  • 1. Data: 2004-09-24 23:19:05
    Temat: porownywanie cen
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    Jest sobie kilka firm, ktore na swoich stronach prezentuja liste produktow
    wraz z ich nazwami i cenami.

    Czy zlamię prawo, jesli opracuje web spidera, pobiore z ich stron listy
    towarow i cen i nastepnie wyswietle na swojej stronie w formie:
    Produkt AAA:
    - Firma Kowalski: 55 PLN
    - Firma Nowak: 53 PLN
    - Firma Zdzichu: nie znaleziono
    itd. ?

    Zakladam, ze poszczegolne firmy nie beda zadowolone z tego porownania
    (zwlaszcza te z wysokimi cenami) i beda sie staraly znalezc na mnie haka.

    WR

  • 2. Data: 2004-09-24 23:22:52
    Temat: Re: porownywanie cen
    Od: Wiktor <w...@l...WYTNIJ.com>

    Dnia Sat, 25 Sep 2004 01:19:05 +0200, Witold Romaniak napisał(a):

    > Czy zlamię prawo, jesli opracuje web spidera, pobiore z ich stron listy

    Nie. Ale porównanie musi być rzetelne.

    Wiktor

  • 3. Data: 2004-09-25 00:39:29
    Od: "www.cdmedia.org" <cdmedia@(wywal_to)cdmedia.org>

> [...]
    >
    > Zakladam, ze poszczegolne firmy nie beda zadowolone z tego porownania
    > (zwlaszcza te z wysokimi cenami) i beda sie staraly znalezc na mnie haka.

    Reklama porównawcza jest dopuszczalna już od dłuższego czasu, niemniej
    jednak bywa początkiem wojny cenowej która zawsze jest bardzo ryzykowna,
    niestety dla konsumentów na "samej górze" rzadko stosowana - do głowy
    przychodzi mi tylko w tej chwili tpsa i tele2 oraz vizir z jakimś innym
    proszkiem - (ten ostatni przykład chyba chybiony skoro z reklamy tv pamietam
    tylko "atakowanego" vizira) :)))

    pozdrawiam
    M.B.

    --
    www.cdmedia.org
    cdmedia@(wywal_to)cdmedia.org

  • 4. Data: 2004-09-25 19:58:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Sep 2004, www.cdmedia.org wrote:

> [...]
    >+ > Czy zlamię prawo, jesli opracuje web spidera, pobiore z ich stron listy
    >+ > towarow i cen i nastepnie wyswietle na swojej stronie w formie:
    [...]
    >+ Reklama porównawcza jest dopuszczalna już od dłuższego czasu, niemniej
    >+ jednak bywa początkiem wojny cenowej która zawsze jest bardzo ryzykowna,

    Moment.
    Tu nie ma słowa o "reklamie", wyłącznie o "badaniu konsumenckim" !
    :)
    Coś takiego na przykład:
    http://sklep.cdrinfo.pl/komparator_327.html
    ..... !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-09-25 23:53:15
    Od: "www.cdmedia.org" <cdmedia@(wywal_to)cdmedia.org>

    > Moment.
    > Tu nie ma słowa o "reklamie", wyłącznie o "badaniu konsumenckim" !
> [...]

    Rzeczywiście - nieuwaga - myslałem że chodzi o porównanie w celu wykazania
    własnej "wyższości cenowej".
    Tutaj bardziej bym sie zastanowił nad bezpośrednim wykorzystywaniem danych
    pochodzących z czyjegoś serwera (c) ;), bo z tego co wiem porównywanie ofert
    jest legalne - wiele gazet np. praktykuje porównanie cen "koszyka produktów"
    w różnych hipermarketach.
    pozdrawiam
    M.B.

    --
    www.cdmedia.org

  • 6. Data: 2004-09-25 23:58:48
    Od: "www.cdmedia.org" <cdmedia(wywal)@cdmedia.org>

    > Tak, wlasnie, to nie bedzie zadna reklama.
    > A oprocz samego porownania to mam glownie watpliwosci co do tego
    automacika,
    > co bedzie
    > pobieral liste produktow i ceny z roznych stron. Czy nie mozna tego
    > podciagnac pod lamanie praw autorskich?

    Widzę że napisaliśmy to samo w tym samym czasie ;)
    pozdrawiam
    M.B.

    MSPANC

    --
    www.cdmedia.org

  • 7. Data: 2004-09-26 00:00:28
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

  • 8. Data: 2004-09-26 01:50:54
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    www.cdmedia.org <cdmedia(wywal)@cdmedia.org> wrote:

    > Widzę że napisaliśmy to samo w tym samym czasie ;)

    Ale jednoznacznej odpowiedzi na razie brak.

    WR

  • 9. Data: 2004-09-27 10:40:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Sep 2004, Witold Romaniak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ pobieral liste produktow i ceny z roznych stron. Czy nie mozna tego
    >+ podciagnac pod lamanie praw autorskich?

    *DANE* zciągnięte "ze stron" nie mogą IMO & AFAIK (prawnikiem nie
    jestem :)) nijak podpadać pod "prawa autorskie" :) !
    CO NAJWYŻEJ - po ochronę jako "bazy danych o znacznym nakładzie
    na stworzenie" (to INNA ustawa !).
    IM*H*O... raczej nie (znaczy: nie da się podciągnąć pod "ochronę").

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-09-27 11:41:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    automacika,
    > co bedzie
    > pobieral liste produktow i ceny z roznych stron. Czy nie mozna tego

    tu moze wlasciciel serwera zrobic niespodzianke i tak zmienic system ze
    liczby ktore pojda do konkurencji beda
    100 % zawyzone i pach zabezpieczyc to i do sadu.

    P.

    --
    Jestes samotny? Internetowe Biuro Miłości zaprasza:
    http://tiny.pl/r48 ->oferty bez logowania, blog, milosne forum i chat z