  • 1. Data: 2008-01-24 10:57:45
    Temat: wspolnota mieszkaniowa - zaliczki wstecz
    Od: "TG" <t...@o...pl>

    Witam!

    W mojej WM jest aktualnie glosowana uchwala, ktora podnosi m.in zaliczki za
    utrzymanie garazy. Podwyzka ma dzialac wstecz od 2004. Lata od 2004 do 2006
    nie zostaly rozliczone z powodu roznych zawirowan z Zarzadem. Nowy Zarzad
    usiluje te lata zamknac i zafundowal nam glosowanie podwyzki. Czy taka
    podwyzka jest mozliwa?

    Pozdrawiam

    TG

  • 2. Data: 2008-01-24 14:38:24
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa - zaliczki wstecz
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TG wrote:
> [...]
    > nie zostaly rozliczone z powodu roznych zawirowan z Zarzadem. Nowy Zarzad
    > usiluje te lata zamknac i zafundowal nam glosowanie podwyzki. Czy taka

    zaskarż uchwałę do sądu.

  • 3. Data: 2008-01-24 14:54:56
    Od: "TG" <t...@o...pl>

    > zaskarż uchwałę do sądu.

    tyle to ja wiem :) tylko nie wiem czy Twoja odpowiedz to:
    1. nie mozna - zaskarz uchwale
    2. nie zawracaj glowy grupie - zapytaj sad

    Zarzad w przypadku niekorzystnego rozstrzygniecia czy braku rozstrzygniecia
    skieruje uchwale do sadu. Sad rozpatruje takie wnioski w postepowaniu
    nieprocesowym. Jesli "klepnie" ta uchwale to jaka jest droga odwolawcza?

    Pozdrawiam

    T.G.

  • 4. Data: 2008-01-25 23:37:47
    Od: "matusm" <m...@g...pl>

    Użytkownik "TG" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > postepowaniu nieprocesowym. Jesli "klepnie" ta uchwale to jaka jest droga

    Generalnie to jak sam przyznales nowy zarzad Wspol.Miesz,chce wyprostowac
    rozliczenia z lat ubieglych za utrzymanie garazy,no to chwala im za to
    Z tego wynika ze przez ubiegle lata wpolwlasciele w tym
    TY dopusciles do balaganu i takiego a nie innego stanu rzeczy
    Jest czyms normalnym ze na zebraniu wspolwlascicieli
    podejmuje sie decyzje o powyzkach,itd przeznaczeniu pieniedzy komornego
    /funduszu remontowego na utrzymanie wspolnoty

    Jest generalna zasada (ustawowa) ,,,,,ze koszty utrzymania wspolnoty sa
    proporcjonalne dla kazdego udzialu

    Jak ktos ma garaz i trzy komorki to powinien placic za metraz i utrzymanie
    a jak nie ma to nie placi,,,,jezeli dotychczas te koszty nie byly rozlozone
    zgodnie z ustawa o wpolnotach mieszkaniowych to teraz trzeba te sprawy
    uregulowac.
    Najpierw przez glosowanie na walnym zebraniu a w przypadku naruszenia
    ustawy nalezy zaskazrzyc do sadu

    Od kazdego wyroku jest droga odwolawcza

    --
    Pozdrowienia
    matusm

  • 5. Data: 2008-01-26 18:32:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jan 2008, TG wrote:

> [...]
    > utrzymanie garazy. Podwyzka ma dzialac wstecz od 2004. Lata od 2004 do 2006
    > nie zostaly rozliczone z powodu roznych zawirowan z Zarzadem.

    Oszukujesz.
    Wychodzi, że idzie nie o "głosowanie ZALICZEK", lecz o rozstrzygnięcie
    ROZLICZENIA.
    Czy mają, Twoim zdaniem, "rozliczyć", czy "nie rozliczyć"?

    pzdr, Gotfryd