  • 1. Data: 2009-06-29 19:02:20
    Temat: potwierdzenie obywatelstwa polskiego - jak najprościej?
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    jak _najprościej wykazać obywatelstwo polskie ospby przebywającej za
    granicą, przez najbliższą rodzinę, przed urzędem /spółdzienią, podczas
    nieobecności tej osoby (żeby ta osoba nie musiała przysyłać jakiś
    dokumentów)? czy można otrzymać jakiś dokument z jakiegoś urzędu?

    dzięki

  • 2. Data: 2009-06-29 19:21:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    yapann wrote:
> [...]
    > nieobecności tej osoby (żeby ta osoba nie musiała przysyłać jakiś
    > dokumentów)? czy można otrzymać jakiś dokument z jakiegoś urzędu?

    Formalnie dokumentem potwierdzającym obywatelstwo jest dowód lub
    paszport. To zależy do czego to i jak bardzo formalne to musi być.

  • 3. Data: 2009-07-01 07:32:28
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > Formalnie dokumentem potwierdzającym obywatelstwo jest dowód lub paszport.
    > To zależy do czego to i jak bardzo formalne to musi być.

    100% formalnie i niepodważalnie.
    tu chodzi o potwierdzenie cudzego obywatelstwa (bezpośredniego krewnego).
    Dowdu brak i nie może w tym celu zostać wyrbiony z racji nieobecności. jak
    prościej niż potwierdzona kopia paszportu - przecieś gdzieś jest, że osoba X
    jest/nie jest obywatelm Polski. hę?

  • 4. Data: 2009-07-01 20:27:44
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > paszport. To zależy do czego to i jak bardzo formalne to musi być.

    nie wiem, co to takiego 'nieformalne' - albo poświadcza obywatelstwo, albo
    nie, hę?
    Otóż już się dowiedziałam, i takowoż wydaje to Urząd Wojewódzki, na
    podstawie odpisu aktu ur (+ małż, u pań) + ksera ważnego paszportu + 58 PLN.