  • 1. Data: 2009-06-29 12:50:21
    Temat: reklamacja u optyka - pytanie
    Od: "sov." <s...@g...pl>

    Witam.
    Mam dość dziwny problem i w związku z tym musze zapytać...
    Kupiłem okulary. Coś nie tak jest ze szkłami. Od środka (na wewnętrznej
    stronie) tworzą się refleksy, że czasem trudno jest normalnie w okularach
    funkcjonować. Dzieje się tak najczęściej gdy jest trochę ciemniej, nawet
    wtedy, gdy szkiełka są idealnie wyczyszczone. Okulary nosze od dziecka i
    nigdy czegoś podobnego nie miałem. Te aktualne szkła sa z jakąs dodatkową,
    specjalną powłoką antyrtefleksową.
    U optyka (drogiego, bo znajdującego się na terenie centrum handlowego) pani
    powiedziała, że mogę oddać okulary do reklamacji z tym jednak, że muszę się
    liczyć z brakiem tych okularów przez ok. 3 tygodnie (pewnie ustawowe 14 dni
    robocze). I teraz problem - pytanie:
    Co mam zrobić? Oddać okulary na trzy tygodnie i czekać na decyzję? Nie mogę
    funkcjonować bez okularów!
    Tak się składa, że te szkła mają inne moce niż było to w przypadku
    poprzednich okularów. Nie za bardzo mogę wrócić do poprzednich szkieł, tym
    bardziej, że zmieniłem okulary na nowwe z powodu całkowitego zużycia
    poprzednich.
    Czy optyk ma w tej sytuacji jakieś dodatkowe zobowiązania wobec mnie? Będę
    wdzięczny za konkretne odpowiedzi, najlepiej poparte jakimś przepisem
    prawnym czy czymś...
    Pozdrawiam
    sov.
    PS. To samo pytanie umieściłem na grupie dyskusyjnej pl.sci.medycyna.

  • 2. Data: 2009-06-29 13:48:25
    Temat: Re: reklamacja u optyka - pytanie
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "sov." <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > liczyć z brakiem tych okularów przez ok. 3 tygodnie (pewnie ustawowe 14 dni

    14 dni to w przypadku niezgodności towaru z umową ma na samo ustosunkowanie sie
    do reklamacji
    naprawa może trwać dłużej...

  • 3. Data: 2009-06-29 15:07:50
    Od: <s...@a...pl>

    > Co mam zrobić? Oddać okulary na trzy tygodnie i czekać na decyzję? Nie mogę
    > funkcjonować bez okularów!

    Zrobić drugie. I piszę to całkiem poważnie. Mogą być najtańsze. Sam się czasem
    łapie na tym, że to albo gdzieś zostawię, albo gdzieś zapodzieję. Zanim się
    odnajdą nie musze się martwić, że jestem ślepy.

  • 4. Data: 2009-06-29 19:31:32
    Od: Krokodylek <d...@d...zwierz>

    sov. klika:

    > Co mam zrobić? Oddać okulary na trzy tygodnie i czekać na decyzję? Nie
    > mogę funkcjonować bez okularów!

    Skoro nie możesz funkcjonować bez okularów to dlaczego masz tylko jedną
    parę? Jak zgubisz lub przypadkowo zniszczysz to co zrobisz? Twoja
    argumentacja jest cokolwiek dziwna, jak będziesz reklamował buty to też
    będziesz oczekiwał, że ktoś Ci da inne do chodzenia, bo "nie możesz
    funkcjonować bez butów"?

    --
    Krokodylek co zjada badylek