    Date: Sun, 17 May 2015 03:11:59 +0200
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
    <mj1mne$eck$1@node1.news.atman.pl> <mj6vcb$jj7$1@usenet.news.interia.pl>
    <mj6veb$jof$1@usenet.news.interia.pl> <mj6vhp$18p$4@node1.news.atman.pl>
    <5557170b$0$27522$65785112@news.neostrada.pl>
    <mj751i$1o1$2@node2.news.atman.pl>
    <55571901$0$27522$65785112@news.neostrada.pl>
    <mj75pb$2fm$1@node2.news.atman.pl>
    <555734f5$0$8389$65785112@news.neostrada.pl>
    <mj84hp$2fu$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 16-05-15 o 21:07, Liwiusz pisze:

    > Bo tak jest. Ubezpieczony nie może zabronić ubezpieczycielowi wypłacić
    > odszkodowania.

    Prześledziłem kodeks cywilny i ustawę o obowiązkowych ubezpieczeniach,
    ale nigdzie nie znalazłem ani nakazu uprzedniego uznania przez
    ubezpieczonego roszczenia, ani stwierdzenia przeciwnego. Ubezpieczyciel
    ma wypłacić odszkodowanie w granicach odpowiedzialności cywilnej
    ubezpieczonego. Jeśli ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie za coś, czego
    ubezpieczony nie uznaje, no to nie jest to wypłata odszkodowania, tylko
    darowizna. Sam się zastanawiam, jak to powinno być. Bo jeśli przyjąć,ze
    ubezpieczyciel może sobie sam podejmować tu decyzje, to czemu
    ubezpieczony ma tracić zniżki?