  • 1. Data: 2005-01-07 11:23:45
    Temat: postanowienie
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    Witam.
    Sprawa dotyczy postępowania podatkowego. Złożyłem wniosek do US o
    korektę rocznego zeznania podatkowego. Pod wnioskiem podpisałem
    się tylko ja, chociaż PIT był wspólny z żoną. Korekta dotyczyła
    pomniejszenia moich (nie żony dochodów). US przeprowadził
    postepowanie i wydał decyzję odmowną. Od decyzji odwołałem się do
    IS i czekam. A tu dostaję postanowienie o konieczności uzupełnienia
    odwołania o podpis żony, jako uzupełnienie braku formalnego. Nie
    podali konkretnej podstawy prawnej tylko wywód, że postępowaniem
    objęci obydwoje małżonkowie, to trzeba dwa podpisy. Nigdzie w
    przepisach nie znalazłem jednoznacznej podstawy prawnej. Czy nie
    jest to nadinterpretacja prawa i złośliwość urzędnicza. Uzupełnienie
    podpisu może się tylko odbyć osobiście w czasie i miejscu wskazanym
    przez IS, co powoduje istotne utrudnienia typu, dzień urlopu, dojazd
    ponad 50 km, itp. Proszę o opinię i radę.
    pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-07 14:30:08
    Temat: Re: postanowienie
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Fri, 7 Jan 2005 11:23:45 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, log napisał(a):

> [...]
    > przez IS, co powoduje istotne utrudnienia typu, dzień urlopu, dojazd
    > ponad 50 km, itp. Proszę o opinię i radę.

    Niech żona wystawi ci pełnomocnictwo do reprezentowania, opłać opłatę
    skarbową za pełnomocnictwo (o ile pamiętam to 15,00 zł ) i wyślij to
    pełnomocnictwo do IS.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-01-07 17:53:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Niech żona wystawi ci pełnomocnictwo do reprezentowania, opłać opłatę
    > skarbową za pełnomocnictwo (o ile pamiętam to 15,00 zł ) i wyślij to
    > pełnomocnictwo do IS.

    A nie prościej, by podpisała?

  • 4. Data: 2005-01-07 19:48:47
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    w I instancji nie trzeba było podpisu żony, a w II trzeba, z czego to
    wynika. W wymogach formalnych pisze tylko, że odwołanie ma być
    podpisane, no to jest podpisane.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-01-08 09:31:23
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    ale chodzi mi o to, czy żądanie podpisu żony ma podstawę prawną i
    dlaczego organ I instancji podpisu nie żądał, skoro było z góry
    wiadomo, że postępowanie swoim zakresem obejmie dochody obydwu
    małżonków. Nigdzie nie znalazłem przepisu prawnego który mówi, że
    jeżeli postępowanie podatkowe obejmuje dochody obydwu małżonków,
    to odwołanie od decyzji wydanej w takim postępowaniu wymaga
    również podpisu obydwu małżonków. W ustawowo określonych
    wymogach formalnych jest napisane, że podanie powinno być
    podpisane, no to jest podpisane. Czy wywód prawny(interpretacja
    pokrewnego przepisu) może być podstawą prawną. I oto proszę
    szanownych prawników na tym forum.
    jeszcze raz pozdrawiam.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-01-08 13:00:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "log" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ale chodzi mi o to, czy żądanie podpisu żony ma podstawę prawną

    Ma podstawę w ordynacji podatkowej choćby. W końcu to zeznanie żony i męża.