  • 1. Data: 2007-05-09 17:45:26
    Temat: opłaty karne w bankach - karty kredytowe
    Od: gh <g...@g...com>

    Witam wszystkich!

    niedawno w serwisie money.pl pojawił się bardzo ciekawy artykuł
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/karty;kredytowe;-;oplata;karna;jest;bezprawna,1
    72,0,237996.html
    w którym autor wykazał, że pobieranie przez bank karnych opłat za
    nieterminową spłatę kwoty minimalnej z karty kredytowej jest
    bezprawne. Bank ma w myśl tego artykułu prawo jedynie do odsetek, a
    nie może pobierać obok nich zryczałtowanej opłaty.

    Czy ktoś z Was orientuje się, czy opłaty karne za przekroczenie limitu
    kredytowego karty są zgodne z prawem? mówię o sytuacji, gdy limit
    przekroczono z powodu bezprawnego pobrania przez bank opłaty za
    nieterminową spłatę

    bardzo dziękuję za odpowiedź,
    pozdrawiam!

    gh.

  • 2. Data: 2007-05-09 19:28:29
    Temat: Re: opłaty karne w bankach - karty kredytowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gh" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Moim zdaniem jeśli nawet argumenty eksperta są słuszne, to powinien się
    nimi zająć ktoś centralnie (Rzecznik Konsumentów czy inny organ), a nie
    poszczególni klienci. Wykazanie przez klienta bezprawności tego będzie o
    wiele droższe, niż sama opłata.

  • 3. Data: 2007-05-09 19:39:14
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > nimi zająć ktoś centralnie (Rzecznik Konsumentów czy inny organ), a nie
    > poszczególni klienci. Wykazanie przez klienta bezprawności tego będzie o

    dlaczego droższe? jeśli ktoś nie będzie potrzebował prawnika...
    sprawy w SOKIK nadal są chyba zwolnione od opłaty

    KG

  • 4. Data: 2007-05-09 23:05:50
    Od: gh <g...@g...com>

    On 9 Maj, 21:28, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nimi zająć ktoś centralnie (Rzecznik Konsumentów czy inny organ), a nie
    > poszczególni klienci. Wykazanie przez klienta bezprawności tego będzie o

    otóż nie do końca...

    w sieci znalazłem "gotowca" - pismo do banku z żądaniem zwrotu
    naliczonych opłat z uzasadnieniem
    http://www.kuradomowa.com/finanse/karta_kredytowa_ja
    k_odzyskac_oplate_za_nieterminowa_splate.shtml

    podobno banki, świadome bezprawności naliczania tych opłat zwracają je
    bez dyskusji jak tylko klient się o to upomni, bo wiedzą że w sądzie
    lub przed arbitrem bankowym stoją na straconej pozycji. Wystarczy
    wysłać do banku pismo o takiej lub podobnej treści i nie ma problemów
    ze zwrotem.

    Nie w tym jednak rzecz - wracam do mojego pierwotnego pytania: czy
    bank może naliczać karę za przekroczenie limitu kredytowego, w
    sytuacji gdy limit ten został przekroczony z powodu bezprawnego
    naliczenia opłaty za nieterminową spłatę kwoty minimalnej?

  • 5. Data: 2007-05-10 22:02:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gh" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    > sytuacji gdy limit ten został przekroczony z powodu bezprawnego
    > naliczenia opłaty za nieterminową spłatę kwoty minimalnej?

    Na tak postawione pytanie jedyna możliwa odpowiedź, to że nie mają prawa.
    Skoro bezprawnie obciążają konto, to dziwnym by było, jakby nie powodowało
    to dalszej bezprawności naliczania kar wynikających bezpośrednio z tej
    czynności.