  • 1. Data: 2015-08-10 18:49:51
    Temat: powskie mieszkanie
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jest coś takiego jak mieszkanie własnościowe w bloku...

    co to kurwa za idiotyzm?

    interesuje mnie kwestia co się stanie jak mieszkaniec w bloku przestanie
    płacić haracz spółdzielni?

  • 2. Data: 2015-08-11 00:31:07
    Temat: Re: powskie mieszkanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > jest coś takiego jak mieszkanie własnościowe w bloku...
    >
    > co to kurwa za idiotyzm?
    >
    > interesuje mnie kwestia co się stanie jak mieszkaniec w bloku przestanie
    > płacić haracz spółdzielni?

    Spółdzielnia będzie mogła dochodzić wierzytelności na drodze sądowej.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-08-11 02:41:19
    Od: Sonn <m...@p...onet.pl>

    > jest coś takiego jak mieszkanie własnościowe w bloku...
    >
    > co to kurwa za idiotyzm?
    >
    > interesuje mnie kwestia co się stanie jak mieszkaniec w bloku przestanie
    > płacić haracz spółdzielni?

    A co to jest powskie mieszkanie pisowski nieuku?

    --
    Sonn

  • 4. Data: 2015-08-11 09:38:59
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > jest coś takiego jak mieszkanie własnościowe w bloku...
    >
    > co to kurwa za idiotyzm?
    >
    > interesuje mnie kwestia co się stanie jak mieszkaniec w bloku przestanie
    > płacić haracz spółdzielni?

    Że możesz nikogo nie wpuścic do domu. Społdzielnia nie może cię zmusić,
    zgodnie z prawem) np do założenia domofonu.
    Spułdzielnia nie może też odmuwić zostania członkiem spułdzilni.
    Zwykłe mieszkanie lokatorskie nie upoważnia do głosowania na zebraniu , a
    więc podejmowania decyzji, i posiadania wpływu na rozwuj spułdzielni (place
    zabaw, domofony, anteny....).
    To jest czyjeś, a nie zespołowe, więc np zamieszkanie i zameldowanie nie
    mają wpływu na dziedziczenie.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 5. Data: 2015-08-11 19:33:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Aug 2015, platformowe głupki wrote:

    > jest coś takiego jak mieszkanie własnościowe w bloku...

    Dla porządku, napisz czy odróżniasz spółdzielcze własnościowe prawo
    do mieszkania od mieszkania własnościowego, zakładając implikację
    "blok->spółdzielnia" (która wcale nie jest domyślna).

    > interesuje mnie kwestia co się stanie jak mieszkaniec w bloku przestanie
    > płacić haracz spółdzielni?

    Mieszkaniec w tym kontekście sp-ni nie obchodzi, bo płacić ma
    *właściciel* (a to ewentualnie czy i komu pozwolił tam mieszkać
    i jak od niego ściągnąć pieniądze to jego problem, znaczy
    właściciela).
    Mieszkaniec sp-nie obchodzi tylko jako "sztuka obliczeniowa" (dla
    zobowiązań liczonych od osób zamieszkujących, typu śmieci i inne
    takie ryczałty).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2015-08-12 07:21:51
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jest coś takiego jak mieszkanie własnościowe w bloku...

    W bloku mogą być:
    1.Mieszkania spółdzielcze lokatorskie
    2.Mieszkania spółdzielcze własnościowe
    3. Mieszkania wydzielone z zasobów spóldzielni
    W dużym bloku zazwyczaj są wszystkie trzy typy mieszkań.
    Spółdzielnia zawsze jest administratorem bloku, a nie zawsze właścicielem.
    Można zmienić administratora poprzez założenie wspólnoty

    > interesuje mnie kwestia co się stanie jak mieszkaniec w bloku przestanie
    > płacić haracz spółdzielni?
    Na początek będą naliczać odsetki. Gdy wartość niezapłaconego czynszu i odsetek
    osiągnie wartość mieszkania to sprawa w Sądzie o utratę mieszkania własnościowego i
    eksmisję (czasem może być na bruk).

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 7. Data: 2015-08-12 09:06:59
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >W bloku mogą być:
    >1.Mieszkania spółdzielcze lokatorskie
    >2.Mieszkania spółdzielcze własnościowe
    >3. Mieszkania wydzielone z zasobów spóldzielni

    Zapomniałaś o własnościowym z prawem odrębnej własności.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 8. Data: 2015-08-12 18:36:07
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > Na początek będą naliczać odsetki. Gdy wartość niezapłaconego czynszu i odsetek
    osiągnie wartość mieszkania to sprawa w Sądzie o utratę mieszkania własnościowego i
    eksmisję (czasem może być na bruk).

    dzięki!
    tak właśnie wygląda własność w po/eu... a to ścierwiarze...

    a jeśli chodzi o domy jednorodzinne, czy też mogą jakoś przejąć takie lokum?

  • 9. Data: 2015-08-12 18:56:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > dzięki!
    > tak właśnie wygląda własność w po/eu... a to ścierwiarze...

    Głupi to się jednak z głupim dogada.
    To, co napisała Danusia to nieprawda - nie można "eksmitować"
    właściciela z mieszkania właśnie dlatego, że jest właścicielem. Co
    najwyżej można zlicytować jego mieszkanie (co czasem może się w końcu
    wiązać z eksmisją, jak już przestanie być właścicielem, ale i ze zwrotem
    nadwyżki po sprzedaży nieruchomości), ale właśnie o to chodzi, że drogą
    do odzyskania wierzytelności jest jej prawna egzekucja, a nie eksmisja
    jako taka.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-08-12 18:57:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > a jeśli chodzi o domy jednorodzinne, czy też mogą jakoś przejąć takie
    > lokum?

    Czy wierzyciele mogą przejąć takie lokum za dowolne długi? Mogą, w końcu
    na tym właśnie polega sprawiedliwość, że temu, kto nie chce płacić
    zobowiązań, zabierana jest własność i oddawane są zobowiązania wierzycieli.

    --
    Liwiusz