  • 1. Data: 2011-05-29 10:50:23
    Temat: poparzenie przez wadliwy sprzęt
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Witam,

    jakiś czas temu kupiłem panel prysznicowy marki Deante (jeden z większych błędów
    w moim życiu). Po bardzo wielu przebojach z głowicą termostatyczną na infolinii
    serwisu poradzono mi kupić nową, ponieważ panel był już poza okresem gwarancji.
    Złożyłem zamówienie i w piątek telefon - głowica gotowa do odbioru.

    Pojechałem, zapłaciłem przywiozłem do domu. Montaż polega na włożeniu głowicy w
    gniazdo - poziom skomplikowania - 0.

    Wszystko wydawało się, że jest OK. Ustawiłem temperaturę wody na 38*C i zacząłem
    kąpiel. Nagle w ciągu dosłownie ułamka sekundy z deszczownicy zaczęł lecieć
    prawie wrzątek (około. 75-80*C). Zanim otworzyłem drzwi od prysznica żeby
    stamtąd uciec, zostałem poparzony. Nie jakoś poważnie ale bardzo boleśnie. Mam
    bąble z płynem na głowie, twarzy i ramionach i schodzi mi skóra.

    Proszę bardzo niech ktoś podpowie czy mogę ze wspomnianą firmą wejść na drogę
    sądową. Jestem wściekły, że tak zostałem potraktowany. Oryginalna głowica była
    cała mosiążna i porządnie wykonana. Ta serwisowa jest zrobiona z plastiku i
    pochodzi z Chin.

    Z góry dziękuję za wskazówki i sugestie w temacie,

    Robert

  • 2. Data: 2011-05-29 11:35:08
    Temat: Re: poparzenie przez wadliwy sprzęt
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    Poszukaj w google po haśle produkt niebezpieczny. Zaczął bym od zgłoszenia
    do Inspekcji Handlowej.

  • 3. Data: 2011-05-29 12:22:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/29/2011 5:50 AM, Robert wrote:
    > jakiś czas temu kupiłem panel prysznicowy marki Deante

    marki Denat?
    no nie dziwie sie.
    A jak chcesz udowodnic, ze to nie ty blednie ustawiles temperature lub
    ktos przestawil przez pomylke i ze toto przestawilo sie w trakcie, a nie
    ty wlazles pod to niechcacy?

  • 4. Data: 2011-05-29 15:32:29
    Od: Francik Kopytko <f...@o...pl>

    W dniu 2011-05-29 12:50, Robert pisze:

> [...]
    > drogę sądową. Jestem wściekły, że tak zostałem potraktowany. Oryginalna
    > głowica była cała mosiążna i porządnie wykonana. Ta serwisowa jest

    ROZPORZADZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadac budynki i ich
    usytuowanie.
    (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r.)

    § 120. pkt 2. : Instalacja ciepłej wody powinna zapewniac uzyskanie w
    punktach czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 55°C i nie wyższej
    niż 60°C, przy czym instalacja ta powinna umożliwiac przeprowadzanie jej
    okresowej dezynfekcji termicznej przy temperaturze wody nie niższej niż
    70°C.

    Jeśli miałeś wyższą temperaturę niż 60 st. C to taka głowica miała prawo
    nie zadziałać prawidłowo, a nawet się uszkodzić.
    Masz po prostu zepsutą instalację.

    Francik

  • 5. Data: 2011-05-29 16:21:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Francik Kopytko wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli miałeś wyższą temperaturę niż 60 st. C to taka głowica miała
    > prawo nie zadziałać prawidłowo, a nawet się uszkodzić.

    bezedury kompletne.

  • 6. Data: 2011-05-29 16:27:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > bezedury kompletne.

    Czemu? Bardzo sensowne stanowisko akurat. Czy gdyby tam nagle poszła
    przegrzana para pod ciśnieniem w temperaturze20 st. C, to tez by było
    dziwne, że zawór nie wytrzymał.

  • 7. Data: 2011-05-29 16:32:02
    Od: "Ivo Von Shtolcessen" <I...@6...pl>

    zamiast się zastanawiać teraz mogłeś być ostrożniejszy wcześniej

  • 8. Data: 2011-05-29 16:34:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czemu? Bardzo sensowne stanowisko akurat. Czy gdyby tam nagle poszła
    > przegrzana para pod ciśnieniem w temperaturze20 st. C, to tez by było
    > dziwne, że zawór nie wytrzymał.

    Miało być 120 st. C.

  • 9. Data: 2011-05-29 16:35:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marek Dyjor

    > bezedury kompletne.

    Nie bzdury, bo wodą o temperaturze 50-60 stopni trudno się poparzyć.

  • 10. Data: 2011-05-29 20:00:17
    Temat: Re: poparzenie przez wadliwy sprzet
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    to wrote:
    > begin Marek Dyjor

    > Nie bzdury, bo wodą o temperaturze 50-60 stopni trudno się poparzyć.

    bzdurą jest stwierdzenie że głowica termostatyczne nie musi prawidłowo
    pracować gdy ciepła woda jest cieplejsza niż 60 stopni :)