  • 1. Data: 2002-02-18 12:30:34
    Temat: Podatki 2001
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Co się bardziej opłaca- Rozliczać się wspólnie z żoną czy każde z nas
    osobno?
    W razie rozliczania razem z żoną gdzie składać zeznanie? W miejscu
    zameldowania mojego czy żony (gdyż zameldowani jesteśmy jeszcze gdzie
    indziej)? I jeszcze jedno pytanie. Czy jak żona będzie się chciała teraz
    przemeldować to gdzie ma złożyć zeznanie? W "starym mieście" przed wymianą
    dowodu czy w "nowym mieście" bez dowodu (bo na takiż czeka się ponad
    miesiąc).
    Dziękuję za wszelkie porady.
    PS. Na zaświadczeniu o zarobkach za rok 2001 napisane jest miejsce złożenia
    "stare miasto"
    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 2. Data: 2002-02-18 13:25:01
    Temat: Re: Podatki 2001
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Luk wrote:

    > Co się bardziej opłaca- Rozliczać się wspólnie z żoną czy każde z nas
    > osobno?

    Pojęcia nie mam - pamiętaj jednak że rozliczać się wspólnie można tylko
    jeśli istnieje wspólność majątkowa przez cały okres rozliczeniowy i oboje
    małżonkowie stale zamieszkują na terytorium RP.

    > W razie rozliczania razem z żoną gdzie składać zeznanie? W miejscu
    > zameldowania mojego czy żony (gdyż zameldowani jesteśmy jeszcze gdzie

    Nie zameldowania, tylko ZAMIESZKANIA. Możesz być zameldowanym w Polsce i
    mieszkać czasowo za granicą (więcej niż 183 dni na rok) i wtedy nie
    będziesz płacił podatku w kraju.

    > indziej)? I jeszcze jedno pytanie. Czy jak żona będzie się chciała teraz
    > przemeldować to gdzie ma złożyć zeznanie? W "starym mieście" przed wymianą

    Bez znaczenia jest czy się przemelduje czy nie.

    > PS. Na zaświadczeniu o zarobkach za rok 2001 napisane jest miejsce złożenia
    > "stare miasto"

    Miejsce złożenia? Chyba chodzi ci o nazwę urzędu skarbowego?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-18 13:42:25
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zameldowania, tylko ZAMIESZKANIA. Możesz być zameldowanym w Polsce i
    > mieszkać czasowo za granicą (więcej niż 183 dni na rok) i wtedy nie
    > będziesz płacił podatku w kraju.

    Czy to znaczy, że jeśli w dowodzie nie ma czasowego zameldowania tylko stałe
    to Urząd Skarbowy można sobie dowolnie wybrać? Ja zawsze musiałem iść do
    mojego US i tak zresztą miałem najbliżej, ale jakbym chciał się rozliczać np
    w US na drugim końcu Polski to czy mogę?

    > Bez znaczenia jest czy się przemelduje czy nie.
    Bez znaczenia tzn. gdzie ma złożyć zeznanie? (wydaje mi się że wyniknie to z
    poprzedniego pytania)

    > Miejsce złożenia? Chyba chodzi ci o nazwę urzędu skarbowego?
    Oczywiście chodziło mi o US. To czy musi(!?!) złożyć zeznanie w tym urzędzie
    czy może w innym?

    Łukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 4. Data: 2002-02-18 15:06:35
    Od: "Ewelina" <w...@g...pl>

    Zeznanie podatkowe(jeżeli rozliczacie się wspólnie)składacie w jednym US, do
    drugiego zaś wysyłacie informacje o miejscu złożenia zeznania.Nie wiem czy
    Wam akurat jest korzystnie rozliczać się wspólnie,ale pamiętaj o tym,że
    malżeństwem musicie być w tym wypadku przynajmniej od 31.12.2000r.A co do
    przemeldowania twojej żony to chyba nie ma ono wpływu na miejsce składania
    zezn.,ponieważ istotne jest to ,gdzie była zameldowana w 2001R.,ale tego nie
    jestem pewna.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia
    Wuwcia
    w...@o...pl

    Użytkownik Luk <b...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4qs55$n3e$...@n...tpi.pl...

  • 5. Data: 2002-02-18 15:30:18
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Ewelina"
> [...]
    składania
    > zezn.,ponieważ istotne jest to ,gdzie była zameldowana w 2001R.,ale tego

    zameldowanie jest nieistotne tylko "zamieszkanie"
    a co do wspolnego rozliczenia to mozto wyprobowac dzieki
    http://www.pity.pl/pity2001/index.htm
    *** blad ***