    From: "o...@p...onet.pl" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pozwac sklep!!! jak?
    Date: Sun, 13 Jan 2002 21:47:29 +0100
    Sender: o...@p...onet.pl@raven.punkt.pl

    Jakis czas temu oddalem monitor do sklepu w celu naprawy usterki. Czekalem i
    czekalem, dzwonilem do firmy i znowu czekalem. Minelo 6 tyg. i dalej go nie
    mialem. Poniewaz mialem wazna prace do zrobienia (jestem grafikiem
    komputerowym) zadzwonilem i zazadalem zwrotu monitora. Powiedzieli: OK, ale
    monitor nie jest jeszcze naprawiony. Odebralem go razem z kartka iz
    zobowiazuja sie do odboru go odemnie na wlasny koszt i dostarczeniu do
    serwisu.
    Przybyli, wzieli monitor. Znowu karteczka gdzie napisali ze naprawa bedzie
    trwala 2 tygodnie. I znowu czekam dzwonie i czekam. Za kazdym telefonem
    obiecuja ze juz za kilka dni, ale monitora dalej nie mam (i to juz znowu 6
    tyg).

    I TU PRZECHODZIMY DO SEDNA
    Zdenerwowalem sie ta cala sytulacja. Poinformowałem sklep ze jesli nie
    wywiaza sie z umowy gwarancyjnej (nowy monitor, zwrot pieniedzy lub
    naprawiony monitor) do konca tygodnia kieruje sprawe do sadu.

    I tu moje pytania
    1. Czy do tego jest mi niezbędny prawnik? – chodzi o koszty -:(
    2. Czy taki pozew jest skomplikowany?
    3. Gdzie mam zlozyc pozew? – jestem z Opola a sklep jest we Wroclawiu
    4. Czy tak sprawe moge przegrac?
    5. Jak długo sie czeka na rozprawe? – (termin gwarancji mija w maju)

    Dodatkowe informacje:
    - Monitor sluzy mi do pracy i nie należy do tanich (kosztowal 3000zl).
    - Za drugim razem dali mi monitor zastepczy ale o jakosc co najmniej
    tragicznej a na pewno nie wystarczajacej do mojej pracy. W związku tym
    zmuszony bylem odstapic od wykonania co najmniej jednej pracy wymagajacej
    dobrego odwzorowania barw – czyli stracilem pienazki : (
    - Czy moze byc problemem iz w gwarancji jest punkt: „…warunkiem uznania
    reklamacji jest ….dostarczenie w oryginalnym opakowaniu…” a takiego nie
    posiadam (monitor mimo to wzieto ode mnie). Sklep powolywal sie tu na serwis
    do ktorego to wysylaja, ale tam przeczytalem "...W razie braku opakowania
    fabrycznego ryzyko uszkodzenia w czasie transportu ponosi Reklamujący".
    Czyli autoryzowany serwis przyjmie go.
    - Nastpeny punkt mowi: termin gwarancji 14 dni….. mozliwos przedłużenia
    terminu za pisemna zgoda – niczego takiego nie podpisywałem
    - Dzwonilem do autoryzowany serwis do ktorego podobno trafil moj monitor i
    dowiedzialem sie ze nigdy go tam nie bylo?!

    To wszystko

    Z gory dziekuje za wszekie informacje
    Krzysztof Gackowski