  • 1. Data: 2007-08-24 14:51:51
    Temat: podbicie gwarancji
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    witam.
    zakupiłem w marcu sobie odtwarzacz DVD. obecnie coś w nim się
    uszkodziło. pani w sklepie nie chce przyjąć mi sprzętu do reklamacji,
    ponieważ nie podbiłem gwarancji wcześniej. według niej powinienem to
    zrobić do 30 dni od daty zakupu. czy ma rację??

    pozdrawiam
    pit455

  • 2. Data: 2007-08-24 15:01:20
    Temat: Re: podbicie gwarancji
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr pisze:

> [...]
    > ponieważ nie podbiłem gwarancji wcześniej. według niej powinienem to
    > zrobić do 30 dni od daty zakupu. czy ma rację??

    Warunki gwarancji producent może ustalać zdaje się jakie chce, ale
    możesz oddać na podstawie niezgodności towaru z umową. Nie mogą odmówić
    przyjęcia.

    Napisz na kompie, miejsce, data, twoje dane teleadresowe, potem że na
    podstawie takiej a takiej ustawy o tym i o tym zgłaszasz wadę przedmiotu
    takiego i takiego, kupionego w dniu takim i takim, w sklepie takim i
    takim. Wypisz jeszcze objawy tej wady, czego żądasz (wymiany na nowy czy
    naprawy), dołącz ksero dowodu zakupu, wydrukuj 2x, niech na twojej kopii
    ktoś podpisze wraz z datą i czekaj 14 dni. Jak się z Tobą nie
    skontaktują to nowy (lub jeśli wybierzesz naprawę to naprawiony) sprzęt
    Twój :)

    > pozdrawiam
    > pit455

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 3. Data: 2007-08-24 15:14:33
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    PlaMa pisze:

> [...]
    > ktoś podpisze wraz z datą i czekaj 14 dni. Jak się z Tobą nie
    > skontaktują to nowy (lub jeśli wybierzesz naprawę to naprawiony) sprzęt

    i nie ma nic do rzeczy, że gwarancji nie podbiłem w przeciągu 30 dni??

    zgodnie z tą ustawą o niezgodności towaru mogę wymienić sprzęt o ile
    dobrze pamiętam do pół roku od daty zakupu, czy tak??

  • 4. Data: 2007-08-24 15:31:02
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr pisze:

    > i nie ma nic do rzeczy, że gwarancji nie podbiłem w przeciągu 30 dni??

    Gwarancja swoją drogą, niezgodność umowy swoją

    > zgodnie z tą ustawą o niezgodności towaru mogę wymienić sprzęt o ile
    > dobrze pamiętam do pół roku od daty zakupu, czy tak??

    Tego i sam ustawodawca nie wie. Niby działa przez 2 lata, ale po upływie
    pół roku musisz udowadniać, że wada jest... siakieś kosmosy :)

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2007-08-24 17:33:27
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    PlaMa pisze:

    > Gwarancja swoją drogą, niezgodność umowy swoją

    > Tego i sam ustawodawca nie wie. Niby działa przez 2 lata, ale po upływie
    > pół roku musisz udowadniać, że wada jest... siakieś kosmosy :)

    dzięki, o to mi chodziło

  • 6. Data: 2007-08-24 17:46:26
    Od: "Fatrix" <fatrix[{@}]poczta.neostrada.pl>

    Witam,

    A ja się podepnę:

    Kupiłem drukarkę w MM, w BOKu powiedzieli, że po sprawdzeniu mam przyjść z
    rachunkiem i kartą gwarancyjną to podbiją.

    Wszystko działa i jest OK ale w kracie jest pole np. numer seryjny - któy
    można odczytać albo z pudełka albo z drukarki.

    Czy mogę sam wypełnić kartę i dać do podbicia? Czy mogą się do czegoś
    doczepić?

    Pozdrawiam
    fatrix

  • 7. Data: 2007-08-24 18:36:22
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pani w sklepie nie chce przyjąć mi sprzętu do reklamacji, ponieważ nie
    > podbiłem gwarancji wcześniej. według niej powinienem to zrobić do 30 dni
    A skad sklep wzial te 30 dni ?
    Ma jakis regulamin WYWIESZONY w sklepie i zostales o tym przy zakupie
    poinformowany???
    Jak ma to pozostanie odpowiedzialnosc sprzedawcy....

    K.

  • 8. Data: 2007-08-24 20:28:32
    Od: "Nikon" <n...@g...pl>

> [...]
    > pani w sklepie nie chce przyjąć mi sprzętu do reklamacji, ponieważ nie
    > podbiłem gwarancji wcześniej. według niej powinienem to zrobić do 30 dni

    ja sie bardzo czesto spotykam z twierdzeniem ze sam dowod zakupu (paragon)
    wystarczy do tego zeby sprzet podlegal gwarancji ...

    Nikon

  • 9. Data: 2007-08-24 20:30:11
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Krzysztof pisze:
    > A skad sklep wzial te 30 dni ?
    > Ma jakis regulamin WYWIESZONY w sklepie i zostales o tym przy zakupie
    > poinformowany???
    > Jak ma to pozostanie odpowiedzialnosc sprzedawcy....

    heh, nie wiem czy jest taki regulamin u nich. słownie mi tak powiedziała
    i już.

  • 10. Data: 2007-08-24 21:54:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.08.2007 Nikon <n...@g...pl> napisał/a:
    > ja sie bardzo czesto spotykam z twierdzeniem ze sam dowod zakupu (paragon)
    > wystarczy do tego zeby sprzet podlegal gwarancji ...

    I tak i nie. Formalnie, takie coś gwarancją nie jest (co czasami można w
    sytuacjach spornych wykorzystać). Ale też taki brak sprecyzowanych
    warunków gwarancji - a to jest prawny warunek uznania czegoś za gwarancję
    - nie unieważnia naszego prawa do korzystania z niej, jeśli w takiej
    kalekiej formie ona istnieje.

    --
    Marcin