  • 1. Data: 2007-08-24 12:34:28
    Temat: Zerwanie umowy z tytułu utraty prawa do lokalu
    Od: Tony <m...@g...com.zamiast4e.daj2>

    Podpisałem umowę promocyjną o internetz firmą Netia. Nie mam jej teraz pod
    ręką, bo się przeprowadzałem i nie doszedłem jeszcze tak daleko z
    odgrzebywaniem dokumentów. W każdym razie w umowie był zapis, że utrata
    praw do lokalu oznacza zerwanie umowy, a co za tym idzie naliczenie kary
    rezygnacyjnej.

    Zgodnie z poradą z partyline tej firmy napisałem pismo z prośbą o nie
    naliczanie opłaty rezygnacyjnej gdyż jestem zainteresowany podpisaniem
    umowy w nowym miejscu o tą samą usługę w Netii.

    W nowym miejscu nie wiadomo jeszcze czy będą warunki techniczne
    umożliwiające działanie internetu na linii telefonicznej. Natomiast
    pracownik TP gdy dowiedział się, że zerwałem umowę z powodu przeprowadzki i
    grozi mi opłata rezygnacyjna poradził, abym udał się do najbliższej
    federacji praw konsumenta, gdyż taki zapis w umowie jest niezgodny z prawem
    - gdyby było inaczej, to TP także miałaby taki zapis w swoich umowach czy
    regulaminach, a jest inaczej.

    Grzebnąłem w internecie, także na tej grupie i na dotyczącej netii, ale
    trudno coś znaleźć, pewnie przez natłok wiadomości z marca br i
    późniejszych, gdy Netia miesiącami spóźniała się z podpięciem internetu
    klientom - w tym są i moje wiadomości.

    Przyznaję, że tamto przedłużanie się podłączenia obrzydziło mi Netię i
    chętnie bym skorzystał z internetu tepsy, bo przynajmniej podłączenie nie
    trwa miesiąc.

    Pytanie: czy taki zapis w umowie/regulaminie Netii o tym, że opłata
    rezygnacyjna może być naliczona z powodu zmiany miejsca zamieszkania (lub
    innymi słowy: że umowa wtedy mysi zostać zerwana) jest dopuszczalny?

    Pozdrawiam
    Tony

  • 2. Data: 2007-08-24 13:19:43
    Temat: Re: Zerwanie umowy z tytułu utraty prawa do lokalu
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Tony pisze:

> [...]
    > - gdyby było inaczej, to TP także miałaby taki zapis w swoich umowach czy

    Brak takiego sformułowania w regulaminach TP nie oznacza że w razie
    utraty prawa do lokalu TP nie naliczy opłaty. Utrata prawa do lokalu nie
    jest okolicznością która leży po stronie operatora, więc ich to nic nie
    interesuje.

    > Pytanie: czy taki zapis w umowie/regulaminie Netii o tym, że opłata
    > rezygnacyjna może być naliczona z powodu zmiany miejsca zamieszkania (lub
    > innymi słowy: że umowa wtedy mysi zostać zerwana) jest dopuszczalny?

    Dlaczego miałby nie być dopuszczalny ? Zmiana miejsca zamieszkania nie
    jest okolicznością która wyłącza zastosowanie postanowień umowy jaką
    zawarłeś z operatorem. Mogłeś przecież podpisać umowę na czas
    nieokreślony, prawda ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2007-08-24 19:45:35
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest okolicznością która wyłącza zastosowanie postanowień umowy jaką
    > zawarłeś z operatorem. Mogłeś przecież podpisać umowę na czas

    w regulaminie TP jest mowa o tym, że umowa WYGASA w chwili utraty prawa do
    lokalu, gdzie zaisntalowany jest telefon

  • 4. Data: 2007-08-25 08:13:39
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Rajmund Wrotek pisze:

    > w regulaminie TP jest mowa o tym, że umowa WYGASA w chwili utraty prawa do
    > lokalu, gdzie zaisntalowany jest telefon

    Przeczytałem "Regulamin świadczenia usługi neostrada tp" oraz
    "Regulamin oferty okresowej neostrada tp - megainternet" - gdzie tam
    jest napisane to, o czym piszesz powyżej ? Proszę o przytoczenie
    konkretnego paragrafu - poniżej linki do odpowiednich dokumentów:

    http://www.tinyurl.pl/?yyX3TZXr
    http://www.tinyurl.pl/?BmDdBtl0

    Nie rozmawiamy o linii telefonicznej lecz o łączu do internetu. To
    oczywiste że normalna, niepromocyjna umowa wygasa w chwili gdy przestają
    istnieć prawne wymogi jej spełnienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2007-08-26 23:45:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 25 Aug 2007 10:13:39 +0200, Sebcio napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie rozmawiamy o linii telefonicznej lecz o łączu do internetu. To
    > oczywiste że normalna, niepromocyjna umowa wygasa w chwili gdy przestają

    Par 4.
    "2. Usługa może byç Świadczona na łączu, na którym TP albo Dostawca
    Świadczy Usługę telefoniczną."

    A Rozdział 4, par 24, pkt 4 "regulaminu świadczenia usług
    telekomunikacyjnych" mówi że umowa dot. linii telefonicznej wygasa w
    momencie utraty prawa do lokalu.

    p. m.

  • 6. Data: 2007-08-27 15:35:09
    Od: Tony <m...@g...com.zamiast4e.daj2>

    Dnia Fri, 24 Aug 2007 15:19:43 +0200, Sebcio napisał(a):

> [...]
    > jest okolicznością która wyłącza zastosowanie postanowień umowy jaką
    > zawarłeś z operatorem. Mogłeś przecież podpisać umowę na czas

    Tak.

    Jednak utrata prawa do lokalu może także być spowodowana okolicznościami
    niezależnymi ode mnie. Ale taką sytuację porównałbym do utraty pracy a
    posiadania zaciągniętego kredytu przy braku ubezpieczenia - wtedy
    kredytodawcy nie interesują powody z jakich kredyt nie jest spłacany.

    Twoje pytanie jest celne, ale prawo gwarantuje także możliwość na przykład
    zwrotu towaru kupionego wysyłkowo do 10 dni - a także logicznym jest, że
    jak nie miałeś pewności to było nie kupować - za wyjątkiem ofert
    niezgodnych z rzeczywistością. Więc dopuszcza możliwość wycofania się
    konsumenta z podjętej wcześniej decyzji.

    Innymi słowy opieranie się na logice nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w
    przepisach. Generalnie pracownik TP był całkowicie przekonany o swojej
    racji, postanowiłem więc poruszyć temat tutaj.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Tony

  • 7. Data: 2007-08-27 16:50:10
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Tony pisze:

> [...]
    > niezgodnych z rzeczywistością. Więc dopuszcza możliwość wycofania się
    > konsumenta z podjętej wcześniej decyzji.

    Podpowiadam że TP także daje Ci czas na rozwiązanie umowy bez
    następstw. Jedno nie ma z drugim wspólnego. Zauważ, że dopuszczalność
    wygaśnięcia umowy promocyjnej w wyniku utraty prawa do lokalu godziłaby
    w interes operatora - każdy student wynajmujący pokój/mieszkanie mógłby
    brać najdłuższy czas obowiązywania umowy, dostając najlepsze warunki
    tylko po to, by się po pół roku wyprowadzić i nie płacić :)

    > Innymi słowy opieranie się na logice nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w
    > przepisach. Generalnie pracownik TP był całkowicie przekonany o swojej
    > racji, postanowiłem więc poruszyć temat tutaj.

    Pracownicy TP często bywają niekompetentni, niestety.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2007-08-27 17:08:13
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    mvoicem pisze:

    > A Rozdział 4, par 24, pkt 4 "regulaminu świadczenia usług
    > telekomunikacyjnych" mówi że umowa dot. linii telefonicznej wygasa w
    > momencie utraty prawa do lokalu.

    Pomijając inne kwestie par. 4 p. 2 jest niezgodny z prawem, operator
    nie może uzależniać świadczenia jednej usługi od świadczenia drugiej -
    vide decyzja UKE z 25 września 2006.
    Paradoksalnie TP może użyć tego argumentu w ewentualnym sporze, chociaż
    przekonany jestem że nie musi się do niego uciekać :) Nie mam teraz
    głowy do tego.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio