  • 201. Data: 2019-01-02 23:54:11
    Temat: Re: praca dla fachowca
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-01-19 o 23:43, A. Filip pisze:

    > No i IMHO możesz mieć "z grubsza" rację co do zasady tylko napisz jaki
    > "procent" wyjątków sugerujesz np. 1%, 5%, 10% ... . To powinno wyjaśnić
    > sprawę jak bardzo silna to ma być zasada i może zmienić bardzo wiele.
    > Są reguły, wyjątki i wyjątki od wyjątków :-)

    O jakich wyjątkach piszesz,które rzekomo ja miałbym sugerować?

  • 202. Data: 2019-01-03 00:12:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > O jakich wyjątkach piszesz,które rzekomo ja miałbym sugerować?

    Czyli TY sugerujesz całkowity brak wyjątków? No to nie jestem zdolny
    przyznać ci ogólnej racji co do tego że tak powinno pozostać.

    --
    A. Filip

  • 203. Data: 2019-01-03 00:14:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-19 o 00:12, A. Filip pisze:

    > Czyli TY sugerujesz całkowity brak wyjątków? No to nie jestem zdolny
    > przyznać ci ogólnej racji co do tego że tak powinno pozostać.

    O jakich Ty wyjątkach piszesz? Bo zupełnie Cię nie rozumiem.

  • 204. Data: 2019-01-03 02:48:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > O jakich Ty wyjątkach piszesz? Bo zupełnie Cię nie rozumiem.

    Pisałeś że co do zasady stosowany wobec policjantów jest zarzut
    "przekroczenia uprawnień". To czy stosowanie tej zasady da się poprzeć
    czy nie zależy IMHO od tego jak liczne są/powinny być wyjątki gdy stawia
    się inne zarzuty.

    Czy może powinniśmy założyć że w sprawie Stachowiaka policjanci
    przekroczyli (istniejące) uprawnienia do tortur? Proś a będzie ci
    lekką ręką dane.

    --
    A. Filip

  • 205. Data: 2019-01-03 16:48:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-19 o 02:48, A. Filip pisze:

> [...]
    > "przekroczenia uprawnień". To czy stosowanie tej zasady da się poprzeć
    > czy nie zależy IMHO od tego jak liczne są/powinny być wyjątki gdy stawia

    Prośba do innych - bez żadnego podtekstu. Czy ktoś może mi wyjaśnić, co
    ma autor namyśli? Bo może tylko ja nie rozumiem.

    > Czy może powinniśmy założyć że w sprawie Stachowiaka policjanci
    > przekroczyli (istniejące) uprawnienia do tortur? Proś a będzie ci
    > lekką ręką dane.

    Założyć, to możemy nawet, że oni tam tańczyli . Nie założenia ważne,
    tylko dowody i ustalenia.

  • 206. Data: 2019-01-03 17:48:30
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > W dniu 03-01-19 o 02:48, A. Filip pisze:
    > [...]
    >
    > Założyć, to możemy nawet, że oni tam tańczyli . Nie założenia ważne,
    > tylko dowody i ustalenia.

    Piszesz z wyłącznie punktu widzenia wyroku skazującego w procesie karnym,
    niby o to chodzi najbardziej na grupie prawo.

    Zaufanie do "policji z milicji" budują także ustalenia w postępowaniu
    dyscyplinarnym i kolejny raz pokazowo przeputane zaufanie społeczne do
    "policji z milicji". Tym razem "nie uszło płazem" więc możemy sobie
    pospekulować ile razy uszło bo "filmu z paralizatora (już?) nie było".
    Ja jakoś odniosłem wrażenie zadziwiającej korelacji "awarii monitoringu"
    na komisariatach ze zdarzeniami ala "Stachowiak przed filmem".
    Policji zawsze będzie ktoś "nie lubił" tyle że poziom "braku zaufania" w
    RP3 IMHO ma już znaczący wpływ na skuteczność wypełniania zadań policji.

    Zaufanie do policji budują także (jak dla mnie debile) sugerujący że
    policjant którego nie skazano za zastrzelenie przesłuchiwanego w trakcie
    przesłuchania dalej nadaje się to tego by latać po ulicach z nabitą
    bronią [ustalono "uświęconą policyjną tradycją" szamotaninę].
    Skazanie w procesie _karanym_ to jedno, konsekwencje dyscyplinarne i
    "przydatność do pracy w policji" to coś znacząco innego. Policja niech
    płaci za to że nie potrafi tego rozróżnić, płaci _bardzo drogo_.

    --
    A. Filip