  • 21. Data: 2007-05-11 05:10:34
    Temat: Re: pomylona przesyłka ? zatrzymać ? [OT]
    Od: Romislaw <r...@o...pl>

    > Niebywałe... można tam sprawdzić kto gdzie akurat przebywa? Jeżeli tak
    > to powinieneś rozpowszechnić ten odnośnik trochę bardziej. Ułatwi to
    > *mnóstwo* spraw: poszukiwanie ukrywających się przestępców, dłużników
    > itd. Właściwie, to przestaną być potrzebne listy gończe, z meldunku też
    > można będzie zrezygnować. Że też nikt na to wcześniej nie wpadł...

    mysl, to naprawde nie takie straszne

  • 22. Data: 2007-05-11 06:00:30
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Romislaw wrote:

    > mysl, to naprawde nie takie straszne

    A Ty czytaj ze zrozumieniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 23. Data: 2007-05-11 21:54:13
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości
> [...]
    > itd. Właściwie, to przestaną być potrzebne listy gończe, z meldunku też
    > można będzie zrezygnować. Że też nikt na to wcześniej nie wpadł...

    Podaj choć jeden argument, dla którego ktoś, kto nie ma nic
    na sumieniu, używa nie swojego IP.

    Bo albo wątkotwórca jest w Chorzowie (a nie w Irlandii),
    albo kombinuje, żeby ukryć miejsce swojego pobytu.

    Piotr

  • 24. Data: 2007-05-11 22:42:04
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    PiotRek wrote:
    > Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości
    >
    > Podaj choć jeden argument, dla którego ktoś, kto nie ma nic
    > na sumieniu, używa nie swojego IP.

    Skoro już uznajesz coś takiego ja 'własność' adresów IP, to pewnie ich
    kradzież [1] też Cię nie zdziwi, prawda?

    Abstrahując od tej nieszczęsnej własności, odpowiadam - bo może. Nie
    słyszałeś nigdy o serwisach, które różnicują prezentowane treści/usługi
    na podstawie adresu IP?

    > Bo albo wątkotwórca jest w Chorzowie (a nie w Irlandii),
    > albo kombinuje, żeby ukryć miejsce swojego pobytu.

    W Chorzowie to *co najwyżej* ma (miało? - aktualność bazy RIPE
    pozostawia wiele do życzenia, tak samo jak prawdziwość zawartych tam
    danych) siedzibę przedsiębiorstwo, które zarządza [2] klasą adresów do
    której należy adres pojawiający się jako nntp-posting-host. Adres ten
    nie musi mieć nic wspólnego z komputerem którego używa autor wątku.
    Zrozum, że IP nie jest przypisane do osoby, tylko do komputera.

    [1]
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,wid,8508457,wiadomo
    sc.html?ticaid=1255f
    [2]
    Zarządza zapewne na podstawie umowy z NASK, która to ma umowę z RIPE,
    które to ma umowę z IANA, która z kolei ma umowę z rządem USA, który to
    władał kiedyś adresami IP.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 25. Data: 2007-05-12 01:55:22
    Temat: Re: pomylona przesyłka ? zatrzymać ?
    Od: w...@p...onet.pl

    > Ale, jakby co... to to jest posag Lusi ;)

    ROTFL!!! ;)

    pozdrawiam i thx za rozbawienie mnie o 3.54 nad ranem ;)
    d.

  • 26. Data: 2007-05-13 16:30:51
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 maja 2007 23:54
    (autor PiotRek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f22oma$cv6$1@inews.gazeta.pl>):

    > Bo albo wątkotwórca jest w Chorzowie (a nie w Irlandii),
    > albo kombinuje, żeby ukryć miejsce swojego pobytu.

    Albo wysyła ze swojego komputera w Polsce. I?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 27. Data: 2007-05-13 20:18:54
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Skoro już uznajesz coś takiego ja 'własność' adresów IP, to pewnie ich
    > kradzież [1] też Cię nie zdziwi, prawda?

    "Moje IP" to nie znaczy "IP należące do mnie" tylko
    "IP komputera, na którym aktualnie pracuję". Taki skrót
    myślowy.

    > Abstrahując od tej nieszczęsnej własności, odpowiadam - bo może. Nie
    > słyszałeś nigdy o serwisach, które różnicują prezentowane treści/usługi
    > na podstawie adresu IP?

    To nie ma nic wspólnego z omawianą sprawą.

> [...]
    > danych) siedzibę przedsiębiorstwo, które zarządza [2] klasą adresów do
    > której należy adres pojawiający się jako nntp-posting-host.

    Tak, i to przedsiębiorstwo oferuje dostęp do Internetu w Irlandii,
    jasne.

    > [1]
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,wid,8508457,wiadomo
    sc.html?ticaid=1255f

    ROTFL. A co to ma wspólnego z rzeczą, o której pisałem???
    Autor tego artykułu bez sensu napisał o "kradzieży numerów IP",
    chociaż tak naprawdę chodziło o coś zupełnie innego.

    Piotr

  • 28. Data: 2007-05-13 20:20:11
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 maja 2007 23:54
    > (autor PiotRek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <f22oma$cv6$1@inews.gazeta.pl>):
    > Albo wysyła ze swojego komputera w Polsce. I?

    Przeczytaj cały mój post.

    Piotr

  • 29. Data: 2007-05-13 20:48:11
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    PiotRek wrote:
    > Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości
    >
    > "Moje IP" to nie znaczy "IP należące do mnie" tylko
    > "IP komputera, na którym aktualnie pracuję". Taki skrót
    > myślowy.

    Tyle że, pomijając szczegóły techniczne, adres IP komputera na którym
    aktualnie pracuję może być różny od adresu, który zarejestruje serwer news.

    > To nie ma nic wspólnego z omawianą sprawą.

    Jak to nie? Może korzysta z serwera proxy, bo go z adresem IP jego
    irlandzkiego providera jakiś polski serwis nie przyjmuje?

    > Tak, i to przedsiębiorstwo oferuje dostęp do Internetu w Irlandii,
    > jasne.

    Dostępu do internetu nie, ale adres IP jak najbardziej. Szczególnie gdy
    np. klientowi zależało na zachowaniu tego adresu po wyjeździe. Nawet
    jeżeli masz rację, i wątkotwórca nie jest w Irlandii, to nie ma żadnych
    podstaw żeby twierdzić że jest w Chorzowie.

    Nie ma wspólnego nic. To dygresja była.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 30. Data: 2007-05-14 00:20:06
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Tyle że, pomijając szczegóły techniczne, adres IP komputera na którym
    > aktualnie pracuję może być różny od adresu, który zarejestruje serwer news.

    O tym właśnie pisałem.

    > Jak to nie? Może korzysta z serwera proxy, bo go z adresem IP jego
    > irlandzkiego providera jakiś polski serwis nie przyjmuje?

    Bredzisz, post został wysłany przez Google, które przyjmuje
    wszystko.

    > Nie ma wspólnego nic. To dygresja była.

    http://sport.wp.pl/wiadomosc.html?wid=8860197
    To też dygresja. Tyle warta, co i Twoja.

    Piotr