  • 11. Data: 2004-09-27 11:43:28
    Temat: Re: porownywanie cen
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > *DANE* zciągnięte "ze stron" nie mogą IMO & AFAIK (prawnikiem nie
    > jestem :)) nijak podpadać pod "prawa autorskie" :) !
    > CO NAJWYŻEJ - po ochronę jako "bazy danych o znacznym nakładzie
    > na stworzenie" (to INNA ustawa !).
    > IM*H*O... raczej nie (znaczy: nie da się podciągnąć pod "ochronę").

    pobieranie z bazy to bylo by wlamanie bo do tego jest potrzebne haslo :)
    Raczej inaczej by to tutaj wygladalo. No i jak pisalem wlasciciel serwisu
    moze niezla niespodzianke
    przyszykowac.

    P.

    --
    Jestes samotny? Internetowe Biuro Miłości zaprasza:
    http://tiny.pl/r48 ->oferty bez logowania, blog, milosne forum i chat z

  • 12. Data: 2004-09-27 13:24:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, Przemek R. wrote:

> [...]
    >+
    >+ pobieranie z bazy to bylo by wlamanie bo do tego jest potrzebne haslo :)

    Moment. Skąd hasło ?? Ktoś pisał o HAŚLE ???

    Masz ceny na stronie - jawnie wystawione (a nie "poufne dla znajomych
    królika czyli autoryzowanych poddostawców"). I TE dane ściągasz.
    Sytuacja mniej więcej taka jak w przypadku skorzystania z rozkładu
    jazdy, książki telefonicznej...

    >+ Raczej inaczej by to tutaj wygladalo. No i jak pisalem wlasciciel serwisu
    >+ moze niezla niespodzianke przyszykowac.

    Którego serwisu i jaką niespodziankę ??

    Jeśli chodzi o skorzystanie z publicznie dostępnych danych - to co,
    podasz mnie za upublicznienie już upublicznionej informacji że
    autobus linii 10 KZK odjeżdża z Francuskiej o 7:33 ??
    (to autentyk:
    http://www.kzkgop.pl/rozklady/frame.php?kat=010_2002
    0701&nr=6&kier=1
    jakby co !)

    CO INNEGO jakbym CAŁY rozkład wykorzystał. Można by się czepiać.
    Chroniona jest IMO & AFAIKN *baza* a nie poszczególne dane !
    Owszem, za wydanie *całego rozkładu* (na CD-ROMie) razem
    z "zafiksowanymi" błędami (ktore stały się dowodem kradzieży
    bazy) może tego i owego ukarali.
    Ale "zwykły cennik sklepu" IMHO trudno zakwalifikować jako
    "wymagający poniesienia dużych kosztów"... !
    NIe pamiętam która gazeta ma właśnie takie "porównania" - bo
    sobie kiedyś klikałem... tu baterie, tam mąka...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-09-27 18:40:03
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Moment. Skąd hasło ?? Ktoś pisał o HAŚLE ???
    >
    > Masz ceny na stronie - jawnie wystawione (a nie "poufne dla znajomych
    > królika czyli autoryzowanych poddostawców"). I TE dane ściągasz.

    mowiles o danych z bazy dlatego wspomnialem ze do tego haslo potrzebne :)

    > Którego serwisu i jaką niespodziankę ??

    bardzo prosta, domyslam sie ze skrpyt ktory by pobieral dane ze strony
    konkurencji bylby przygotowany pod dana
    strone, wlasciciel strony (konkurencja) zmienia po cichu silnik (wnetrze
    strony) tak by wysylac do automatu
    nieprawdziwe ceny, natomiast doklada drugi skrytpt do swojego systemu
    ktory wyswietla u niego na stronie prawdziwe ceny,
    stad
    u Pana Witolda pojawia sie cena np u konkurencyjnej firmy X ceny wynosza:
    Rower 300zl, kask 400zl

    a u konkurencji w firmie X sa ceny na stronie nastepujce
    Rower 150 kask 50

    Pan X widzi ze skrypt Pana Witolda zle pobral dane (czyli tak jak
    planowal) zabezpiecza
    to i do sadu.

    Troche pokrecilem ale mam nadzieje ze zalapiesz.

    P.

  • 14. Data: 2004-09-28 00:08:39
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl>
    wrote:
    > tu moze wlasciciel serwera zrobic niespodzianke i tak zmienic system
    > ze liczby ktore pojda do konkurencji beda
    > 100 % zawyzone i pach zabezpieczyc to i do sadu.

    E, moze sie zabezpieczac. Zobaczymy kto bedzie lepszy. Ja mam rozne proxy do
    wykorzystania + takie anonymous, ktorych troche jest. Identyfikuje sie jako
    przegladarka i zasysam mu caly serwis. Potem nie wystawiam oczywiscie
    identycznego serwisu, ale wykorzystuje zebrane dane do wyswietlenia i
    porownania cen tego serwisu z innym zassanym.

    Cos czuje, ze balansuje na granicy prawa :)

    WR

  • 15. Data: 2004-09-28 21:00:18
    Od: "Piotr Naściszewski" <p...@w...pl>

> [...]
    > porownania cen tego serwisu z innym zassanym.
    >
    > Cos czuje, ze balansuje na granicy prawa :)

    imho musiałbyś również podawać wówczas datę i czas z kiedy pochodzi pobrana
    cena, są serwisy gdzie ceny zmieniają się kilka razy dziennie i wątpie byś
    nadążył z pobieraniem danych po każdej zmianie ceny w każdym monitorowanym
    serwisie... stąd prosty wniosek, że prawie nie ma szans by ten sposób
    gwarantował rzetelne porównanie... a wtedy pozostaje wcześniej opisany
    automat do pobierania danych bezpośrednio z baz w serwisach, ale ten można
    oszukać... nie będzie Ci łatwo...

    pozdrawiam

    -------------------------------------
    Piotr Naściszewski

  • 16. Data: 2004-09-30 09:55:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ > Moment. Skąd hasło ?? Ktoś pisał o HAŚLE ???
    [...]
    >+ mowiles o danych z bazy dlatego wspomnialem ze do tego haslo potrzebne :)

    Nijak nie mogę dojść jak do tego doszedłeś...
    Mowa była o *publicznie udostępnianych* danych, IMHO !

    pozdrowienia, Gotfryd