  • 1. Data: 2009-06-29 13:19:35
    Temat: Wydawanie reszty
    Od: MacAaron <r...@s...niet.gmail.com>

    Witam!

    Nie mogłem wczoraj zapłacić za wykonaną usługę, ponieważ sprzedawca nie
    miał czym wydać mi reszty (30 zł). Poprosił, bym rozmienił pieniądze
    w którymś z pobliskich sklepów, jednak ich pracownicy również nie mogli
    lub nie chcieli tego zrobić. Wróciłem więc i powiedziałem, że nie mam
    takiej możliwości, jednak facet był bardzo zajęty rozmową z kolegami i nie
    wykazywał zainteresowania rozwiązaniem problemu, w związku z czym ja
    również, nie mając czasu ani ochoty zwiedzać połowy miasta, olałem sprawę
    i zrezygnowałem z odebrania usługi. Wynikła z tego potem niezbyt przyjemna
    sytuacja.

    Co właściwie mówi prawo na ten temat? Mnie wydaje się oczywiste, że to
    sprzedawca powinien mieć coś w kasie do wydawania reszty, zwłaszcza że nie
    chodziło o dużą kwotę. Ale może się mylę? Może to ja miałem obowiązek
    jednak załatwić dokładną sumę? Są jakieś przepisy na ten temat?

    Pozdrawiam
    MacAaron

  • 2. Data: 2009-06-29 13:30:28
    Temat: Re: Wydawanie reszty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MacAaron pisze:
> [...]
    > chodziło o dużą kwotę. Ale może się mylę? Może to ja miałem obowiązek
    > jednak załatwić dokładną sumę? Są jakieś przepisy na ten temat?

    Prawo nie nakłada na sprzedawcę posiadania reszty na wydanie. To
    obowiązkiem kupującego jest uiszczenie zapłaty w odpowiedni sposób.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-06-29 13:45:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MacAaron" <r...@s...niet.gmail.com> napisał w wiadomości

    bylo niedawno, wystarczy uzyc google

  • 4. Data: 2009-06-30 09:28:59
    Od: MacAaron <r...@s...niet.gmail.com>

    szerszen:

    > bylo niedawno, wystarczy uzyc google

    Faktycznie, dzięki.

    MacAaron

  • 5. Data: 2009-06-30 11:37:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MacAaron" <r...@s...niet.gmail.com> napisał w wiadomości
    > Witam!

    Dobre obyczaje, stosunki miedzyludzkie,
    Dla mnie oczywistym byłoby że musze rozmienić kasę i zapłacić. Przeciez mi
    to łatwiej zrobić jak np. szewcowi który musiałby opuścić miejsce pracy,
    zamknąć zakład i iść szukać drobnych.
    I z tak błachego powodu nie szukałbym okazji do zaczepki.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-07-02 16:18:41
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Tue, 30 Jun 2009 13:37:36 +0200, "kris"

> [...]
    >to łatwiej zrobić jak np. szewcowi który musiałby opuścić miejsce pracy,

    Rozmienić to zwykle nie mają, ale jak poprosisz np. bilet za 2,40 albo
    długopis za 80 gr, to zawsze im się pieniądze nagle znajdują!
    Najlepiej w taki sposób rozwiązywać problem drobniaków.

    --
    A.