  • 1. Data: 2004-01-10 13:59:47
    Temat: Osoba bezrobotna a podejmowanie zlecen.
    Od: "CorfiX" <c...@u...pl>

    Czy osoba zarejestrowana jako bezrobotna (bez prawa do zasilku) moze
    podjac zlecenie (umowa o dzielo)? A jesli nie to jak wyglada procedura
    (na ile czasu musze sie wyrejestrowac, itd.)?

    - cx

  • 2. Data: 2004-01-10 15:00:12
    Temat: Re: Osoba bezrobotna a podejmowanie zlecen.
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

    Dołączm się do pytania.
    A co jeśli taka osoba (z praweem do zasiłku) już podpisała umowę o dzieło ?
    Ma przechlapane w urzędzie ?

    pozdrawiam,
    JK

  • 3. Data: 2004-01-10 19:51:58
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    > podjac zlecenie (umowa o dzielo)? A jesli nie to jak wyglada procedura
    > (na ile czasu musze sie wyrejestrowac, itd.)?

    Witam,
    Pracodawca przy zatrudnianiu ma obowiązek przyjęcia od zatrudnianego
    pracownika (lub zleceniobiorcy czy wykonawcy dzieła) oświadczenia o
    "bezrobociu", w którym przyjmowany informuje o tym, czy jest/nie jest
    zarejestrowany w urzędzie pracy jako bezrobotny.
    Zatrudniając osobę zarejestrowaną, pracodawca do 5 dni zgłasza w urzędzie
    pracy zatrudnienie bezrobotnego.
    Bezrobotny również do 5 dni od podjęcia zatrudnienia ma ten sam obowiązek.
    W praktyce, niedotrzymanie 5-dniowego terminu nie jest od razu karane,
    najważniejsze jest zgłoszenie nawet po terminie.
    Po rozwiązaniu umowy o pracę (lub cywilnoprawnej) znów można się
    zarejestrować w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna.

    wa

  • 4. Data: 2004-01-11 12:07:12
    Od: "CorfiX" <c...@u...pl>

    Chodzi mi o podpisanie umowy o dzielo.
    W tej sytuacji moge 'pracowac' nawet godzine - pytanie brzmi
    jakie komplikacje stana przede mna w urzedzie miasta - czy bede
    sie musial wyrejestrowac i na jak dlugo?

    - cx

  • 5. Data: 2004-01-11 14:18:19
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    > jakie komplikacje stana przede mna w urzedzie miasta - czy bede
    > sie musial wyrejestrowac i na jak dlugo?

    Wyrejestrowanie w urzędzie pracy następuje z dniem podjęcia pracy, bez
    określania na jaki okres.
    Ponowna rejestracja bezrobotnego następuje po rozwiązaniu umowy o pracę
    (umowy zlecenia lub o wykonanie dzieła).
    Na godzinę, to chyba nie można się wyrejestrować, ale na 1 dzień to już tak,
    jeżeli tylko na tak krótki okres będzie zawarta umowa i zdążysz z
    dopełnieniem formalności w urzędzie pracy.
    Powodzenia

    wa

  • 6. Data: 2004-01-12 18:49:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2004, waczek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Ponowna rejestracja bezrobotnego następuje po rozwiązaniu umowy o pracę
    >+ (umowy zlecenia lub o wykonanie dzieła).

    Hm... na dzieło też ??
    Nie mówię że nie, ale to mi się z logiką nie zgadza :)
    Oczywiście nie podważam faktu że umowa o dzieło może wyłaczyć
    pobierania zasiłku. Ale "bycie bezrobotnym" ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-15 16:26:23
    Od: "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl>

> [...]
    > podjac zlecenie (umowa o dzielo)? A jesli nie to jak wyglada procedura
    > (na ile czasu musze sie wyrejestrowac, itd.)?

    Wg tego co ja się dowiedziałem pytając w Urzędzie Pracy to tak.
    Swojego czasu miałem umowę zlecenie na 1 dzień i musiałem się wyrejestrować
    i czekać 7 dni na ponowne zarejestrowanie.