  • 1. Data: 2004-05-24 11:30:38
    Temat: polecony-podpisany przez listonosza-co robic?
    Od: "..." <n...@m...maila>

    Witajcie!
    Mam problem i zupelnie nie wiem co mam w tej sytuacji zrobic. Listonosz
    ktory dostarcza do mnie listy niejednokrotnie zostawia listy polecone w
    skrzynce, nie zostawiajac awiza. Mam akurat sprawe w sadzie i tutaj pojawil
    sie problem nie lada. Otoz otrzymalam wczoraj pismo ze pomimo iz sad wezwal
    mnie do zlozenia odpowiednich dokumentow, tych dokumentow w terminie nie
    zlozylam i w zwiazku z tym moja prosba zostala oddalona. Problem w tym iz ja
    na oczy nie widzialam zadnego wezwania, a zwrotka w sadzie jest, pomimo ze
    nie kwitowalam odbioru zadnego listu poleconego z sadu. Jutro jade to
    wyjasniac. Sa dwie mozliwosci: albo listonosz podpisal sie za mnie albo
    zrobila to kobieta ktora u mnie czasami opiekuje sie dzieckiem-a nie jest
    zameldowana(ona twierdzi ze nic nie odbierala). Co w takiej sytuacji sie
    robi? Tzn co sie robi w sytuacji gdy podpisze listonosz, a co gdy podpisze
    ktos kto nie jest w mieszkaniu zameldowany (bo mozliwe ze odebrala ale
    gdzies zgubila i nie chce sie przyznac). Czy mam prawo zlozyc te dokumenty
    teraz? Jak wyglada postepowanie? Mam teraz 7 dni na zaplacenie ogromnych
    kosztow rozprawy a sprawa dotyczyla zwolnienia mnie od nich (i to wlasnie ta
    moja prosba zostala odrzucona bo nie zlozylam oswiadczenia o stanie
    majatkowym). Co robic? Pomozcie prosze... Pozdrawiam. Magda

  • 2. Data: 2004-05-24 14:31:15
    Temat: Re: polecony-podpisany przez listonosza-co robic?
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    ... wrote:

> [...]
    > moja prosba zostala odrzucona bo nie zlozylam oswiadczenia o stanie
    > majatkowym). Co robic? Pomozcie prosze... Pozdrawiam. Magda

    Jeśli opiekunka to możesz ją co najwyżej wyrzucić.
    Jeśli listonosz, to sądzę, że nie będzie trudno doprowadzić do sytuacji,
    w której to on zapłaci te koszty.
    Zgłoś sprawę o sfałszowanie podpisu.

  • 3. Data: 2004-05-24 14:45:36
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 24 May 2004 09:31:15 -0500, na pl.soc.prawo, poilkj napisał(a):

    > Jeśli opiekunka to możesz ją co najwyżej wyrzucić.
    > Jeśli listonosz, to sądzę, że nie będzie trudno doprowadzić do sytuacji,
    > w której to on zapłaci te koszty.
    > Zgłoś sprawę o sfałszowanie podpisu.

    Chyba, ze upowaznilas poczte do takiego doreczania poleconych.
    ZTCP poczta wprowadzila taka usluge.

    Wtedy pretensje tylko do siebie.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-05-24 14:54:45
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Polecone tak mogą zostawiać (po złożeniu odpowiedniego druczka w UPT), ale
    wezwań szczególnie ZPO już nie...
    JaC

  • 5. Data: 2004-05-24 14:56:32
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba, ze upowaznilas poczte do takiego doreczania poleconych.
    > ZTCP poczta wprowadzila taka usluge.
    > Wtedy pretensje tylko do siebie.

    jaką usługę?
    potwierdzania listów poleconych za potwierdzeniem odbioru przez
    listonosza ?

  • 6. Data: 2004-05-24 15:43:15
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > >

    > Jeśli opiekunka to możesz ją co najwyżej wyrzucić.
    > Jeśli listonosz, to sądzę, że nie będzie trudno doprowadzić do sytuacji,

    A kto sfalszowal?
    Przeciez to tylko jedna z wielu hipotez.
    A moze list zaginal? Wtedy sprawa o sfalszowanie
    jest przegrana.

    WOJSAL

  • 7. Data: 2004-05-24 15:44:40
    Od: "..." <n...@m...maila>

    Użytkownik "Mieczyslaw" napisał w wiadomości > Mon, 24 May 2004
    09:31:15 -0500, na pl.soc.prawo, poilkj napisał(a):
    > Chyba, ze upowaznilas poczte do takiego doreczania poleconych.
    > ZTCP poczta wprowadzila taka usluge.

    Nikogo nie upowaznialam. Zastanawiam sie rowniez czy skoro nie ja podpisalam
    ze odebralam i nie zrobila tego osoba zameldowana pod moim adresem to chyba
    moge powiedziec w sadzie ze przesylka do mnie nie doszla! Z tego co
    slyszalam list polecony ma prawo byc wydany jedynie adresatowi badz osobie
    zameldowanej pod tym adresem. A skoro tak napewno sie nie stalo to chyba cos
    da sie z tym zrobic?
    Pzdr. Magda

  • 8. Data: 2004-05-24 15:49:50
    Od: "..." <n...@m...maila>

    Użytkownik "WOJSAL" napisał w wiadomości >
    > A moze list zaginal?

    On w pewnym sensie zaginal. Tzn list. Ale nie zaginelo niestety
    potwierdzenie odbioru listu, ktore znajduje sie w sadzie dolaczone do akt.
    Podpis jest podobno nieczytelny-ale jutro pojade do sadu i zobacze na wlasne
    oczy... Chodzi mi o to czy na podstawie tego ze NIE JA ani nikt zameldowany
    pod moim adresem nie odebral tego listu moge sie odwolywac od postanowienia
    sadu o oddaleniu prosby z powodu niedostarczenia dokumentow. Magda

  • 9. Data: 2004-05-24 16:21:37
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    ... wrote:

> [...]
    > zameldowanej pod tym adresem. A skoro tak napewno sie nie stalo to chyba cos

    Jeżeli listonosz wręczył to komuś w twoim domu, to nie zrobił to na
    gębę, zapewne poprosił o jakiś dowód osobisty itp itd, więc jeżeli to
    gosposia to będzie tam jej numer dowodu na potwierdzeniu odbioru.
    Jeżeli numer dowodu jest z księżyca to bardziej bym się skupił na
    listonoszu.

  • 10. Data: 2004-05-24 17:08:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "..." <n...@m...maila> napisał w wiadomości

    Wniosek o przywrócenie terminu z powodu sfałszowania podpisu na awizie.
    Sąd będzie miał dwa wyjścia. Albo zażąda badań grafologicznych (koszty
    wstępnie poniesiesz Ty), albo powiadomi organa ścigania.