  • 11. Data: 2015-08-13 07:52:34
    Temat: Re: powskie mieszkanie
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    news:mqftr5$146$1@node2.news.atman.pl...

    > Głupi to się jednak z głupim dogada.
    > To, co napisała Danusia to nieprawda - nie można "eksmitować"
    > właściciela z mieszkania właśnie dlatego, że jest właścicielem. Co
    > najwyżej można zlicytować jego mieszkanie (co czasem może się w końcu
    > wiązać z eksmisją, jak już przestanie być właścicielem, ale i ze zwrotem
    > nadwyżki po sprzedaży nieruchomości), ale właśnie o to chodzi, że drogą
    > do odzyskania wierzytelności jest jej prawna egzekucja, a nie eksmisja
    > jako taka.

    Przecież jest to wyraźnie napisane tylko że nie prawniczym bełkotem:
    Gdy dług wobec Spółdzielni osiaga wartość mieszkania, Spółdzienia wystepuje do Sądu o
    zwrot tego długu w postaci zadłużonego mieszkania, czyli utratę własnościowego prawa
    do lokalu, oraz o eksmisje z niego.

    ---
    Avast.

  • 12. Data: 2015-08-13 08:06:17
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Taka procedura ma miejsce oczywiście w tych spółdzielniach gdzie szanuje sie
    lokatorów. W małych miastach tam gdzie sędzia, adwokat, komornik i prezes spółdzielni
    współnie spędzają czas przy grilu, tam często robi sie licytację, którą wygrywa po
    odpowiednio niskiej cenie uzgodniony wcześniej......

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 13. Data: 2015-08-13 10:06:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-13 o 07:52, Danusia pisze:

    > Przecież jest to wyraźnie napisane tylko że nie prawniczym bełkotem:

    Danusiowym bełkotem.

    > Gdy dług wobec Spółdzielni osiaga wartość mieszkania

    To jest fałszywy warunek.

    , Spółdzienia wystepuje do Sądu o zwrot tego długu w postaci zadłużonego
    mieszkania, czyli utratę własnościowego prawa do lokalu, oraz o eksmisje
    z niego.

    To też nieprawda - spółdzielnia nie wnioskuje o utratę prawa do lokalu,
    tylko wnioskuje o nakazanie lokatorowi zapłatę długu.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-08-13 10:07:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-13 o 08:06, Danusia pisze:
> [...]
    współnie spędzają czas przy grilu, tam często robi sie licytację, którą wygrywa po
    odpowiednio niskiej cenie uzgodniony wcześniej......

    Pierdolenie ignorantki.

    Skoro tak jest, to znajduj takie licytacje i sama kupuj "za bezcen".

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-08-14 17:26:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 10:06:26 +0200, Liwiusz napisał(a):
> [...]
    > To też nieprawda - spółdzielnia nie wnioskuje o utratę prawa do lokalu,
    > tylko wnioskuje o nakazanie lokatorowi zapłatę długu.

    A jak juz zawnioskuje, i uzyska klauzule wykonalnosci, to moze
    komornikowi wskazac przedmiot do egzekucji ...

    J.

  • 16. Data: 2015-08-14 23:59:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-14 o 17:26, J.F. pisze:

    > A jak juz zawnioskuje, i uzyska klauzule wykonalnosci, to moze
    > komornikowi wskazac przedmiot do egzekucji ...

    Nie tyle może, co musi wskazać. Ale tym majątkiem wcale nie musi być
    mieszkanie. Ba, jeśli będzie łatwiejszy majątek do egzekucji, to z
    mieszkania wręcz nie można się zaspokajać.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-08-15 14:08:01
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 14.08.2015 o 23:59, Liwiusz pisze:
    /.../

    > Nie tyle może, co musi wskazać. Ale tym majątkiem wcale nie musi być
    > mieszkanie. Ba, jeśli będzie łatwiejszy majątek do egzekucji, to z
    > mieszkania wręcz nie można się zaspokajać.

    Niesłusznie porykujesz.

  • 18. Data: 2015-08-15 18:16:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-15 o 14:08, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 14.08.2015 o 23:59, Liwiusz pisze:
    > /.../

    > Niesłusznie porykujesz.

    ???

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-08-17 18:06:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie tyle może, co musi wskazać. Ale tym majątkiem wcale nie musi być
    >mieszkanie. Ba, jeśli będzie łatwiejszy majątek do egzekucji, to z
    >mieszkania wręcz nie można się zaspokajać.

    Tyle teoria, praktyka bywa ciekawsza
    http://natemat.pl/72469,nie-zaplacil-mandatow-za-2-t
    ys-zlotych-wiec-komornik-przyszedl-mu-zabrac-mieszka
    nie-zazyczyl-sobie-tego-ztm

    J.

  • 20. Data: 2015-08-17 18:15:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-17 o 18:06, J.F. pisze:

    > Tyle teoria, praktyka bywa ciekawsza
    > http://natemat.pl/72469,nie-zaplacil-mandatow-za-2-t
    ys-zlotych-wiec-komornik-przyszedl-mu-zabrac-mieszka
    nie-zazyczyl-sobie-tego-ztm

    To w niczym nie przeczy temu, co napisałem.

    I nie czytaj durnych artykułów, mieszkanie to nie komputer, aby je
    komornik "przychodził zabierać", wraz z głupim komentarzem, że "zażyczył
    sobie tego wierzyciel". Egzekucja z nieruchomości zwykle trwa kilka lat
    i jeśli rzeczywiście wierzyciel będzie miał inne możliwości
    zaspokojenia, to z nich skorzysta, a i dłużnik ma narzędzia
    umożliwiające kierowanie egzekucji na inny majątek.

    --
    Liwiusz