  • 11. Data: 2004-11-20 11:15:07
    Temat: Re: polkomtel i 3 złote:)
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:cnmurh$ecr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy mógłbyś/mogłabyś mi podesłać Te formularze ?
    > Jak dobrze pójdzie, to chciałbym Polkomtelowi wytoczyć sprawe o
    > zadośćuczynienie za bezprawne przekazanie moich danych osobowych firmie
    > windykacyjnej .
    > Było troche o tym w wątku "Widnykacja nienależnej faktury" z 10 listopada.
    www.ms.gov.pl

    tam są

    pozdr.
    W,

  • 12. Data: 2004-11-20 11:16:43
    Od: "Pawcio" <1...@w...spamowcow>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kasie i miałbyś ich pokwitowanie to mógłbyś o sprawie zapomnieć. Ale
    > wpłaty dokonałeś za pośrednictwem Poczty i to ona prawdopodobnie popełniła
    > błąd więc tam musisz składać reklamację.
    > Twoje lenistwo i awersja do Poczty nie mają nic do rzeczy. Skoro poszedłeś
    > tam zlecić przekaz pieniędzy to tam musisz składać reklamację źle
    > wykonanej usługi. Dziwne, że reklamację w Polkomtelu chciało ci się
    > składać a na Poczcie już nie. O co ci chodzi?
    > Jeśli już koniecznie chcesz się z kimś boksować to najpierw zastanów się

    No przynajmniej pytanie zadałeś ze zrozumieniem, i chociaż odpowiedź znajduje sie w
    moich poprzednich postach już spieszę z wyjaśnieniem.
    Równie mocno nie chciało mi sie składać reklamacji w polkomtelu jak iść na pocztę,
    ale punkt plusa mam bliżej, to raz;
    dwa: nie chcę się z nikim boksować, ale chcę być bezpieczny gdyby ktoś zaczął
    boksować mnie;
    trzy: oczywiście zdaję sobie sprawę że to prawdopodobnie poczta popełniła błąd, tak
    samo jak racjonalny pracownik polkomtela zdaje sobie sprawę z tego samego, gdyż ma
    na to dowody równie mocne jak ja
    cztery: teraz powstaje pytanie komu powinno zależeć bardziej na wyjaśnieniu sprawy,
    usługodawcy czy dłużnikowi.Ja jestem dłużnikiem , polkomtel usługodawcą.Odpowiedź w
    świetle zasad zawartch w KC (imho)jest raczej jednoznaczna-dłużnik powinien dochować
    większej staranności od wierzyciela.Więc dlatego to ja musiałem leciec do
    polkomtela i składać reklamację, a nie ograniczyć się do wyjaśnienia telefonicznego
    że się nie zgadzam z ich fakturą, i czekania aż ktoś przyjdzie żebym mu raczył
    udowodnić dlaczego tak uważam.Dlatego więc ruszyłem 4 litery i pospieszyłem
    wyjaśniać wierzycielowi(polkomtelowi) za pomocą reklamacji, że zapłaciłem.Oczywiście
    swoje twierdzenia poparłem dowodem, tzn załącznikiem w postaci odcinka z poczty.
    Czy to wystarczy żeby uznać ze dochowałem należytej staranności?I właściwie jak mam
    traktować odpowiedź TELEFONICZNĄ na moja PISEMNĄ reklamację,bo nawet nie mam dowodu
    , gdybym naprawde poszedł na pocztę, że polkomtel czegoś ode mnie oczekuje i że
    naprawde do nich nalezna kwota nie wpłynęła(poza wspomnianą wcześniej notatką w
    rozliczeniu, która może być uznana na poczcie jako zwykła pomyłka.Oczywistym jest ze
    poczta odesle mnie do plusa, a gdy powiem ze gadałem z nimi przez telefon i
    powiedzieli ze nic do nich nie wpłynęło, poczta mnie wysmieje).
    pięć: ze względu na niewielką kwotę uznałem ten przypadek za ciekawy i niegroźny pod
    względem prawnym i dlatego przyszedłem z tym na tą grupę, gdyż w wyniku naszej
    dyskusji ktoś w przyszłości przeszukując google może znaleść pomoc w przypadkach
    większej wagi.
    Mam nadzieje że teraz rozumiesz po części czym się kieruję i o co mi chodzi.Napewno
    nie o pieniactwo sądowe, ale gdyby jednak do tego doszło, to poniósłbym koszty
    raczej niewielkie więc ewentualnie mogę sobie na to pozwolić, jeśli nie zabierze mi
    to zbyt dużo czasu i wysiłku, również finansowego związanego z wynajmowaniem
    adwokata itd, gdyż jak wszyscy wiemy cenniki to oni mają zabójcze ( w wyniku wg mnie
    nieuczciwych rozwiązań organizacyjnych ale to już temat na inny wątek).

  • 13. Data: 2004-11-20 11:18:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Wirtualna napisał:

    > Użytkownik "Pawcio" <1...@w...spamowcow> napisał w
    > wiadomości news:cnlrog$akc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > dochowałeś należytej staranności, gdyż:
    >
    > 1. Co najważniejsze - zapłaciłeś

    poczcie polskiej
    > 2. To operator ma udowodnić, że było inaczej

    zapis w księgach rachunkowych + dokumentach banku obsługującego operatora

    > 3. Tu uprawdopodobniłeś, że było tak jak mówisz

    ??? W jaki sposób?

    > 4. Operator nie ma prawa przerzucania na ciebie obowiązku wyjaśniania
    > sprawy - art.6kc jest bezlitosny!

    Z tego wynika, że operator sprawę juz wyjaśnił.

    > 5. Nie dyskutuj z konsultantami - pisz reklamacje i składaj za
    > potwierdzeniem odbioru z datą i pieczątką w salonach plusa. Odpowiedź masz
    > na piśmie, więc byle czego tak chętnie nie napiszą.

    Przeczytaj sobie najpierw, co oznacza słowo REKLAMACJA w przypadku usług
    telekomunikacyjnych

> [...]
    > w tym już pewne doświadczenie) - dołączysz informacyjnie do odwołania od
    > reklamacji z adnotacją, że jeśli nie uznają ci reklamacji, chętnie powództwo
    > złożysz i odżałujesz nawet te 30 pln na znaczki opłaty sądowej.
    >
    > to powinno załatwić sprawe i Polkomtel raczej powinien uznać - jeśli nie,
    > śmiało wytaczaj mu powództwo o ustalenie stanu faktycznego. Na rozprawe
    > zapewne nie będziesz musiał przyjeżdzać, poza tym mozna zaangażować w sprawe
    > prawnika z federacji konsumentów, który na rozprawę pójdzie za ciebie.

    Bomba.... I dzięi takim jak Ty ludzie psioczą na tzw. wymiar
    sprawiedliwości. I szukają sprawiedliwości w encyklopedii.

    M.

  • 14. Data: 2004-11-20 11:30:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Pawcio napisał:

> [...]
    > zapłaciłem.Oczywiście swoje twierdzenia poparłem dowodem, tzn
    > załącznikiem w postaci odcinka z poczty. Czy to wystarczy żeby uznać

    Moim zdaniem nie, gdyż wierzyciel powiadomił Cie, że nie wpłynęła pełana
    kwota należności. A to Ty wybrałeś PP jako pośrednika przy regulowaniu
    swojego zadłużenia, więc na Tobie spoczywa obowiązek wyjasnienia sprawy
    w PP.

> [...]
    > mnie oczekuje i że naprawde do nich nalezna kwota nie wpłynęła(poza
    > wspomnianą wcześniej notatką w rozliczeniu, która może być uznana na

    To nie była reklamacja. Reklamacje składa się w sprawach literalnie
    wymienionych w prawie telekomunikacyjnym.

    Oczywistym jest ze poczta odesle mnie do
    > plusa, a gdy powiem ze gadałem z nimi przez telefon i powiedzieli ze
    > nic do nich nie wpłynęło, poczta mnie wysmieje).

    Nie. Masz prawo złożyć reklamację i PP ma obowiązek Ci pisemnie
    odpowiedzieć. Wtedy takie pisemko wysyłasz doPolkomtela i z Twojej
    strony sprawa jest załatwiona.

    Co innego by było, gdybys zapłacił bezpośrednio operatorowi. Wtedy dowód
    zapłaty jest z punktu widzenia KC wystarczający. Pamiętaj poza tym, że w
    tej chwili pośredników finansowych swiadczących usługi zapłaty masowych
    rachunków sa dziesiatki.

    M.

  • 15. Data: 2004-11-20 11:33:51
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cnn96g$1i$1@inews.gazeta.pl...
    > poczcie polskiej
    słusznie, ale uprawdopodobniłem, że polkomtelowi (przedstawiony odcinek
    pocztowy polkomtelowi) - zobacz jak umowa reguluje sposoby płatności - jest
    poczta!

    > zapis w księgach rachunkowych + dokumentach banku obsługującego operatora
    przeciez polkomtel nie wykazał - a powinien jesli chce cokolwiek rościć. 6kc
    misiu

    > ??? W jaki sposób?
    odcinek pocztowy

    > Z tego wynika, że operator sprawę juz wyjaśnił.
    tak, ale nie przedstawił niczego dłużnikowi - dalej 6kc - nie wystarczy
    oświadczenie

    > Przeczytaj sobie najpierw, co oznacza słowo REKLAMACJA w przypadku usług
    > telekomunikacyjnych
    powiedz mi mój guru więc, jak przeprowadzisz dowód co do stanowiska
    operatora z rozmowy telefonicznej a jak z pisma - co uważasz za lepszy
    dowód:
    - przesłuchanie strony: "Konsultant powiedział coś jakby....."
    - dowód z pisma: "Działając na podstawie.... Polkomtel S.A. oświadcza...."
    nie ograniczaj się do odpowiedzenia na pytanie kto ma rację, lecz na pytanie
    jak problem rozwiązać.

    pełnomocnictwo także można wydać w fomie ustnej - ja jednak będąc
    pełnomocnikiem wolałbym formę pismemną - mimo wszystko jest ważne - podobnie
    reklamacja - można zgłosić telefonicznie etc. tylko jak dowodzić co operator
    oświadczył, skoro nie ma się stanowiska na piśmie? Oświadczenie strony,
    nagrasz rozmowę, będziesz czatował ze świadkiem przy telefonie na rozmowę z
    konsultantem, czy może przesłuchasz pracownika polkomtel w charakterze
    świadka?

    Zanim zaczniesz się przechwalać swoją wszechwiedzą nt. prawa
    telekomunikacyjnego oraz ważności składanych oświadczeń, przejrzyj sobie
    kapcia i zastanów się, co byś ty zrobił we własnej sprawie - dokonanie
    ważnej czynności prawnej to żadna sztuka - w przypadku sytuacji spornej
    sztuką jest dowód, o którym nie masz pojęcia.

    pozdrawiam
    W,

  • 16. Data: 2004-11-20 11:36:10
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cnn96g$1i$1@inews.gazeta.pl...
    > Bomba.... I dzięi takim jak Ty ludzie psioczą na tzw. wymiar
    > sprawiedliwości. I szukają sprawiedliwości w encyklopedii.

    a może nie przez takich jak ja, tylko przez takich jak polkomtel - o tym to
    nie pomyślałeś....
    gratulacje - jeśli uważasz, że należy położyć uszy po sobie i pokornie dać
    się kopać po tyłku - no comments.

    p.
    W,

  • 17. Data: 2004-11-20 11:40:29
    Od: "Pawcio" <1...@w...spamowcow>

> [...]
    > kwota należności. A to Ty wybrałeś PP jako pośrednika przy regulowaniu
    > swojego zadłużenia, więc na Tobie spoczywa obowiązek wyjasnienia sprawy

    No coż mogę napisać tylko c.b.d.u. Nie spojrzałem na to w ten sposób

    > To nie była reklamacja. Reklamacje składa się w sprawach literalnie
    > wymienionych w prawie telekomunikacyjnym.

    To co to było?

    > Oczywistym jest ze poczta odesle mnie do
    >
    > Nie. Masz prawo złożyć reklamację i PP ma obowiązek Ci pisemnie
    > odpowiedzieć. Wtedy takie pisemko wysyłasz doPolkomtela i z Twojej
    > strony sprawa jest załatwiona.

    Czyli sugerujesz żebym napisał iż polkomtel mi napisał że nie wpłynęła dana kwota,
    załączyc do tego ksero odcinka z poczty, złożyć pismo , żądająć potwierdzenia że
    takie pismo złożyłem i czekać na odpowiedź?Do kogo mam pismo kierować?Do naczelnika
    poczty w której dokonałem opłaty?

> [...]
    > zapłaty jest z punktu widzenia KC wystarczający. Pamiętaj poza tym, że w
    > tej chwili pośredników finansowych swiadczących usługi zapłaty masowych

    Sugerujesz żebym nie korzystał więcej z PP?:)DLACZEGO???:))))))))

  • 18. Data: 2004-11-20 11:50:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

> [...]

    > pocztowy polkomtelowi) - zobacz jak umowa reguluje sposoby płatności - jest

    § 13

    Sposób płatności

    1. Abonent zobowiązuje się do zapłaty rachunku telefonicznego w
    terminie do 14 dni od daty wystawienia rachunku na wskazany w rachunku
    telefonicznym rachunek bankowy POLKOMTEL.
    2. Za dzień zapłaty rachunku telefonicznego uważa się dzień wpływu
    należności na rachunek bankowy POLKOMTEL, wpłaty należności do kasy
    POLKOMTEL lub kasy wyznaczonych punktów sprzedaży.

    Pocztowa usługa wpłaty na rachunek bankowy nie jest usługą powszechna. O
    ile dobrze pamiętam, prawo do reklamacji takiej usługi ma tylko
    zleceniodawca.

    [...]
> [...]
    > ważnej czynności prawnej to żadna sztuka - w przypadku sytuacji spornej
    > sztuką jest dowód, o którym nie masz pojęcia.

    A sprawiedliwość można znaleźć w encyklopedii...

    Dla mnie jest to po prostu pieniactwo. Ale Ty wiesz więcej.

    M.

  • 19. Data: 2004-11-20 11:59:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Pawcio napisał:

    > To co to było?

    pismo, odpowiedź, cokolwiek. Nie chcę tu dywagować, bo koleżanka
    Wirtualna znowu sie przyczepi:-)

> [...]
    > pismo , żądająć potwierdzenia że takie pismo złożyłem i czekać na
    > odpowiedź?Do kogo mam pismo kierować?Do naczelnika poczty w której

    Z tego co pamiętam, chyba w dowolnym urzędzie, sa stosowne formularze
    reklamacji. Tylko nie daj sobie zabrać oryginalnego kwitka.

    > Sugerujesz żebym nie korzystał więcej z PP?:)DLACZEGO???:))))))))

    Bo tak! Tym bardziej mając stały dostęp do Internetu.... Są
    przyjemniejsze metody wydawania pieniędzy, niz opłaty pocztowe.

    M.

  • 20. Data: 2004-11-20 12:00:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Wirtualna napisał:

    > gratulacje - jeśli uważasz, że należy położyć uszy po sobie i pokornie dać
    > się kopać po tyłku - no comments.

    Wirtualna, co Ty ***** wiesz o telekomunikacji
    :-)

    M.