  • 1. Data: 2003-07-09 14:38:59
    Temat: podatek od darowizny
    Od: i...@p...onet.pl

    Witam,
    Mam takie pytanie. Mój mąż ma otrzymać, w formie darwowizny (od swojej matki),
    dwa lokale mieszkalne. W jednym z nich obecnie zamieszkujemy, co będzie powodem
    zwolnienia od opodatkowania (powierzchnia mieszkania nie przekracza 110 m.kw.i
    nie dysponujemy innym lokalem mieszkalnym). Co jednak w przypadku drugiego z
    darowanych mieszkań? Czy kwota wolna od podatku (ok.9 600)mogłaby zostać
    przemnożona razy dwa w wypadku gdyby mieszkanie zostało zapisane na syna i
    synową (obydwoje należą do pierwszej grupy podatkowej)?

    Pozdrawiam
    Izabella

  • 2. Data: 2003-07-09 22:42:27
    Temat: Re: podatek od darowizny
    Od: "Tomasz Czmochowski" <c...@d...pl>

    www.prokura.pl

  • 3. Data: 2003-07-10 09:04:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > przemnożona razy dwa w wypadku gdyby mieszkanie zostało zapisane na syna i
    > synową (obydwoje należą do pierwszej grupy podatkowej)?

    Corawda niejestm prawnikiem ale ...
    Przeciez to SYN dostanie pierwsze mieszkanie,
    i to na zasadzie odrebnosci majatkowej...
    synowa nie bedzie miala mieszkania - prawda ?

    W art 16 nic niejest napisane o tym, czy malzonek obdarowanego ma
    mieszkanie, czy nie...

    Pozostaje zamieszkac w tym mieszkaniu przez 5 lat....

    No ale czy synowej mozna dac ieszkanie ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-07-10 14:16:45
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w |
    | No ale czy synowej mozna dac ieszkanie ?

    obcej kobiecie??????? brrrr.... nigdy!!!!!!