  • 1. Data: 2002-02-18 12:28:51
    Temat: sytuacja prawna mieszkania
    Od: JanC <b...@p...fm>

    mam pytanie dotyczace prawa lokalowego.

    w sytuacji gdy osoba 1 i osoba 2 sa w wydziale maldunkowym (
    odpowiedniego dla miejsca zamieszkania urzedu miejskiego ) zameldowane
    na stale, czy w momencie kiedy wlascicielem mieszkania jest
    przedsiebiorstwo panstwowe moze ono zazadac eksmisji jesli :
    osoba 1 umrze, a na ta osobe byla sporzadzona umowa najmu z wlascicielem
    ( PP )

    jakie prawa przysluguja osobom zameldowanym ktore oplacaja czynsz itd...

    moze ktos wyjasnic jak sie ma stosunek meldunkowy w Urzedzie miejskim do
    tego w dziale administracji danego budynku...

    pozdrawiam,
    Janek Berg

  • 2. Data: 2002-02-18 13:16:23
    Temat: Re: sytuacja prawna mieszkania
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, JanC wrote:

> [...]
    > przedsiebiorstwo panstwowe moze ono zazadac eksmisji jesli :
    > osoba 1 umrze, a na ta osobe byla sporzadzona umowa najmu z wlascicielem

    Jeśli drugą osobą jest małżonek, a prawo do mieszkania należało do majątku
    wspólnego, to nadal może ona w nim mieszkać. Podobnie jeśli otrzymała je w
    testamencie. W każdym razie, eksmisję można wstrzymać aż do momentu
    wydania postanowienia o nabyciu spadku (a w praktyce do przyznania lokalu
    zastępczego).

    > jakie prawa przysluguja osobom zameldowanym ktore oplacaja czynsz itd...

    Żadne - zameldowanie ma charakter ewidencyjny, a nie prawotwórczy. Równie
    dobrze można spytać jakie prawa przysługują posiadaczom dowodów
    osobistych...

    > moze ktos wyjasnic jak sie ma stosunek meldunkowy w Urzedzie miejskim do
    > tego w dziale administracji danego budynku...

    Nie ma dwóch meldunków; to co prowadzi administracja jest ad hoc spisem
    lokatorów (zapewne na potrzeby rozliczeń czynszowych) i nie musi się
    pokrywać ze stanem prawnym.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-18 14:13:14
    Od: JanC <b...@p...fm>

    witam i dziekuje za odpowiedz,

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > [...]
    >
    > Je?li drug? osob? jest ma??onek, a prawo do mieszkania nale?a?o do maj?tku
    > wspólnego, to nadal mo?e ona w nim mieszkaae. Podobnie je?li otrzyma?a je w
    > testamencie. W ka?dym razie, eksmisj? mo?na wstrzymaae a? do momentu
    > wydania postanowienia o nabyciu spadku (a w praktyce do przyznania lokalu
    > zast?pczego).

    sytuacja jest taka ze zmarla jest matka a osoba ktora jest zameldowana w
    urzedzie miejskim jest jej syn.
    czy administracja ma prawo do wyrzucenia jej syna ??

    > ?adne - zameldowanie ma charakter ewidencyjny, a nie prawotwórczy. Równie
    > dobrze mo?na spytaae jakie prawa przys?uguj? posiadaczom dowodów
    > osobistych...

    czyli mam rozumiec ze normalna rzecza jest to ze syn zmarlej ktory byl
    zameldowany ( jest ) moze byc wyrzucony a ktos w administracji sprzeda ( o tym
    juz mowil nie bede ) mieszkanie ktore prwanie jest obciazone ?!? nie rozumiem
    jak mozna przekazac komus mieszkanie jesli jest w nim zameldowana osoba ktora
    notabene tam mieszkala...

    > Nie ma dwóch meldunków; to co prowadzi administracja jest ad hoc spisem
    > lokatorów (zapewne na potrzeby rozlicze? czynszowych) i nie musi si?
    > pokrywaae ze stanem prawnym.

    czyli co dokladnie prawo pozwala administracji w tym przypadku ?
    dodam tylko ze testamentu nie ma.
    czy mozna prosic o wykladnie prawna odnosnie calej tej sytuacji ?

    pozdrawiam
    Janek Berg

  • 4. Data: 2002-02-18 14:47:47
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, JanC wrote:

    > czy administracja ma prawo do wyrzucenia jej syna ??

    Jeśli ktoś nie odziedziczy prawa do lokalu z ustawy (zakładając że w ogóle
    jest dziedziczne) albo odrzuci spadek, to nie będzie miał podstawy prawnej
    w nim przebywać...

    > czyli mam rozumiec ze normalna rzecza jest to ze syn zmarlej ktory byl
    > zameldowany ( jest ) moze byc wyrzucony a ktos w administracji sprzeda (
    > o tym juz mowil nie bede ) mieszkanie ktore prwanie jest obciazone ?!?

    Czym obciążone? Chyba nie tym że ktoś jest w tym zameldowany, bo
    zameldowanie to nie prawo rzeczowe?

    > nie rozumiem jak mozna przekazac komus mieszkanie jesli jest w nim
    > zameldowana osoba ktora notabene tam mieszkala...

    Ano można, przecież sporządzający testament ma zupełną dowolność w
    rozporządzaniu swoim majątkiem i nic nikomu do tego że zarobione na
    giełdzie miliony przeznaczy dla Związku Hodowców Zwierza Pierzastego.

    > czyli co dokladnie prawo pozwala administracji w tym przypadku ?
    > dodam tylko ze testamentu nie ma.

    Czyli syn zapewne odziedziczy z ustawy. Potem pokaże stw. nabycia spadku
    w administracji i eksmisji nie będzie - tak to rozumiem. Trzeba od razu
    było powiedzieć że chodzi o osobę będącą w kręgu spadkobierców ustawowych,
    bo w pierwszej chwili myślałem że chodzi o jakiegoś konkubenta.

  • 5. Data: 2002-02-18 15:17:00
    Od: JanC <b...@p...fm>

    > Czyli syn zapewne odziedziczy z ustawy. Potem poka?e stw. nabycia spadku
    > w administracji i eksmisji nie b?dzie - tak to rozumiem. Trzeba od razu
    > by?o powiedzieae ?e chodzi o osob? b?d?c? w kr?gu spadkobierców ustawowych,
    > bo w pierwszej chwili my?la?em ?e chodzi o jakiego? konkubenta.

    spoko, tylko zeby bylo jasne to mieszkanie nie bylo wlasnoscia zmarlej a
    jedynie byla ona najemca mieszkania zakladowego, i chodzi mi nie o
    dziedziczenie majatku a tylko o mozliwosc normalnego zamieszkiwania przez syna
    zmarlej dalej tego mieszkania, bo wg mnie tak powinno byc w cywilizowanym
    kraju, chyba ze nasze prawo stanowi inaczej ( nie wiem nie znam sie ) ...

    dodam tylko ze w administracji dostalem informacje ze " oni juz maja kogos na
    to mieszkanie i syn nie ma sie co tym interesowac tylko czym predzej opuscic
    mieszkanie" ... hmm czy to tez jest odpowiedz poparta prawem polskim ?

    jeszcze raz dzieki za pomoc :)

    pozdrawiam,
    Janek Berg