  • 1. Data: 2004-09-24 20:18:24
    Temat: "zalegly" rachunek w TPSA
    Od: somek <somek@wytnij_toterramail.pl>

    Witam

    Trzy lata temu zmienilem operatora telefonu stacjonarnego z TPSA na
    Dialog. Wszystkie rachunki w TPSA regulowalem na biezaco. Nie moge
    natomiast znalezc dowodow wplaty. A dzisiaj dostalem pismo (listem
    zwyklym) - wezwanie do zaplaty, ze zadluzenie wynosi 450zl, ktore mam
    wplacic w terminie 7 dni, a wprzypadku niewplacenia TPSA podejmie
    dzialania zmierzajacych do sprzedania wierzytelnosci. Wczesniej zadnych
    upomnien, pism z TPSA nie otrzymywalem. Co z tym "fantem" zrobic?

  • 2. Data: 2004-09-24 20:38:34
    Temat: Re: "zalegly" rachunek w TPSA
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    somek wrote:

> [...]
    > dzialania zmierzajacych do sprzedania wierzytelnosci. Wczesniej zadnych
    > upomnien, pism z TPSA nie otrzymywalem. Co z tym "fantem" zrobic?

    Trzy lata? Osoba prywatna? Wyrzucić do kosza - przedawnione...

  • 3. Data: 2004-09-24 21:01:33
    Od: "jagryska" <j...@p...fm>

> [...]
    > Dialog. Wszystkie rachunki w TPSA regulowalem na biezaco. Nie moge
    > natomiast znalezc dowodow wplaty. A dzisiaj dostalem pismo (listem

    nie dość, że przedawnione, to jeszcze listem zwykłym...
    nie reagować, nie dzwonić i nie próbować wyjaśniać
    pozdrawiam
    Agata

  • 4. Data: 2004-09-24 21:17:23
    Od: somek <somek@wytnij_toterramail.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Trzy lata? Osoba prywatna? Wyrzucić do kosza - przedawnione...

    A po jakim okresie dokladnie ulega przedawnieniu,, bo 17.10 dokladnie
    mija dsta 3 lata jak wypowiedzialem umowe?

  • 5. Data: 2004-09-24 23:55:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cj22ti$iv9$1@news.dialog.net.pl>, somek wrote:
    > A po jakim okresie dokladnie ulega przedawnieniu,, bo 17.10 dokladnie
    > mija dsta 3 lata jak wypowiedzialem umowe?

    3 lata od daty wymagalności wierzytelności, czyli od terminu w którym
    powinieneś był zapłacić. Chyba że bieg przedawnienia został przerwany, na
    co raczej w tym wypadku nie wygląda.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-09-25 00:35:49
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik jagryska napisał(a) w wiadomości

    > nie dość, że przedawnione, to jeszcze listem zwykłym...
    > nie reagować, nie dzwonić i nie próbować wyjaśniać
    > pozdrawiam
    > Agata

    A jakie znaczenie niby ma to czy to był list polecony czy zwykły? Żadnego.
    Doręczenie wezwania dłużnikowi nie przerywa przedawnienia.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-09-27 10:01:15
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > użytkownik jagryska napisał(a) w wiadomości
    > A jakie znaczenie niby ma to czy to był list polecony czy zwykły? Żadnego.
    > Doręczenie wezwania dłużnikowi nie przerywa przedawnienia.
    Wierzyciel ma obowiązek wezwać dłużnika do zapłaty - jeśli tego nie zrobi,
    ponosi koszty procesu o zapłatę.

    p.
    W,

  • 8. Data: 2004-09-27 16:14:06
    Od: "jagryska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > A jakie znaczenie niby ma to czy to był list polecony czy zwykły? Żadnego.
    > Doręczenie wezwania dłużnikowi nie przerywa przedawnienia.

    znaczenie ma to takie, ze przy zwykłym liście nie ma żadnego dowodu doręczenia
    dłużnikowi wezwania. (niestety na poczcie listy czasem giną, kiedyś mój list
    (zwykły) nie dotarł do odbiorcy)

    pozdrawiam
    Agata

  • 9. Data: 2004-09-27 16:39:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    jagryska wrote:
    > znaczenie ma to takie, ze przy zwykłym liście nie ma żadnego dowodu doręczenia
    > dłużnikowi wezwania.

    A jakie ma to znaczenie (poza sprawami gospodarczymi?)

    KG

  • 10. Data: 2004-09-27 16:50:47
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 27 Sep 2004 18:14:06 +0200, "jagryska"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > znaczenie ma to takie, ze przy zwykłym liście nie ma żadnego dowodu doręczenia
    >dłużnikowi wezwania. (niestety na poczcie listy czasem giną, kiedyś mój list
    >(zwykły) nie dotarł do odbiorcy)
    Paczki i polecone tez czasem gina. Dlatego wysylam "zwykle".
    "Osobisty" rekord dotarcia priorytetu Szczecin-okolice Warszawy to 4
    dni. Dlatego wysylam ekonomiczne :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!