  • 1. Data: 2007-05-09 14:08:46
    Temat: prowo zamowien publicznych - lista firm ktore nie moga uczestniczyc w przetragach
    Od: "KB Slask" <m...@w...pl>

    Mam pytanie z zakresu prawa zamowien publicznych

    czy jesli firma ktora wykonuje zamowienie publiczne zlamie warunki umowy i
    np. odstapi od wykonania przedmiotu zamowienia , w zwiazku z tym ponosci
    np. kare zgodnie z umowa ktora placi .

    czy dodatkowo jako kara trafia na liste firm ktore nie moga w przyszlosci
    stratowac w przetrgach pubicznych ? czy istnieje tak lista?

  • 2. Data: 2007-05-09 14:42:52
    Od: "KB Slask" <m...@w...pl>

    Użytkownik "KB Slask" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > czy dodatkowo jako kara trafia na liste firm ktore nie moga w przyszlosci
    > stratowac w przetrgach pubicznych ? czy istnieje tak lista?
    znalazlem tylko par 24 w ustawie ze wyklucza sie wykonawcow ktorzy w
    ostatnich 3 latach nie wykonali zamowienia lub nie wykonali go nalezycie

    ale czy jest "czarna lista" ?

  • 3. Data: 2007-05-09 16:07:16
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    > ale czy jest "czarna lista" ?

    KRK dla podmiotów zbiorowych?
    pozdr
    smiechu

  • 4. Data: 2007-05-10 05:52:59
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 May 2007 18:07:16 +0200, smiechu napisał(a):

    > KRK dla podmiotów zbiorowych?

    Należałoby jeszcze zaznaczyć, że do KRK dotyczy tylko podmiotów, wobec
    których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, a to ciut węższy
    zbiór, wręcz zdaje się pusty ;)

    A co do meritum, "czarnej listy" brak. Były głosy za powstaniem czegoś
    takiego, aczkolwiek poważniej zdaje się brano pod uwagę jedynie opcję
    "białej listy", która problemu art. 24 ust. 1 pkt 1 specjalnie nie
    rozwiązuje.

    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 5. Data: 2007-05-10 07:30:56
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    KB Slask wrote:

> [...]
    >
    > czy dodatkowo jako kara trafia na liste firm ktore nie moga w przyszlosci
    > stratowac w przetrgach pubicznych ? czy istnieje tak lista?

    Nie ma takiej listy
    ale!
    Zgodnie z art.44 pzp wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu
    warunków.
    Warunki udziału określa art. 22 w tym konkretnym przykładzie wazny
    jest ust.1 pkt.4
    Art.24 określa przesłanki wykluczenia.

    Reasumując.
    Zapłacenie kary umownej nie koniecznie musi zamykac sprawę naprawienia
    szkody wskutek niewykonania zamówienia. A jeśli szkoda nie została
    naprawiona ostatecznie to przystepując do kolejnych zamówień i
    składając oświadczenie o spełnianiu warunków (nie podlegam wykluczeniu
    na podst. art. 24.1.1) - poświadczasz nieprawdę a to już jest chyba
    karalne.

    --
    Pozdrawiam AdamS