  • 191. Data: 2018-12-27 15:17:13
    Temat: Re: praca dla fachowca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5c246ad7$0$500$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 27-12-18 o 01:00, J.F. pisze:

    >Dokładnie o to chodzi. Kluczowym jest, że musi być dwóch sprawców -
    >co
    >najmniej.

    Nie bardzo rozumiem - w pojedynke pobic nie mozna ?

    >Nie mam zielonego pojęcia. Dla mnie t działanie nie miało absolutnie
    >żadnego celu - przynajmniej racjonalnego.

    No to przywalic ze wszystkich i niech mataczy w sledztwie

    >Jakie inne? Przecież Tu Policja nawet postępowania nie prowadzi.

    Nie mowie nie - ale co ten prokurator taki delikatny ?

    >Kluczowym jest "w służbie". Jeśli będzie wykonywał czynności
    >służbowe,
    >to jego działanie oceniasz przez pryzmat przysługujących mu
    >uprawnień.

    I trzeba sobie jasno powiedziec - co w ramach sluzby mu wolno, a co
    juz jest przestepstwem.
    I zasluguje na potepienie, takze przez rzecznika policji.

    >Przykładów takiego dualizmu można na pęczki przytaczać. Masa
    >normalnie
    >wykonywanych czynności zawiera w sobie znamiona różnych przestępstw,
    >nie jest ścigana właśnie z tego powodu, że policjant ma do tego
    >prawo.

    A ponoc policja sie odkomuszyla ...

    A tu takie proste sprawy ciagle pokutuja - nagrywanie kierowcy jadac
    za nim nieoznakowanym radiowozem, a potem wmawianie mu jakie to on
    wielkie zagrozenie stworzyl ...

    J.

  • 192. Data: 2018-12-27 20:13:57
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-26 o 22:56, Shrek pisze:
> [...]
    GcSUf5fAOTaDB0sbRXOGpgGQ0nItiHHNoWjGNnImxzDVFxatJBF4
    hA

    > Nie wyciąłem, żeby było widać całość. I teraz zapytam - gdzie tam jest
    > kibel, pobicie i zwłoki? BTW https://i.imgur.com/IJ1hLph.gif?noredirect

    Mówię o tym:

    >Ale brak powodu trzeba stwierdzić. Nie da się patrząc na dwa rozbite
    >pojazdy jednoznacznie tego ocenić.

    Nie dotarło?

    --
    Sonn

  • 193. Data: 2018-12-27 20:20:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.12.2018 o 20:13, Sonn pisze:

    > Mówię o tym:

    > Nie dotarło?

    To cytuj co trzeba, i dawaj filmij (jak z paralizatora) - podyskutujemy.

    Shrke

  • 194. Data: 2018-12-28 22:01:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale też MZ Robert nie ma racji upierając się, że to zawsze jest
    > przekroczenie uprawnień, bo to też zalezy od okoloczności. Zapewne musi
    > istnieć związek z czynnościami służbowymi (czy jak to zwał,
    > zdefiniowanymi w Ustawie o Policji). Jak się policjant (na służbie)
    > schleje i w pijanym widzie komuś fangnie (np. sprzedawcy kupując gazetę)
    > to gdzie tu przekroczenie uprawnień? Nie ma czego przekraczać, bo nie
    > była to żadna czynność operacyjna/rozpoznawcza etc etc.

    Dokładnie się z Tobą zgadzam. Tylko wówczas co będzie, jak nie będzie
    obrażeń powyżej 7 dni. Powiemy" OK! Nic się nie stało?"

  • 195. Data: 2018-12-28 22:05:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-12-18 o 15:17, J.F. pisze:

    > Nie bardzo rozumiem - w pojedynke pobic nie mozna ?

    Nie. Taka jest linia orzecznictwa.

    > No to przywalic ze wszystkich i niech mataczy w sledztwie

    Odmówi wyjaśnień i będziesz musiał morzyć "w sprawie".

    > Nie mowie nie - ale co ten prokurator taki delikatny ?

    Może wie coś, czego nie wiedzą dziennikarze po prostu.

    > I trzeba sobie jasno powiedziec - co w ramach sluzby mu wolno, a co juz
    > jest przestepstwem.
    > I zasluguje na potepienie, takze przez rzecznika policji.

    Trzeba. Tylko najpierw trzeba ustalić, co się tam stało.

  • 196. Data: 2018-12-28 22:06:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-12-18 o 12:00, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nie no, rozumiem... Z drugiej jednak strony są osoby siedzące nawet
    > latami w areszcie bez postawionych zarzutów, bo są podejrzani i mogliby
    > "mataczyć"... Hmm.. taka równość wobec prawa....

    Pytanie, w którą stronę mamy równać standardy.

  • 197. Data: 2018-12-29 12:54:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2018 22:05:16 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie. Taka jest linia orzecznictwa.

    Dziwne mi sie to wydaje.
    A moze na jednego jest lepszy paragraf ?

    > Odmówi wyjaśnień i będziesz musiał morzyć "w sprawie".

    Ale trup jest i inne dowody tez sa.
    Najwyzej sie kilka zarzutow umorzy.

    > Może wie coś, czego nie wiedzą dziennikarze po prostu.

    Albo go wyznaczyli, aby zamiotl pod dywan :-)

    > Trzeba. Tylko najpierw trzeba ustalić, co się tam stało.

    Nie, nie trzeba.
    Co wolno a czego nie wolno, to nalezy ustalic wczesniej.
    A rzecznik owszem - moze mowic, ze czeka na ustalenia prokuratora.
    Choc akurat wyp* ze sluzby mozna na podstawie wstepnych ustalen ...
    tylko faktycznie - jak prorok polozy lape na dowodach, to komendant
    nic nie wie.
    Choc ponoc nagranie mial w sejfie ... ale moze opieczetowane ...

    J.

  • 198. Data: 2019-01-02 06:40:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Dokładnie się z Tobą zgadzam. Tylko wówczas co będzie, jak nie będzie
    > obrażeń powyżej 7 dni. Powiemy" OK! Nic się nie stało?"

    A jak to zmienia sytuację? Np. naruszenie nietykalności cielesnej
    (217kk) z oskarżenia prywatnego?

    --
    Marcin

  • 199. Data: 2019-01-02 21:41:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A jak to zmienia sytuację? Np. naruszenie nietykalności cielesnej
    > (217kk) z oskarżenia prywatnego?

    No moim zdaniem właśnie dlatego jeśli to ma związek ze służbą, to nadal
    ścigane z oskarżenia publicznego przekroczenie uprawnień. Gdyby iść w
    kierunku traktowania tego, jak naruszenia nietykalności, to policjant
    mógłby nagle dowolnie bić petentów, byle nie powodować obrażeń powyżej 7
    dni i ofiary musiałyby z oskarżenia prywatnego to ścigać, co wydaje mi
    się absurdalnym rozwiązaniem.

  • 200. Data: 2019-01-02 23:43:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > mógłby nagle dowolnie bić petentów, byle nie powodować obrażeń powyżej 7
    > dni i ofiary musiałyby z oskarżenia prywatnego to ścigać, co wydaje mi

    No i IMHO możesz mieć "z grubsza" rację co do zasady tylko napisz jaki
    "procent" wyjątków sugerujesz np. 1%, 5%, 10% ... . To powinno wyjaśnić
    sprawę jak bardzo silna to ma być zasada i może zmienić bardzo wiele.

    Są reguły, wyjątki i wyjątki od wyjątków :-)

    --
    A. Filip