  • 1. Data: 2002-05-07 00:08:12
    Temat: policyjna akcja "długi weekend" :)
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.pl>

    tak się zdarzyło, że na długi weekend przejechałem z Wrocławia nad morze i z
    powrotem. Niby nic ale na całej trasie nie spotkałem żadnego oznakowanego
    patrolu, mimo że w tv pokazywali żekomą akcję policji. Z jednej strony
    dobrze ale z drugiej .... i tu sęk. Wyprzedzając Żuka na ogonie pojawił mi
    się szybki samochód trąbiący i świecący standardowymi białymi światłami.
    Zdarza się, fakt tyle, że póżniej kierowca tego samochodu wspaniałomyślnie
    zajechał mi drogę kontrolnie raz zahamował po czym dał porządnie po
    hamulcach pokazując swoją "wyższość". Co by było gdyby doporowadził do
    stłuczki? Miał ktoś podobny wypadek? Co prawda narzeczona zadzoniła na
    policję ale tam się dowiedziała, że nie ma żadnej specjalnej akcji
    policyjnej z okazji powrotów po weekendzie. Nie wiem dobrze czy źle ale nie
    podaliśmy swoich danych, nie dość, że ten przykry incydent to potem jeszcze
    bieganie po komisariatach itd.

    A tak przy okazji jakie ma uprawnienia straż graniczna do kontroli? Bo omało
    co nie zatrzymali by mnie? (znalazł się "szybszy" chętny).

    Stryket

  • 2. Data: 2002-05-07 07:10:15
    Temat: Re: policyjna akcja "długi weekend" :)
    Od: "Tailer" <t...@k...net.pl>

    W strefie przygranicznej ma uprawnienia takie same jak policja.

  • 3. Data: 2002-05-07 07:45:23
    Od: Michał Stępień <p...@w...pl>

    Stryket <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > powrotem. Niby nic ale na całej trasie nie spotkałem żadnego oznakowanego
    > patrolu, mimo że w tv pokazywali żekomą akcję policji. Z jednej strony

    a na czym polega "żekoma" akcja policji?

    --
    * www.dystrybucje.magma-net.pl - sklepik z FreeBSD, QNX i
    z dystrybucjami Linuksa, *4 zł za płytkę !*

  • 4. Data: 2002-05-12 15:17:51
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > póżniej kierowca tego samochodu wspaniałomyślnie
    > zajechał mi drogę kontrolnie raz zahamował po czym dał porządnie po
    > hamulcach pokazując swoją "wyższość".
    > Co by było gdyby doporowadził do stłuczki?

    1. Zajeżdżanie drogi jest wykroczeniem.
    2. Nagłe hamowanie bez powodu jest wykroczeniem.
    3. Brak zachowania odpowiedniego odstępu za pojazdem poprzedzającym jest
    wykroczeniem.
    Jedyny problem:
    Musiałbyś udowodnić, że nie mogłeś zachować odpowiedniego odstępu za tym
    idiotą, gdyż wyprzedzając Twój pojazd zajechał Ci drogę i natychmiast
    ostro hamował. Jeśli ostre hamowanie nastąpiło dopiero po jakimś czasie
    od wyprzedzania, tak, że mogłeś zachować odpowiedni odstęp, to Twoja
    wina. Jak widać sprawa trochę skomplikowana, przydaliby się świadkowie.

    MR