    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praca dla fachowca
    Date: Thu, 03 Jan 2019 17:48:30 +0100 (CET)
    <1a2p7i8wnng0j$.rlxzw66y4vjx$.dlg@40tude.net>
    <TgYUD.71149$lC4.16535@fx15.ams1>
    <5c268f15$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <29YWD.135414$5U5.93351@fx22.ams1>
    <5c2d21e5$0$498$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5c2d4116$0$493$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5c2d45d3$0$486$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5c2e2eb7$0$525$65785112@news.neostrada.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > W dniu 03-01-19 o 02:48, A. Filip pisze:
    > [...]
    >
    > Założyć, to możemy nawet, że oni tam tańczyli . Nie założenia ważne,
    > tylko dowody i ustalenia.

    Piszesz z wyłącznie punktu widzenia wyroku skazującego w procesie karnym,
    niby o to chodzi najbardziej na grupie prawo.

    Zaufanie do "policji z milicji" budują także ustalenia w postępowaniu
    dyscyplinarnym i kolejny raz pokazowo przeputane zaufanie społeczne do
    "policji z milicji". Tym razem "nie uszło płazem" więc możemy sobie
    pospekulować ile razy uszło bo "filmu z paralizatora (już?) nie było".
    Ja jakoś odniosłem wrażenie zadziwiającej korelacji "awarii monitoringu"
    na komisariatach ze zdarzeniami ala "Stachowiak przed filmem".
    Policji zawsze będzie ktoś "nie lubił" tyle że poziom "braku zaufania" w
    RP3 IMHO ma już znaczący wpływ na skuteczność wypełniania zadań policji.

    Zaufanie do policji budują także (jak dla mnie debile) sugerujący że
    policjant którego nie skazano za zastrzelenie przesłuchiwanego w trakcie
    przesłuchania dalej nadaje się to tego by latać po ulicach z nabitą
    bronią [ustalono "uświęconą policyjną tradycją" szamotaninę].
    Skazanie w procesie _karanym_ to jedno, konsekwencje dyscyplinarne i
    "przydatność do pracy w policji" to coś znacząco innego. Policja niech
    płaci za to że nie potrafi tego rozróżnić, płaci _bardzo drogo_.

    --
    A. Filip