  • 21. Data: 2004-11-20 13:16:13
    Temat: Re: polkomtel i 3 złote:)
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2004 23:19:27 +0100, Pawcio naskrobał(a):

    > Witam!
    > Mam pewien problem który chiałem tu przytoczyc i poznać Waszą opinię w tej sprawie.
    > Posiadam telefon abonamentowy w PlusGSM.
    > Za wrzesień otrzymałem rachunek- do zapłaty 67zł 10 grKwotę uregulowałem terminowo.
    > Za październik przyszedł nowy rachunek, na fakturze niby wszystko OK, za to na
    osobnej kartce
    > ( w tytule której znalazło się słowo faktura) ale która nią nie jest (jest to
    rozliczenie) znalazła się informacja
    > że za zeszły miesiąc wpłynęło im 64.10 zł.Nieco zdziwiony zadzwoniłem do obsługi
    klienta, powiedziałm im że posiadam
    > odcinek z poczty potwierdzający że uiściłem kwotę prawidłową.Kazali składać
    reklamację faksem.Więc w punkcie plus wysłałem
    > im faks wyjaśniający całą sprawę, razem z kserem odcinka z poczty.Kilka dni temu
    zadzwoniło do mnie jakieś babsko z Plusa, powiedziało że niby na odcinku
    > z poczty widzi że zapłaciłem, ale do nich nie wpłynęło i że mam pobiegać po poczcie
    i tą sprawę wyjaśnić.
    > I teraz jak ja mam się zachować zakładająć że naprawdę nie chce mi się użerać z
    pocztą, a tym bardziej nie chce płacić 3 złotych ekstra do następnej faktury.
    > WIem że jako dłużnik mam obowiązek dochować szczególnej staranności w wyjaśnieniu
    tej kwestii, ale gdzie są granice?
    > Jak sądzicie czy MUSZĘ iść na tą pocztę i się użerać z urzędnikami, czy mogę sobie
    spokojnie czekać aż się plusowi zechce wytoczyć mi sprawę , i potem spokojnie iść do
    sądu pokazać kwitek, że zapłaciłem co miałem zapłacić i mieć wszystko w nosie?

    wygląda to tak:

    1. Ty masz dowód że wpłaciłeś _za pośrednictwem_ poczty polskiej całą
    kwotę.
    2. Polkomtel nie otrzymał całej kwoty czego dowodem w sądzie będzie wydruk
    bankowy z konta.
    3. Sąd nakaże ci zapłatę i obciązy kosztami procesu a ty masz regres do
    poczty polskiej na 3zł + odszkodowanie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 22. Data: 2004-11-20 13:34:16
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cnnbka$7kr$2@inews.gazeta.pl...

    > Wirtualna, co Ty ***** wiesz o telekomunikacji
    > :-)

    http://liwiusz.republika.pl/polkomtel/skany/komornik
    -zajecie.jpg
    ;-)

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 23. Data: 2004-11-20 13:46:09
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cnnb1t$5u8$1@inews.gazeta.pl...

    > § 13
    >
    > Sposób płatności
    >
    > 1. Abonent zobowiązuje się do zapłaty rachunku telefonicznego w
    > terminie do 14 dni od daty wystawienia rachunku na wskazany w rachunku
    > telefonicznym rachunek bankowy POLKOMTEL.
    > 2. Za dzień zapłaty rachunku telefonicznego uważa się dzień wpływu
    > należności na rachunek bankowy POLKOMTEL, wpłaty należności do kasy
    > POLKOMTEL lub kasy wyznaczonych punktów sprzedaży.

    http://liwiusz.republika.pl/polkomtel/msr_mozna_bylo
    .html
    (strona 4 od początku - pierwszy akpit)

    drugi link, to jak dla mnie oświadczenie operatora kierowane do ogółu -
    powołałbym się na 384 i 385kc.
    http://www.bok.plusgsm.pl/cgi-bin/rightnow.cfg/php/e
    nduser/std_adp.php?p_sid
    =rA8n8-qh&p_lva=&p_faqid=576&p_created=1035887071&p_
    sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc
    29ydD0mcF9yb3dfY250PTQ3JnBfc2VhcmNoX3RleHQ9Zm9ybXkgc
    LNhdG5vtmNpJnBfc2VhcmNoX
    3R5cGU9NCZwX3Byb2RfbHZsMT1_YW55fiZwX3Byb2RfbHZsMj1_Y
    W55fiZwX3NvcnRfYnk9ZGZsd
    CZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

    > Pocztowa usługa wpłaty na rachunek bankowy nie jest usługą powszechna. O
    > ile dobrze pamiętam, prawo do reklamacji takiej usługi ma tylko
    > zleceniodawca.

    > A sprawiedliwość można znaleźć w encyklopedii...
    zdaniem większości na pl.misc.telefonia.gsm - w google ;)

    > Dla mnie jest to po prostu pieniactwo. Ale Ty wiesz więcej.
    A dla mnie polkomtel po prostu nie chce ruszyć d**y tylko twierdzi, ze nie
    dotarło - nie jest skory również do przeprowadzenia jakiegokolwiek dowodu -
    niech prześle ksero wyciągu ze swojego rachunku bankowego - to ok - a ty
    chciałbyś, aby konsument przedsiębiorcy wierzył na słowo....

    p.
    W,

  • 24. Data: 2004-11-20 15:22:21
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-11-19 23:19 :

> [...]
    klienta, powiedziałm im że posiadam
    >odcinek z poczty potwierdzający że uiściłem kwotę prawidłową.

    Miałem podobną sytuację. Dokonywałem przelewu w banku. Po jakimś czasie
    przychodzi od Commercial Union (odbiorcy) pismo, że jest 2 zł za mało.
    Sprawdzam kwitek - kwota się zgadza (blankiet był wypisany przez CU,
    więc pomylić się nie mogłem). W banku okazało się (wyciąg z konta), że
    to kasjerka się pomyliła i przelew był o 2 zł za niski. Musiałem
    dopłacić te 2 zł (bo rzeczywiście z konta poszła mniejsza kwota).
    Kasjerka zadeklarowała (ustnie), że w razie problemów bank pokryje
    wszelkie moje koszty wynikłe z tej pomyłki. Na szczęście CU uznał moje
    wyjaśnienia, ale to firma trochę bliższa klientowi niż PlusGSM.
    Proponuję, żebyś wyjaśnił na poczcie, bo to ona zawiniła - "okradła"
    Ciebie (nie Plusa) z 3 zł.
    Drugą sytuację miałem podobną, ale kasjerka jeszcze tego samego dnia się
    zorientowała i zadzwoniła do mnie, że się pomyliła i żebym przyszedł.
    - Szwejk

    PS. W obu przypadkach chodzi o "prywatyzowany" ostatnio bardzo duży bank.

  • 25. Data: 2004-11-20 16:34:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Wirtualna napisał:

    > http://liwiusz.republika.pl/polkomtel/msr_mozna_bylo
    .html
    > (strona 4 od początku - pierwszy akpit)

    Chyba razczej str.5 i piąty akapit ;-)

    Sądzisz, że Zakład Gazowniczy (czy jak się to nadal nazywa) jezeli
    wystawia mi rachunki z adnotacja "płatne przez PP", weźmie
    odpowiedzialność za to, że wpłata nie doszła?

    > drugi link, to jak dla mnie oświadczenie operatora kierowane do ogółu -
    > powołałbym się na 384 i 385kc.
    > http://www.bok.plusgsm.pl/cgi-bin/rightnow.cfg/php/e
    nduser/std_adp.php?p_sid

    jakbys ten link przysłała w zjadliwej postaci.... http://tinyurl.com na
    przykład...

    > zdaniem większości na pl.misc.telefonia.gsm - w google ;)

    Tam to dzieci od logosów i melodyjek.... One wszystko wyguglaja :-)

> [...]
    > niech prześle ksero wyciągu ze swojego rachunku bankowego - to ok - a ty
    > chciałbyś, aby konsument przedsiębiorcy wierzył na słowo....

    Nie. Ja znam zarówno teorię, jak i praktykę. I wiem, ze o wiele bardziej
    prawdopodobne jest to, że niedysponentka PP pomyliła sie w przepisywaniu
    z kwitka do programu, niż to, że duży klient banku z masowymi
    płatnościami coś przegapił.

    A tak przy okazji - widziałaś kiedyś, jak wygląda wyciąg bankowy u
    takich klientów? :-)

    Cięzko Ci będzie w życiu.... Na jednym wygranym procesie daleko nie
    zajedziesz.

    M.

  • 26. Data: 2004-11-20 18:06:58
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cnnrlr$8up$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > prawdopodobne jest to, że niedysponentka PP pomyliła sie w przepisywaniu
    > z kwitka do programu, niż to, że duży klient banku z masowymi

    Nie twierdze, że to Polkomtel nawalił, nie twierdze, że mniej prawdopodobnym
    jest, by to na poczcie się kasjerka rąbnęła - twierdzę, że nie ma podstaw,
    by przerzucać na konsumenta ciężar wyjaśnienia sprawy - ten wykazał się
    dobrą wolą, przesłał dokument uprawdopodobniający prawidłową wpłatę -
    Polkomtel nie zrobił nic - i w tym tkwi problem - dla Polkomtel zbyt dużym
    kosztem jest zdobycie stosownego dokumentu, że wpłata jest w nieprawidłowej
    wysokości, jakiekolwiek oświadczenie banku - nic. Po prostu zadzwonili.
    Nawet nie ma stanowiska na piśmie. Moim zdaniem, to Polkomtel wywodzi skutki
    prawne z faktu wpłacenia 3pln mniej - do bólu będę przywoływał szatańską
    cyfrę. Poza tym zwracam uwagę na 485 kapcia. Nie wystarczy oświadczenie
    strony - nie widzę więc także podstaw, żeby to konsument musiał jako jedyny
    ponosić koszty wyjaśniania sprawy.

    > A tak przy okazji - widziałaś kiedyś, jak wygląda wyciąg bankowy u
    > takich klientów? :-)
    nie wiem - moze mnie uswiadom

    > Cięzko Ci będzie w życiu.... Na jednym wygranym procesie daleko nie
    > zajedziesz.

    masz racje - Polkomtel w SOKiK to także przypadek.

    p.
    W,

  • 27. Data: 2004-11-20 18:37:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

> [...]

    > wysokości, jakiekolwiek oświadczenie banku - nic. Po prostu zadzwonili.

    Tu się zgadzam

> [...]
    > strony - nie widzę więc także podstaw, żeby to konsument musiał jako jedyny

    Wiesz, ja nie z branzy :-) KPC czy KC? A i w jednym i w drugim nic mi
    nie pasuje.

    > nie wiem - moze mnie uswiadom

    Istnieje jedynie w formie elektronicznej, a bank z klientem rozliczają
    się globalnie. WIęc wydruk takiego dokumentu mozna sobie.... Zresztą,
    chyba magiczna wiara w dokument z pieczątka juz powoli ginie w narodzie?

    > masz racje - Polkomtel w SOKiK to także przypadek.

    Możesz cos wiecej?

    M.

  • 28. Data: 2004-11-20 19:00:29
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cno2sh$6ao$1@inews.gazeta.pl...
    > Wiesz, ja nie z branzy :-) KPC czy KC? A i w jednym i w drugim nic mi
    > nie pasuje.
    485 to wykaz dokumentów, stanowiących podstawę roszczenia o zapłatę -
    polkomtel nie ma zamiaru nawet przedstawić swojego stanowiska w sprawie a co
    dopiero któryś z przewidzianych dokumentów, wymaganych przez sąd do wydania
    nakazu zapłaty.

    > Istnieje jedynie w formie elektronicznej, a bank z klientem rozliczają
    > się globalnie. WIęc wydruk takiego dokumentu mozna sobie.... Zresztą,
    > chyba magiczna wiara w dokument z pieczątka juz powoli ginie w narodzie?
    ale tu nie chodzi o wiarę, tylko o zasadę - uważasz że Polkomtel stwierdzają
    idź se kliencie i wyjaśniaj, jest wporządku - dlaczego polkomtel sam sprawy
    nie ruszy np. przesyłając pismo:
    Szanowni Państwo,

    W przypadku przedmiotowej wpłaty, na rachunek Polkomtel wpłynęło dnia xxx
    tyle to a tyle złotych. W załączeniu przesyłamy poświadczony przez bank
    wyciąg z historii transakcji.
    Zgodnie z regulaminem świadczenia usług paragraf, ustęp uważa się wpłynięcie
    kwoty na rachunek bla bla bla.

    I było by ok. A stanowisko typu gwóźć nas to obchodzi, idź se pan załatwiaj,
    traktuję w ten sam sposób.

    Tu chodzi o podejście do sprawy - Polkomtel zmienia regulamin świadczenia
    usług, po czym informuje Abonentów, że zmiana regulaminu nie uprawnia do
    wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych bez ponoszenia
    kary umownej. Wprowadza jawnie w błąd. Podobnie w przypadku zmiany cennika.
    Przy wprowadzaniu MSR nie jednemu abonentowi Polkomtel przywalił kary - i
    mówie to z pełną odpowiedzialnością, gdyż akta spraw leżą na pl. Powstańców
    Warszawy 1

    > Możesz cos wiecej?
    SOKiK uznał postanowienie regulaminu świadczenia usług Polkomtel za
    niedozwoloną klauzulę umowną i zakazał jej stosowania. Nie wiem, czy wyrok
    się już uprawomocnił, czy Polkomtel zdecydował się na apelację, gdyż o dziwo
    nic pocztą nie przychodzi - a w trakcie zmieniałem adres do doręczeń i to
    chyba w sekretariacie SOKiKu umknęło...

    Zaskarżona klauzula w brzmieniu:
    "W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, kwota podlegająca zwrotowi
    zostanie zaliczona na poczet bierzących lub przyszłych zobowiązań abonenta"

    Amc 63/02/P (o ile dobrze pamiętam)

    p.
    W,

  • 29. Data: 2004-11-20 19:14:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

> [...]

    > dopiero któryś z przewidzianych dokumentów, wymaganych przez sąd do wydania

    Czyli KPC. Wiesz, przyznałem juz się, że nie jestem prawnikiem, ale tryb
    postepowania przed sądem nieco sie różni od trybu wyjaśniania
    niezgodności w rozrachunkach.

    Z drugiej strony - owszem, mogłby (niekoniecznie powinien). Ale obawiam
    się, że przyniosło by to negatywny skutek tych, których tu bronimy.
    Zwiekszenie kosztów obsługi administracyjnej, prawnej, itp.

    Z kolejnej strony - brałem udział w paru procesach z udziałem
    największej spółki telekomunikacyjnej i zarówno poziom przygotowania
    dokumetnów, jak i merytoryczny pełnomocników wołał o pomste do nieba. I
    oczywistym jest, że te procesy wspomniana spółka przerżnęła, w zasadzie
    na własną prośbę. Inna sprawa - nie działy sie one w Warszawie, a na
    tzw. głębokiej prowincji.

> [...]
    > kwoty na rachunek bla bla bla.
    >
    > I było by ok. A stanowisko typu gwóźć nas to obchodzi, idź se pan załatwiaj,

    ale do reklamacji na poczcie takie kwitki nie są potrzebne. Poza tym
    zauważ, że wystosowanie listu poleconego tej treści przewyższa wartość
    należności kilkukrotnie.

> [...]
    > mówie to z pełną odpowiedzialnością, gdyż akta spraw leżą na pl. Powstańców

    Wiem ;-) Parę z nich mam na oku.

> [...]
    > zostanie zaliczona na poczet bierzących lub przyszłych zobowiązań abonenta"

    czyli niezgodnie z KC. Wspomniana spółka juz poprawiła (też po paru
    procesach). Nie dopuscili sprawy do UOKiKu. Maja lepszych prawników?
    :-)

    M.

  • 30. Data: 2004-11-20 22:40:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie ruszy np. przesyłając pismo:
    > Szanowni Państwo,
    > W przypadku przedmiotowej wpłaty, na rachunek Polkomtel wpłynęło dnia

    Albo masz coś ze wzrokiem albo czytać nie umiesz. Cytuję z posta
    inicjującego wątek:

[...]

    Czego ty jeszcze chcesz? Napisali ile i kiedy wpłynęło, wykazali
    niedopłatę i czekają na uzupełnienie zapłaty. Teraz piłka jest po stronie
    klienta, który powinien wyjaśnić na poczcie dlaczego przekazała
    Polkomtelowi mniej niż on wpłacił. Całe to twoje bicie piany JEST
    KOMPLETNIE BEZ SENSU.

    Alek