  • 1. Data: 2002-02-18 13:20:42
    Temat: pr.karne-pytanie egzaminacyjne
    Od: <c...@p...onet.pl>

    Jedno z pytan na egzamie: "jaka odpowiedzialnosc poniesie prokurator,ktory w
    trakcie trwania procesu stracil cierpliwosc i pobil oskarzonego?" Czy
    prawidlowa jest odpowiedz, ze w zwiazku z posiadanym immunitetem odpowie
    jedynie dyscyplinarnie,czy tez możę poniesie jakis inny rodzaj
    odpowiedzialnosci?

  • 2. Data: 2002-02-18 14:03:59
    Temat: Re: pr.karne-pytanie egzaminacyjne
    Od: "Baffon" <c...@p...fm>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiedzialnosci?
    >
    > Moze poniesc odpowiedzialnosc tak jakby byl kazdym z nas kwestia jest
    tylko uchylenie tegon immunitetu.
    Dodam jeszcze lakonicznie ze prokurator ma immunitet ale dotyczy on tylko
    prowadzonych spraw.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-02-18 15:10:54
    Od: "Tatuasz" <t...@w...pl>

    tez możę poniesie jakis inny rodzaj

    TO EGZAMINATOR NIE WIE ŻE ONI ( PRZEDSTAWICIELE WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI ) SĄ
    BEZKARNI?
    w życiu okaże się że to oskarżony Np nos OSKARŻONEGO zaatakował pięść
    prokuratora - rozumiemy jednak, że pytanie czysto akademickie - i bardzo
    ciekawe czy ktoś zna przykłady inne niż akademickie odpowiedzialności
    przedstawicieli WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI za to co wyrabiają.

  • 4. Data: 2002-02-18 18:06:56
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

> [...]
    > prawidlowa jest odpowiedz, ze w zwiazku z posiadanym immunitetem odpowie
    > jedynie dyscyplinarnie,czy tez możę poniesie jakis inny rodzaj

    USTAWA
    z dnia 20 czerwca 1985 r.
    o prokuraturze.

    Art. 54. 1. Prokurator nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej
    sądowej lub administracyjnej bez zezwolenia właściwego sądu dyscyplinarnego
    ani zatrzymany bez zgody przełożonego dyscyplinarnego. Nie dotyczy to
    zatrzymania na gorącym uczynku popełnienia przestępstwa. Do wydania
    zezwolenia na pociągnięcie prokuratora do odpowiedzialności karnej wolno
    przedsięwziąć tylko czynności nie cierpiące zwłoki, zawiadamiając o tym
    niezwłocznie prokuratora przełożonego.

    2. Do czasu rozstrzygnięcia wniosku o zezwolenie na pociągnięcie prokuratora
    do odpowiedzialności karnej sąd dyscyplinarny może polecić niezwłoczne
    zwolnienie prokuratora zatrzymanego na gorącym uczynku.

    3. Od orzeczenia sądu dyscyplinarnego odmawiającego zezwolenia na
    pociągnięcie prokuratora do odpowiedzialności karnej przysługuje organowi
    lub osobie, która wnosiła o zezwolenie, oraz rzecznikowi dyscyplinarnemu
    odwołanie do odwoławczego sądu dyscyplinarnego w terminie 7 dni od daty jego
    ogłoszenia. W tym samym terminie prokuratorowi przysługuje odwołanie od
    orzeczenia zezwalającego na pociągnięcie tego prokuratora do
    odpowiedzialności karnej.

    4. Za wykroczenie prokurator odpowiada tylko dyscyplinarnie.

  • 5. Data: 2002-02-18 20:41:08
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik ;
> [...]
    > prawidlowa jest odpowiedz, ze w zwiazku z posiadanym immunitetem odpowie
    > jedynie dyscyplinarnie,czy tez możę poniesie jakis inny rodzaj

    Będzie odpowiadał karnie, problem jest z osobą uprawnioną do wystąpienia o
    uchylenie immunitetu. Jeżeli obrażenia będą powyżej 7 dni wystąpi
    Prokuratura, jeżeli poniżej będzie musiał oskarżyciel prywatny - ten
    oskarżony. Do tego dojdzie odpowiedzialność dyscyplinarna prokuratora, co
    się będzie wiązało z wydaleniem ze służby. Konsekwencje są dalej idące, gdyż
    były prokurator skazany za przestępstwo nie będzie mógł wykonywać żadnego
    innego zawodu prawniczego, więc czeka go zupełna degradacja zawodowa i
    konieczność przekwalifikowania się. Dlatego pytanie jest czysto akademickie,
    a zdarzenie wręcz nieprawdopodobne.

    Wiktor

  • 6. Data: 2002-02-19 08:08:27
    Od: "LojEr" <l...@t...net.pl>

    Chroni go co prawda immunitet materialno - prawny, ale tylko w kwestii
    "wolnosci slowa". W takiej sytuacji trzeba uchylic mu ten immunitet i
    odpowie jak kazdy szarak.
    Ale to tylko teoria:))))

  • 7. Data: 2002-02-21 01:48:01
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tatuasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > ciekawe czy ktoś zna przykłady inne niż akademickie odpowiedzialności
    > przedstawicieli WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI za to co wyrabiają.
    Owszem, ja znam. I to nawet kilka. Wybacz, że nie będę ich opisywał.
    Powszechne przekonanie wśród (przepraszam jesli kogoś z odpowiadających na
    ten post obrażam) laików o rzekomej bezkarności przedstawicieli
    wymiaru....to fikcja. Proszę się "wczytać" w treść pytania. "W trakcie
    procesu". Tzn. że prokurator bije oskarżonego na sali sądowej i nic się nie
    dzieje?
    Zamiast powtarzać bzdury wypisywane przez dziennikarzy lepiej czasami się
    zastanowić.
    Przecież taka informacja pojawiłaby się w każdym wydaniu wiadomości. Za taką
    informację media słono by zapłaciły informatorowi. A słyszeliście o takim
    zdarzeniu? Ja nie. Nie widziałem też aby prokurator czy sędzia bił
    oskarżonego (podejrzanego) na sali rozpraw, bądź poza nią. A trochę
    doświadczenia mam. I nie chciałbym być w skórze tego, który "wyszedł ze
    skóry" i nie wytrzymał, bo raczej nie mógłby już wykonywać zawodu
    prawniczego.
    Pozdrawiam i życzę, aby wasz stosunek do słowa drukowanego (ew.
    wypowiadanego przez znających się na wszystkim redaktorów telewizyjnych) był
    mniej nabożny.
    Ros

  • 8. Data: 2002-02-24 13:30:05
    Od: a...@p...onet.pl (Artur Jarosz)

    Rob wystukał(a):

> [...]
    >Pozdrawiam i życzę, aby wasz stosunek do słowa drukowanego (ew.
    >wypowiadanego przez znających się na wszystkim redaktorów telewizyjnych) był

    Dokładnie, dokładnie...

    --
    Artur