  • 71. Data: 2015-05-16 12:05:58
    Temat: Re: pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-05-15 o 10:34, Liwiusz pisze:

    > Jest zgłoszenie poszkodowanego, jest lub będzie pytanie do rzekomego
    > sprawcy, no i tu wracamy do początkowego punktu dyskusji - jeśli rzekomy
    > sprawca nie współpracuje, a ze zgłoszenia nie wynika, że zdarzenie nie
    > mogło zajść, to odszkodowanie należy wypłacić.

    Nie wiem,skąd taka wykładnia. Oczywiście, jeśli poszkodowany udowodni
    winę kierującego pojazdem, to brak współpracy jego właściciela
    niestanowi przeszkody w wypłacie. Ale sam brak dowodów wykluczających,
    to za mało.

    > Dlaczego nie ma? Poszkodowany pojazd pokaże, można wycyrklować, czy
    > uszkodzenie pasuje do takiego spowodowanego samochodem sprawcy nawet bez
    > jego oglądania.

    To nadal nie będą oględziny OBU pojazdów, tylko jednego.

  • 72. Data: 2015-05-16 12:07:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > winę kierującego pojazdem, to brak współpracy jego właściciela
    > niestanowi przeszkody w wypłacie. Ale sam brak dowodów wykluczających,

    Jest dowód w postaci oświadczenia poszkodowanego.

    > To nadal nie będą oględziny OBU pojazdów, tylko jednego.

    Fakt.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2015-05-16 12:08:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-05-15 o 10:36, Liwiusz pisze:

    > Jeśli dla kogoś mail nie jest formą kontaktu, to go nie podaje w
    > umowach, proste. Oczywistym jest zawsze, że jak kontrahenci podają sobie
    > w umowach maile do kontaktu, to są one obowiązujące i oświadczenia
    > przesyłane w ten sposób są poprawne.

    Ale on może z różnych powodów nie odczytać w ciągu 7 dni tej wiadomości.
    Już pisałem, że minimum, to potwierdzenie odczytania. Inaczej takie
    domniemanie z braku odpowiedzi jest wyssane z palca.

  • 74. Data: 2015-05-16 12:09:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale on może z różnych powodów nie odczytać w ciągu 7 dni tej wiadomości.
    > Już pisałem, że minimum, to potwierdzenie odczytania. Inaczej takie
    > domniemanie z braku odpowiedzi jest wyssane z palca.

    Nie ma to znaczenia, jak już pisałem - to ubezpieczyciel wypłaca swoje
    pieniądze i on decyduje kiedy uzna się za przekonanym o swojej
    odpowiedzialności. Jeśli okaże się, że wypłacił niesłusznie, najwyżej
    będzie miał regres do poszkodowanego. Nie jest to problem ubezpieczonego.

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2015-05-16 12:13:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Inaczej takie domniemanie z braku odpowiedzi jest wyssane z palca.

    Robert, na tym właśnie polega domniemanie, że się coś zakłada bez dowodu.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2015-05-16 12:16:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-05-15 o 12:09, Liwiusz pisze:

> [...]
    > odpowiedzialności. Jeśli okaże się, że wypłacił niesłusznie, najwyżej
    > będzie miał regres do poszkodowanego. Nie jest to problem ubezpieczonego.

    A zniżki?

  • 77. Data: 2015-05-16 12:22:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A zniżki?

    Co zniżki? Celem obowiązkowych ubezpieczeń jest zapewnienie szybkiej
    wypłaty odszkodowań poszkodowanym, a nie kolekcjonowanie zniżek przez
    ubezpieczonych.

    IMHO w przypadku takiego fraudu zniżki są do obrony, niemniej jednak
    jest to marginalny, jeśli nawet nie nieistotny temat z powodu jw.

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2015-05-16 14:15:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-05-15 o 12:22, Liwiusz pisze:

> [...]
    > IMHO w przypadku takiego fraudu zniżki są do obrony, niemniej jednak
    > jest to marginalny, jeśli nawet nie nieistotny temat z powodu jw.

    Napisałeś, że to pieniądze ubezpieczyciela i ubezpieczonemu nic do tego
    :-) O to mi chodzi.

  • 79. Data: 2015-05-16 21:07:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Napisałeś, że to pieniądze ubezpieczyciela i ubezpieczonemu nic do tego
    > :-) O to mi chodzi.

    Bo tak jest. Ubezpieczony nie może zabronić ubezpieczycielowi wypłacić
    odszkodowania.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2015-05-17 03:11:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-05-15 o 21:07, Liwiusz pisze:

    > Bo tak jest. Ubezpieczony nie może zabronić ubezpieczycielowi wypłacić
    > odszkodowania.

    Prześledziłem kodeks cywilny i ustawę o obowiązkowych ubezpieczeniach,
    ale nigdzie nie znalazłem ani nakazu uprzedniego uznania przez
    ubezpieczonego roszczenia, ani stwierdzenia przeciwnego. Ubezpieczyciel
    ma wypłacić odszkodowanie w granicach odpowiedzialności cywilnej
    ubezpieczonego. Jeśli ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie za coś, czego
    ubezpieczony nie uznaje, no to nie jest to wypłata odszkodowania, tylko
    darowizna. Sam się zastanawiam, jak to powinno być. Bo jeśli przyjąć,ze
    ubezpieczyciel może sobie sam podejmować tu decyzje, to czemu
    ubezpieczony ma tracić zniżki?