  • 11. Data: 2004-01-15 17:50:26
    Temat: Re: pouczenie podejrzanego
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    > Niejaki Therion twierdził że z faktu iż jest "jeden przepis"
    > określający zakres pouczenia - wynikać ma że musi istnieć
    > jeden i tylko jeden wzór formularza który przepis o pouczeniu
    > realizuje.
    > Oczywista nieprawda. A posłużyłem się przykładem żeby nie było
    > że teoretyzuję - zasada "jeden przepis - dowolny formularz byle
    > wszystkie dane były" ma zastosowanie w praktyce :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Oczywiście, że nie twierdzę, że musi istnieć jeden wzór dokumentu
    określającego prawa i obowiązki podejrzanego.
    Oczywiście, że twierdzę, iż powionien być wzór dokumnentu określającego
    prawa i obowiązki podejrzanego, chociażby po to, żeby podejrzany nie spędzał
    niewiadomo ile czasu przed osobą kartkującą kpk w poszukiwaniu odpowiednich
    artykułów... itd itd itd ...

  • 12. Data: 2004-01-15 18:12:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "therion" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > spróbój więc www.przepisy.e-box.pl odnośnik iem do katalogu druków
    jest
    > najwyżej na stronie znajdująca się kropka , tam jest wzór druku
    pouczenia
    > podejrzanego ...

    Tak się zastanawiam. Czy ty przeczytałeś mój mail. Wszak Ci napisałem już
    dwa razy że strona www.przepisy.e-box.pl nie otwiera się twierdząc, że nie
    mam do niej uprawnień. W szczególności nie mogę więc dojrzeć żadnej
    kropki, która miała by być bramą do mojego szczęścia.

  • 13. Data: 2004-01-15 18:21:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Oczywiście, że nie twierdzę, że musi istnieć jeden wzór dokumentu
    > określającego prawa i obowiązki podejrzanego.

    I właśnie mi o to chodziło! Jest kilka wzorów, a tłumacz ma za zadanie
    przetłumaczyć ten, który znajduje się w aktach. Co do treści merytorycznej
    powinny one być mniej więcej jednakowe, ale jak weźmie sobie z innej
    jednostki inny wzór, to treść faktyczna może być inna. Ona nie będzie
    dawać innych uprawnień, bo nie może. Ale obowiązkiem tłumacza jest WIERNE
    przetłumaczenie dokumentu. A tłumacząc przypadkowy tekst pouczenia trudno
    osiągnąć tę wierność.

> [...]
    spędzał
    > niewiadomo ile czasu przed osobą kartkującą kpk w poszukiwaniu

    I takie wzory są. Problem w tym, że jak Ci już pisałem pierwotne wzory
    zawierały jakieś tam błędy i przyszły polecenia, by coś tam pozmieniać. Ja
    nie pamiętam już teraz czego to dotyczyło. To była jakaś kosmetyka. Tym
    nie mniej w jednostkach różnie sobie z tym radzono. W niektórych
    poprawiano długopisem i powielano. W niektórych tworzono nowe druki na
    komputerach i je powielano. Przy tworzeniu nowych druków to na przykład
    cyferki zastępowano kreseczkami albo literkami. Czasem była inna
    kolejność. To wszystko nie ma żadnego znaczenia merytorycznego, ale dla
    tłumacza ma znaczenie, bo on ma wiernie przetłumaczyć tekst. I jak zamiast
    literki "a" w podpunkcie będzie cyferka "1", to nawet nie znający języka
    podważy wierność tego tłumaczenia.

  • 14. Data: 2004-01-16 08:00:21
    Od: "Pearl" <p...@z...pl>

    > Mylisz się - kpk jasno precyzuje prawa i obowiązki podejrzanego, więc
    wersja
    > może być tylko jedna i jest jedna ...
    >
    > http://www.przepisy.e-box.pl/druki

    Podałeś zły adres.
    Powinno być:
    http://www.przepisy.e-box.pl/druki.htm

    --
    Pozdrawiam.
    Perła pearl5(malpa)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2004-01-16 19:05:25
    Od: "Leszek" <l...@u...fm>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bu6oq3$76i$3@news.onet.pl...

> [...]
    > mam do niej uprawnień. W szczególności nie mogę więc dojrzeć żadnej
    > kropki, która miała by być bramą do mojego szczęścia.

    Pojeżdżaj myszką po tych "bąblach" a zobaczysz podpisy.

    Pozdr
    Leszek

  • 16. Data: 2004-01-16 19:19:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pearl" <p...@z...pl> napisał w wiadomości

    No to u nas są inne druki. Przede wszystkim mieszczą się na jednej
    stronie, co jest najmniej ważne. Po drugie jest miejsce na wpisanie
    imienia i nazwiska podejrzanego, którego tu nie ma. W wypadku tego
    formularza, jeśli się zawieruszy to może być kłopot z ustaleniem czyja
    parafa znajduje się na dole, bo tego samego dnia może być przesłuchiwanych
    w charakterze podejrzanego kilka osób. Po trzecie w tym druku brakuje
    niektórych podstaw prawnych - np. podstawy uprawnienia składania
    wyjaśnień, odmowy składania wyjaśnień, korzystania z pomocy obrońcy itd. -
    i chyba właśnie tego dotyczyły zmiany polecone przez KGP. W tym, który ja
    mam przed sobą rozbudowana jest informacja o prawie do przejrzenia akt o
    to, że w niektórych wypadkach jest to obowiązkowe. Po za tym na formularzu
    oryginalnym jeszcze w lewym dolnym rogu numer formularza którego tu nie
    widzę. Nie chce mi się analizować słowo po słowie która to wersja i czym
    dokładnie odbiega od "oficjalnej", ale podejrzewam, ze jest to wersja
    opracowana w jakiejś jednostce i opublikowana, bo oryginalne druki pewnie
    byłyby opublikowane w pdf-ie.

  • 17. Data: 2004-01-16 22:51:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@u...fm> napisał w wiadomości

    Podałeś zły adres. Ale już podano w tym wątku dobry i odniosłem się tam do
    przedstawionych wzorów.

    > Pojeżdżaj myszką po tych "bąblach" a zobaczysz podpisy.

    Na tej stronie żadnych bąbli nie ma.