpatrywania/załatwiania takich spraw przez policje i
    prokuratora ?
    - czy konieczny bedzie później wstawianie się w lokalnym komisariacie
    policji przez poszkodowaną choćby w celu uzupełnienia zeznań, dodam że
    chodzi o miejscowość wypoczynkową wiec odległość do niej jest znaczna.

    proszę o odpowiedz i podpowiedz co dalej robic
    Lukasz Chmura

  • 2. Data: 2005-07-13 22:16:59
    Temat: Re: Skradziona karta i pobrane pieniadze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Chmura" <lukasz@_tnij_chmura.biz.pl> napisał w
    wiadomości news:db42ur$kos$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > - czy bank może odmówić pokazania taśm tak to motywując ?

    Nagranie stanowi własność banku. W tej sytuacji może on odmówić kazdemu
    z wyjatkiem organów ścigania i sądu.

    > - czy istnieje inna możliwość wyciągnięcia nagrań z banku ?

    To już trzeba w danym banku ustalić.

    > - jaki jest okres rozpatrywania/załatwiania takich spraw przez policje
    > prokuratora ?

    od 4 dni do kilku lat. Wiem, to nic nie wyjaśnia. Ale takie są realia.

    > - czy konieczny bedzie później wstawianie się w lokalnym komisariacie
    > policji przez poszkodowaną choćby w celu uzupełnienia zeznań, dodam że
    > chodzi o miejscowość wypoczynkową wiec odległość do niej jest znaczna.

    Takie rzeczy można załatwiać przeważnie również w miejscu swojego
    zamieszkania.

  • 3. Data: 2005-07-13 22:38:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Łukasz Chmura napisał(a):
    > Zanim policja dojechała do hotelu znajoma zablokowała min. skradzione karty
    > płatnicze. Okazało się, że nadaremnie gdyż portwelu poza karta miała także
    > zanotowany PIN. Konto zostało dokładnie oczyszczone.

    mówiąc to, pozbawi sie jednoczesnie odszkodowania ze strony banku :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2005-07-13 23:38:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Łukasz Chmura wrote:

    > Zanim policja dojechała do hotelu znajoma zablokowała min. skradzione karty
    > płatnicze. Okazało się, że nadaremnie gdyż portwelu poza karta miała także
    > zanotowany PIN. Konto zostało dokładnie oczyszczone.

    A hasła do komputera trzyma zanotowane na karteczce przylepionej do
    monitora?

    [ciach]

    > Robiąc wcześniejsze rozpoznanie dowiedzieliśmy się, ze najlepiej jest taką
    > tranzakcję reklamować , wtedy bank musi pokazać nagranie.

    Nie musi. Przynajmniej jej.

    > Niestety pan w banku powiedział, że został poinformowany o zdażeniu przez
    > miejscową policje i takich materiałów nie pokaże i jedyną osobą która o
    > takie materiały może wystąpić prokurator.

    Owszem.

    > Zważywszy na fakt, że hotel jest niewielki liczba podejżanych o kradzież
    > osób jest bardzo wąska.
    > Mozliwość przejżenia taśmy napewno doprowadziła by do złodzieja.

    Procedura obowiązuje.

    > W związu z tym moje pytania:
    > - czy bank może odmówić pokazania taśm tak to motywując ?

    To są ich taśmy. Nakaz ich wydania mogą wydać dopiero odpowiednie służby.

    > - czy istnieje inna możliwość wyciągnięcia nagrań z banku ?

    Napad lub przekupstwo ;->

    > - jaki jest okres rozpatrywania/załatwiania takich spraw przez policje i
    > prokuratora ?

    A jaki będzie dokładnie kurs dolara za miesiąc?

    > - czy konieczny bedzie później wstawianie się w lokalnym komisariacie
    > policji przez poszkodowaną choćby w celu uzupełnienia zeznań, dodam że
    > chodzi o miejscowość wypoczynkową wiec odległość do niej jest znaczna.

    Można wnosić o tzw. pomoc prawną - czyli będzie ewentualnie przesłuchana
    w lokalnym komisariacie.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-07-13 23:50:12
    Od: octavo <...@h...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Napad lub przekupstwo ;->

    a pozew?

    > A jaki będzie dokładnie kurs dolara za miesiąc?

    Zalezy jakie instrukcje od Sorosa dostanie towarzysz Balcerowicz.

  • 6. Data: 2005-07-14 00:12:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    octavo wrote:

    > a pozew?

    Jaki pozew? Na jakiej podstawie? Klient miał z bankiem tylko umowę na
    prowadzenie rachunku. Ewentualnie jeszcze jakieś ubezpieczenie. Koniec.

    Żaden przepis KC ani prawa bankowego nie nakazuje bankowi dostarczania
    osobom prywanym wewnętrznych, poufnych informacji. W tym nagrań z
    systemów bezpieczeństwa.

    > Zalezy jakie instrukcje od Sorosa dostanie towarzysz Balcerowicz.

    Teza równie sensowna jak 'pozywanie' banku o dane z sytemów bezpieczeństwa.

  • 7. Data: 2005-07-14 00:48:54
    Od: octavo <...@h...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jaki pozew? Na jakiej podstawie? Klient miał z bankiem tylko umowę na
    > prowadzenie rachunku. Ewentualnie jeszcze jakieś ubezpieczenie. Koniec.

    A o monitorowaniu sieci przez banki to pewnie nigdy nie slyszales?

    > Żaden przepis KC ani prawa bankowego nie nakazuje bankowi dostarczania
    > osobom prywanym wewnętrznych, poufnych informacji. W tym nagrań z
    > systemów bezpieczeństwa.

    ROTFL.

    Poufne? Dane poszkodowanego poufne przed... poszkodowanym. Wez ty Lawa
    splonkuj caly swiat na raz i bedzie dobrze.

    > Teza równie sensowna jak 'pozywanie' banku o dane z sytemów bezpieczeństwa.

    O hedge funds to w GWnie nie pisali pewnie? Wiec i Lawa nie doczytal.

  • 8. Data: 2005-07-14 07:31:21
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 14 Jul 2005 00:38:52 +0200,
    scream <n...@p...pl> screamed:

    > mówiąc to, pozbawi sie jednoczesnie odszkodowania ze strony banku :)

    Nie musiala tego mowic. Bank doskonale wie, w jaki sposob zostala dokonana
    transakcja.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 09:30:53 user up 10672 days, 21:25, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    In C++, only friends may touch your private parts.

  • 9. Data: 2005-07-14 08:06:27
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Artur M. Piwko [Thu, 14 Jul 2005 07:31:21 +0000 (UTC)]:

    > Nie musiala tego mowic. Bank doskonale wie, w jaki sposob
    >zostala dokonana transakcja.

    A no owszem, ale czy ten PIN byl zapisany, czy gdzies go
    zlodziej sobie podejrzal, to tego juz nie zgadnie. Fakt,
    ze w obu przypadkach nienalezycie go zabezpieczyla...

    Kira

  • 10. Data: 2005-07-14 10:11:53
    Od: PrzemekB <p...@p...com>

    Thu, 14 Jul 2005 00:48:54 GMT, na pl.soc.prawo, octavo napisał(a):

    > ROTFL.
    >
    > Poufne? Dane poszkodowanego poufne przed... poszkodowanym. Wez ty Lawa
    > splonkuj caly swiat na raz i bedzie dobrze.

    A kto jest "poszkodowany"? Sprawdź jakie są jego prawa do pozyskiwania i
    zabezpieczania dowodów i wtedy wróć.

    --
    Pozdr.

    Przemek