  • 1. Data: 2002-02-18 13:20:38
    Temat: Prosze o pomoc w napisaniu umowy.
    Od: "Pool" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam kolege ktory kiedys popelnil blad w zyciu i teraz chce to naprawic.
    Prosze w jego imieniu o pomoc w napisaniu umowy:

    opis sytuacji:
    Osoba X pozyczyla od osob Y,Z po 200zl. i nie oddala w terminie. Osoby Y,Z
    wymusily na osobie X podpisanie umowy o takiej tresci:
    "Za kazdy dzien zwloki osoba X bedzie placila po 10zl. osobom Y,Z"

    Mam pytanie:
    Jak ulozyc umowe ktora osoba X da do podpisu osobom Y,Z przy zwrocie
    calosci dlugu aby osoby Y,Z nie mogly potem zalozyc sprawy osobie X z
    wykorzystaniem wyzej wymienionej umowy?. (chodzi o taka umowe w ktorej osoby
    YZ podpisza ze osoba X oddala caly dlug i osoby YZ nie roszcza zadnych
    pretensji co do umowy podpisanej przez osobe X)

    dzieki i prosze wyslac na priv

  • 2. Data: 2002-02-18 13:31:11
    Temat: Re: Prosze o pomoc w napisaniu umowy.
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Pool wrote:

    > Osoba X pozyczyla od osob Y,Z po 200zl. i nie oddala w terminie. Osoby Y,Z
    > wymusily na osobie X podpisanie umowy o takiej tresci:

    Wymusiły? Oświadczenie woli złożone w stanie groźby jest warunkowo
    nieważne (warunkowo, bo zależy od uchylenia się składąjącego).

    > "Za kazdy dzien zwloki osoba X bedzie placila po 10zl. osobom Y,Z"

    Odsetki 5% dziennie - 1825% rocznie, żyć nie umierać ;)

    > Jak ulozyc umowe ktora osoba X da do podpisu osobom Y,Z przy zwrocie
    > calosci dlugu aby osoby Y,Z nie mogly potem zalozyc sprawy osobie X z

    Umowa jest niepotrzebna, wystarczy że wierzyciel(e) wystawią pokwitowanie
    (art. 462 KC). Jeśli nie chcą tego zrobić, dłużnik może zamiast do ich rąk
    złożyć świadczenie do depozytu sądowego, i wtedy uważa się je za
    spełnione.

    > wykorzystaniem wyzej wymienionej umowy?. (chodzi o taka umowe w ktorej osoby
    > YZ podpisza ze osoba X oddala caly dlug i osoby YZ nie roszcza zadnych
    > pretensji co do umowy podpisanej przez osobe X)

    Po to jest właśnie kwit.

    > dzieki i prosze wyslac na priv

    Ustaw sobie FUT.

    --