  • 1. Data: 2005-01-07 11:17:43
    Temat: postanowienie
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    Witam.
    Sprawa dotyczy postępowania podatkowego. Złożyłem wniosek do US o
    korektę rocznego zeznania podatkowego. Pod wnioskiem podpisałem
    się tylko ja, chociaż PIT był wspólny z żoną. Korekta dotyczyła
    pomniejszenia moich (nie żony dochodów). US przeprowadził
    postepowanie i wydał decyzję odmowną. Od decyzji odwołałem się do
    IS i czekam. A tu dostaję postanowienie o konieczności uzupełnienia
    odwołania o podpis żony, jako uzupełnienie braku formalnego. Nie
    podali konkretnej podstawy prawnej tylko wywód, że postępowaniem
    objęci obydwoje małżonkowie, to trzeba dwa podpisy. Nigdzie w
    przepisach nie znalazłem jednoznacznej podstawy prawnej. Czy nie
    jest to nadinterpretacja prawa i złośliwość urzędnicza. Uzupełnienie
    podpisu może się tylko odbyć osobiście w czasie i miejscu wskazanym
    przez IS, co powoduje istotne utrudnienia typu, dzień urlopu, dojazd
    ponad 50 km, itp. Proszę o opinię i radę.
    pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info