    From: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomówienie? zniesławienie?
    Date: Tue, 30 Apr 2002 16:47:51 +0200

    news:1ece.000006bd.3ccea65b@newsgate.onet.pl...

    > Ponieważ bez oficjalnego zawiadomienia prokuratura nie zrobi nic
    (mimo, że
    > powinna) należy złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa (do
    prokuratury
    > rejonowej).

    > Zależy w jakim kontekście te nazwiska zostały wymienione.
    > Jeśli autor zawiadomienia opisał np. stan faktyczny który w ocenie
    prokuratora
    > nie jest spenalizowany w ustawie karnej, to pod art. 234 kk to nie
    podpada.
    > Jeśli natomiast autor zawiadomienia przedstawił zmyśloną historyjkę -
> [...]

    OK - sytuacja taka - ktoś zamieścił ogłoszenie "erotyczne" i podał dane
    osobowe dyrektorki. Dyrekcja złożyła zawiadomienie o przestępstwie i w
    nim wymieniła nazwiska osób, które uważa za podejrzane o dokonanie tego
    czynu. Jeśli moje nazwisko znajduje się wśród tych nazwisk, to podpada
    czy nie pod 234?

    No i jeszcze jedno pytanie - co grozi osobie, która zamieściła to
    ogłoszenie jak zostanie jej to udowodnione? Jaki to artykuł?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana