  • 11. Data: 2008-01-25 13:55:56
    Temat: Re: "powienien miec"
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > Bo ja wiem? "Powinienem częściej myć ręce", "powinieneś się wstydzić",
    > "powinni go za to powiesić"...

    Dalej IMHO mowa jest tutaj o obowiązkach, tyle że wynikających z np. zasad
    higieny,honoru,zemsty i innych takich "zasad współżycia społecznego" ;) a
    nie z przepisów prawa.

    Na pewno bliżej temu do obowiązku niż do możliwości.

    p. m.

  • 12. Data: 2008-01-25 22:01:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 25 Jan 2008 14:06:39 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > A kto mówi, że (p)osłowie uchwalający przepisy stosują się do
    > jakichkolwiek zasad? ;-)

    Nikt.
    BTW rzeczone rozporządzenie jest jednym z najgłupszych - systemowo, nie
    merytorycznie - aktów prawnych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 13. Data: 2008-01-26 20:05:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jan 2008, Piotr [trzykoty] wrote:

    > Jaki byłby sens tworzenia przepisów wymieniających, że coś może, w zasadzie
    > dobrze byłoby, ale nie musi mieć w zasadzie...? Co by wnosił taki zapis, czy
    > coś byłoby inne niż, jakby go nie było wcale....?

    AFAIK np. przepisy w niektórych krajach takie coś dopuszczają: a to
    "wejście na własną odpowiedzialność" pieszego obok pasów (lub na
    czerwonym świetle, już nie pamiętam), a to jazdę 300 kmph na
    autostradzie (acz "powinien" jechać do 130 czy jakoś tak)...

    To samo jest w przepisie dotyczącym limitu 500 zł pożyczki dla
    "stwierdzenia pismem": w przepisie określającym nieważność
    umowy jest wyraźny zapis, że "tylko wtedy gdy ustawa stwierdza
    rygor nieważności".
    Wniosek z tego taki, że niezawarcie pisemnej umowy pożyczki
    >500 zł, w odróżnieniu od np. umowy leasingu, nie jest
    "unieważnieniem", mimo że napisali "powinna"...

    > Prawo albo czegoś
    > zakazuje, albo nakazuje, albo zezwala jak jest zakazane. Powinien=musi.

    Jasne.
    Co mi zrobisz, jak zawrę umowę pożyczki (dobra, nie z Tobą :P))
    na >500 zł bez stwierdzenia pismem?
    Albo zakażesz, albo nakażesz, albo zezwolisz, tak?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-01-27 00:42:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > A kto mówi, że (p)osłowie uchwalający przepisy stosują się do
    > jakichkolwiek zasad? ;-)

    Akurat w przypadku PoRD (p)osłowie najwyżej dopisują konieczność (nie
    możliwość ;-) uzywania zestawów głośnomówiących. Cała reszta jest im
    nieznana, podobnie jak 88 % społeczenstwa.

    M.