  • 1. Data: 2011-05-29 10:23:51
    Temat: Prawo autorskie
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Na stronie Internetowy System Aktów Prawnych (Sejm RP) jest klauzula:
    "Nie zezwala się na komercyjne używanie, kopiowanie i inne wykorzystywanie
    danych znajdujących się w bazie danych ISAP."

    Czy można użyć linków do aktów tam zamieszczonych na prywatnej
    stronie-poradniku? Strona nie jest zarobkowa, a przeznaczona dla wszystklich
    bez żadnych opłat i warunków. Umieszczam tylko np. tytuł ustawy i podpinam
    link do serwisu.

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2011-05-29 11:33:11
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stronie-poradniku? Strona nie jest zarobkowa, a przeznaczona dla
    > wszystklich bez żadnych opłat i warunków. Umieszczam tylko np. tytuł

    Akty prawne nie są objęte ochroną prawa autorskiego, zatem spokojnie mozesz
    linkować, a wpis na tej stronie jest trochę bez sensu.

  • 3. Data: 2011-05-29 15:34:45
    Od: <s...@a...pl>

    > Akty prawne nie są objęte ochroną prawa autorskiego, zatem spokojnie
    > mozesz linkować, a wpis na tej stronie jest trochę bez sensu.

    Akty nie, ale ich opracowania już chyba tak. Brak ochrony dotyczy treści, a
    nie formy ich prezentowania.

  • 4. Data: 2011-05-29 16:41:51
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Akty nie, ale ich opracowania już chyba tak. Brak ochrony dotyczy tre?ci,
    > a nie formy ich prezentowania.

    Ale ja chcę je tylko podlinkować, nie będę kopiował plików pdf, a jedynie
    zamieszczał łącza do nich.

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2011-05-31 23:22:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 May 2011, s...@a...pl wrote:

    > Akty nie, ale ich opracowania już chyba tak. Brak ochrony dotyczy treści,
    > a nie formy ich prezentowania.

    Zgadza się.
    A twórczość na isipie bywa ciekawa, nie powiem.
    PDFy, a jakże, ze skanem dokumentu w środku :)
    (czyli "dlaczego PDF nie jest dobrym pomysłem na standard dokumentu" :P)
    PDFy zmodyfikowane tak zmyślnie (pewnie po edycji zostało), że na
    ekranie wygląda dobrze, ale szukanie w tekście nie działa, bo w środku
    słów bywają spacje i backslashe (or compatible). Do pary.
    I pewnie coś jeszcze sobie można przypomnieć :)

    Niewątpliwie, to *są* dowody "autorskiej formy" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-06-01 09:10:44
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > I pewnie coś jeszcze sobie można przypomnieć :)
    >
    > Niewątpliwie, to *są* dowody "autorskiej formy" :D

    Nie autorskiej tylko co najwyżej zbioru danych.

  • 7. Data: 2011-06-01 21:42:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Jun 2011, niusy.pl wrote:
    [...do mojego...]

    > Nie autorskiej tylko co najwyżej zbioru danych.

    Nie, *nic* z powyższego, tj tego co miałem na myśli i napisałem,
    nie dotyczy zbioru danych.
    Zapis *treści* w określony sposób, wywołujący określony efekt
    wizualny, można podciągnąć co najwyżej pod PA właśnie, "zbioru"
    w tym nie widać!
    Nie chodzi mi o fakt że ISIP zawiera zbiór przepisów i możliwość
    skopiowania całego zbioru.
    Chodzi o treść pojedynczego aktu!
    Sama treść nie podlega pod PA.
    Ale wstawienie spacji+backspace to niewątpliwie przejaw "twórczości" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-06-02 06:22:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > Chodzi o treść pojedynczego aktu!
    > Sama treść nie podlega pod PA.
    > Ale wstawienie spacji+backspace to niewątpliwie przejaw "twórczości" :>

    Gdzie Ty tu widzisz przejaw tworczości ?! Zwykłe techniczne zmanipulowanie.

  • 9. Data: 2011-06-09 04:55:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2011, niusy.pl wrote:

    > Gdzie Ty tu widzisz przejaw tworczości ?!

    Wyłącznie w braku definicji zakresu tejże :)

    > Zwykłe techniczne zmanipulowanie.

    Tak i nie.
    Z jednej strony, można podejrzewać że rzeczywiście mamy taki
    "techniczny" przypadek. Z drugiej strony, widać że tu i ówdzie
    stosuje się podobne "haki", doskonale nadające się na materiał
    dowodowy że tekst był skopiowany "wraz z formatowaniem" :>

    pzdr, Gotfryd