    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pouczenie podejrzanego
    Date: Mon, 12 Jan 2004 00:13:24 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc177.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "therion" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:btsdfv$4g6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Mylisz się - kpk jasno precyzuje prawa i obowiązki podejrzanego, więc
    wersja
    > może być tylko jedna i jest jedna ...

    Uprawnienia są oczywiście jedne. Wersji druku sam widziałem kilka. Wzięło
    się to stąd, że w pierwotnych drukach tych po wejściu w życie nowego kpk,
    które krążyły po jednostkach Policji były błędy. Nie pamiętam teraz jakie,
    ale o ile się nie mylę były jakieś tam błędy w podstawach prawnych oraz
    czegoś brakowało. Przyszedł okólnik, by je poprawić i to robiono już na
    własną rękę. Po za tym później jeszcze były zmiany i znowu poprawki
    robiono na własną rękę, bo druki odgórne na dół nie docierały. Powielało
    się te pouczenia na kserokopiarkach.

    Ponadto funkcjonuje kilka formatów tych pouczeń. Od takich małych drobnym
    maczkiem mieszczących się na formacie A5 do wielkich z dwóch stron formatu
    A3. Te uprawnienia są oczywiście zbieżne, ale nie są to dosłownie te same
    teksty. Jeśli tłumaczka ma przetłumaczyć stosowny dokument, to uprzedziłem
    ją, żeby upewniła się, czy ten sam formularz wzięła do tłumaczenia, co
    jest w aktach. Bo mogą być drobne różnice edycyjne. Merytorycznych nie
    powinno być, o ile nie będzie to formularz sprzed korekty. No ale skoro to
    ma być tłumaczenie, to raczej pasowało by było wierne.

    > http://www.przepisy.e-box.pl/druki

    W odpowiedzi dostałem:

    Forbidden
    You don't have permission to access /druki/ on this server.

    Chyba mnie tam nie lubią. A jakiś inny adres?